دفتر مدیریت پروژه

بهترین روش‌های مدیریت دارایی دیجیتال

 

 

در این مقاله، شما با راه‌کارهای فناوری برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال آشنا می‌شوید، نظم و ترتیب در حال ظهور مدیریت دارایی دیجیتال را درک می‌کنید و بهترین روش‌ها را برای پیاده‌سازی و مدیریت موفقیت‌آمیز آن فرا خواهید گرفت.

 

مدیریت دارایی دیجیتال چیست؟

Digital Asset Management (DAM) فرآیند سازمان‌دهی، ذخیره‌سازی، مدیریت حقوق و بازیابی دارایی‌های دیجیتال است. پایگاه داده دارایی‌های دیجیتال، حاوی فراداده‌هایی[۱] با نام فایل، فرمت، محتوا و کاربرد آن است. شرکت‌ها شروع به اتخاذ سیستم‌های مدیریت دارایی دیجیتال برای متمرکزسازی و توزیع رسانه‌ها در میان ذینفعان خودکرده‌اند.

 

 دارایی دیجیتال چیست؟

دارایی دیجیتالی یا رسانه غنی از سه جز کلیدی اصلی تشکیل‌شده است:

  • یک فایل دیجیتالی
  • برای شرکت اعتبار و ارزش فراهم می‌کند
  • با فراداده قابل جستجو و کشف است

 

برخی از نمونه‌های دارایی‌های دیجیتال عبارتند از عکس، فیلم، فایل صوتی، لوگو، گرافیک، انیمیشن، تصویر و عکس از صفحه.

تصاویر و ویدئوها در برنامه‌های مدرن وب و موبایل در جلو و مرکز قرار دارند. تقریباً هر سازمانی خود را در مدیریت مقدار زیادی دارایی‌های تجاری می‌یابد. رسانه‌های دیجیتال می‌توانند از تلاش کارمندان برای ایجاد محتوا تولید شوند یا می‌توانند از طریق مشتریان یا کاربران وب تهیه شوند و همچنین می‌توانند از ارائه‌دهندگان رسانه خریداری شوند.

 

نرم‌افزار  DAM

یک سیستم مدیریت دارایی دیجیتال با استفاده از ابزارهای اتوماسیون و هوش مصنوعیِ گردش کار، دارایی‌های دیجیتال را سازمان‌دهی، ذخیره و بهینه می‌کند. پیشنهادهای کامل زیادی در بازار وجود دارند، از ابزارهای سازمانی مانند Canto و OpenText گرفته تا راه‌کارهای سبک مبتنی بر فضای ابریِ dam مانند Cloudinary و Widen .

 

می‌توانید از سیستم DAM برای موارد زیر استفاده کنید:

  • مدیریت درخواست‌های تولید : مانند تصاویر برای انتشار محصول جدید. برای شناسایی استفاده بیش‌از‌حد یا شکاف‌های تولید از تجزیه‌وتحلیل استفاده از سیستم استفاده کنید.
  • مدیریت سهام : می‌توانید از DAM خود به‌عنوان مخزن[۲] تمام فایل‌های رسانه‌ای موجود در شبکه سازمان خود استفاده کنید.
  • جستجوی رسانه : با استفاده از فراداده، می‌توانید فایل‌های خلاقانه را برچسب‌گذاری کنید تا جستجوی آن‌ها آسان شود.
  • مدیریت مجوزهای کاربر در دارایی‌ها : این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا به کاربران امکان مشاهده یا ویرایش هر مورد در کتابخانه را بدهید.

 

[۱] Metadata

[۲] Repository

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا