آموزشمطالب ویژه

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام سرمایه گذاری

 

۳- سرمایه‌گذاری گسترده

ابتکارات تأمین مالی انبوه شرکت‌هایی مانند Kickstarter و Gofundme کارهای پیش رو را برای اقتصاد نوظهور نظیر به نظیر انجام می‌دهند. محبوبیت این سایت‌ها حاکی از آن است که مردم علاقه دارند در تولید محصول تاثیر مستقیم داشته باشند. بلاک چین‌ها این علاقه را به سطح بالاتری می‌رسانند و به‌طوربالقوه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز ایجاد می‌کنند.

در سال ۲۰۱۶ طی چنین آزمایشی، DAO [1] (سازمان خودمختار غیرمتمرکز) مستقر در اتریوم در مدت بیش از دو ماه ، ۲۰۰ میلیون دلار حیرت‌انگیز کسب کرد. شرکت‌کنندگان توکن‌های  DAOرا خریداری کردند که به آن‌ها امکان رأی دادن در مورد منابع سرمایه‌گذاری شده با قرارداد هوشمند را می داد. قدرت رای‌گیری آن‌ها متناسب با تعداد DAO بود که در اختیار داشتند. هک بعدی بودجه‌های پروژه ثابت کرد که این پروژه بدون دقت کافی و با عواقب فاجعه‌بار راه‌اندازی شده است. صرف نظر از این موضوع، آزمایش DAO نشان می‌دهد که بلاک چین این پتانسیل را دارد که “الگوی جدید همکاری اقتصادی” را آغاز کند.

 

۴- حکمرانی

با شفاف‌سازی و دستیابی عمومی به نتایج، فناوری پایگاه داده توزیع‌شده می‌تواند شفافیت کامل را در انتخابات یا هر نوع نظرسنجی ایجاد کند. قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم به اتوماسیون‌سازی این روند کمک می‌کند. اتاق جلسات این اپلیکیشن، امکان تصمیم‌گیری سازمانی را درمورد بلاک چین فراهم می‌کند. در عمل، این بدان معنی است که با استفاده از بلاک چین مدیریت دارایی‌های دیجیتال، ارزش ویژه یا اطلاعات و حاکمیت شرکت کاملاً شفاف و قابل تأیید است.

 

۵- بررسی زنجیره تامین

مصرف‌کنندگان می‌خواهند بدانند که ادعاهای اخلاقی شرکت‌ها درباره محصولاتشان چقدر واقعی است. دفترهای[۲] توزیع‌شده راهی آسان برای تأیید اصل بودن پس‌زمینه کالاهایی است که خریداری می‌کنیم. شفافیت در سیستم‌های مبتنی بر بلاک چین همان مهر زمان و مکان و تایخ تراکنش است که در منشورهای اخلاقی  با شماره محصول مطابقت دارد.

 

 

مهدی استوی، مدیر شرکت داده‌پرداز پویای شریف

 

 

بخش‌های دیگر مقاله را از لینک‌های زیر بخوانید:

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش اول)

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش دوم)

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش سوم)

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش چهارم)

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش پنجم)

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش ششم)

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش هفتم)

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش هشتم)

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش نهم)

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش دهم)

 

 

 

[۱] Decentralized Autonomous Organization

[۲] Ledger

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا