دفتر مدیریت پروژهمطالب ویژه

مدیریت یکپارچه‌سازی پروژه

 

کار پروژه را هدایت و مدیریت کنید

سپس زمان هدایت و مدیریت اجرای پروژه فرامی‌رسد. پروژه آغازشده است و کارهای تحویل دادنی در حال تولید هستند. این فرآیندی برای مدیریت فنی و سازمانیِ بخش‌هایی از پروژه است. این کار برای تقویتِ اجرای یکسان و یکنواخت کارهای پروژه است. اجرای پروژه به سه بخش تقسیم می‌شود: پیاده‌سازی، مدیریت و گزارش وضعیت.

به‌این‌ترتیب اهداف پروژه محقق می‌شود. برنامه مدیریت پروژه تحویل دادنی‌ها را ایجاد می‌کند. درخواست‌های تغییر برای افزایش کارایی اعمال می‌شوند. عوامل محیطی در نظر گرفته می‌شوند. دارایی‌های فرآیند سازمانی ارزیابی می‌شوند و برنامه مدیریت پروژه بر این اساس به‌روز می‌شود.

 

نظارت و کنترل کار پروژه

کار پروژه به بیش از هدایت و مدیریت نیاز دارد. این امر مستلزم نظارت و کنترل کار پروژه است. این شامل مدیریت تغییر، به همراه فرآیند، ابزارها و تکنیک‌هایی است که برای مدیریت تغییر و توسعه در یک پروژه استفاده می‌شود.

تغییرات را می‌توان در طول چرخه عمر پروژه درخواست کرد، اما این درخواست‌ها باید کنترل و نظارت شوند تا اطمینان حاصل شود که کیفیت پروژه تحت تأثیر منفی قرار نمی‌گیرد. بنابراین، یک شخص یا یک تیم برای کنترل تغییرات باید وظیفه نظارت بر تغییرات و اجرای آن را بر عهده داشته باشد.

درخواست‌های تغییریافته در این مرحله ارزیابی، مدیریت و مستندسازی می‌شوند. یک‌تخته کنترل تغییر برای بررسی و تأیید یا رد این درخواست‌ها ایجادشده است. مدیر پروژه سخت می‌کوشد تا نقطه‌ای را بیابد که ممکن است در آن پروژه از برنامه (طرح) پروژه دور شود، تا در این صورت، آن‌ها اقدامات اصلاحی را انجام دهند.

 

خاتمه پروژه

درنهایت، پروژه باید پس از انجام، بسته شود. این فرآیند شامل بررسیِ مراحل مختلفِ استفاده‌شده و رتبه‌بندیِ آن‌ها بر اساس موفق بودن یا نبودن است. همه‌چیز باید به‌خوبی مستندسازی شود تا با بایگانیِ ایجادشده، پروژه‌های آینده بتوانند برای تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای برنامه‌ها و فرآیندهای خود به آن رجوع کنند.

بنابراین در پایان هر فاز از پروژه مهم است که سندی (نوشته‌ای) ایجاد شود که رئوس مطالبِ (خلاصه) درس‌هایی را که در این دوره زمانی آموخته‌شده نشان دهد.

وقتی فرآیندها بر روی یک پروژه در تعامل هستند، مدیریت یکپارچه‌سازی پروژه بسیار مهم است. این مدیریت یکپارچه‌سازی پروژه در طول پروژه از برنامه‌ریزی گرفته تا مستندسازی، سازگاری ایجاد می‌کند و می‌تواند با برنامه‌ریزیِ بلندمدتِ استراتژیک برای آشکار کردن فرصت‌ها جفت شود.

 

 

بخش‌های دیگر مقاله را از لینک‌های زیر بخوانید:

مدیریت یکپارچه‌سازی پروژه (بخش اول)

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا