آموزشمطالب ویژه

کدام یک از ارزهای دیجیتال آینده‌ی پُر رونقی خواهند داشت؟

 

 3. لایت ‌کوین

این ارز دیجیتال به‌دست یکی از کارمندان اسبق گوگل در سال ۲۰۱۱ و برای رقابت با بیت کوین ساخته شد. یکی از القاب بیت کوین طلای دیجیتال است، و رمز ارز لایت کوین که قصد جایگزینی آن را داشت، لقب نقره‌ی دیجیتال را گرفته است. مدت زمان تایید تراکنش‌ها و معاملات، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های دو رمز ارز بیت کوین و لایت کوین می‌باشد. مدت زمانی که طول می‌کشد تا در بیت کوین یک بلاک تایید شود، حداقل ۱۰ دقیقه است اما این زمان برای ارز دیجیتال لایت کوین، تنها ۲.۵ دقیقه می‌باشد.

کارمزد دریافتی توسط بیت کوین بیشتر از رمز ارز لایت کوین می‌باشد، لذا این ارز دیجیتال برای بیزینس‌ها و شرکت‌هایی که به‌دنبال بکارگیری رمزارز برای پرداخت‌های خود می‌باشند، بسیار مناسب است. ‌مخترع این رمز ارز یکی از دلایل کم‌بودن محسوس مدت زمان تایید تراکنش‌ها و معاملات در این رمز ارز را قابلیت استفاده‌ برای پرداخت‌های روزمره‌ مردم عنوان کرده است. تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال قیمت لایت کوین را تا پایان سال ۲۰۲۲ درحدود ۱۰۱ دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

 

۴. نئو

بسیاری از افراد معتقدند که این ارز دیجیتال همان اتریوم بوده که در کشور چین تولید شده و درواقع اتریوم چینی است. البته این دو رمز ارز شباهت‌هایی هم دارند. مثلا رمز ارز نئو مانند اتریوم در قراردادهای هوشمند کاربرد دارد اما نکته‌ی مهم پیشرفته‌تر بودنِ فناوری بکاررفته در نئو نسبت به اتریوم می‌باشد. در حقیقت نئو زمانی ایجاد شد که پیش از آن اتریوم ساخته شده و معایب آن مشخص شده بود. لذا مخترعان نئو سعی کردند این ارز دیجیتال ایرادات اتریوم را نداشته و حتی عملکردی بهتر از آن داشته باشد.

نئو و اتریوم تفاوت‌های دیگری نیز دارند، برای مثال در ساخت اتریوم تنها از یک زبان برنامه‌نویسی به نام سالیدیتی[۱] استفاده شده است اما در پیاده‌سازی رمز ارز نئو زبان‌های برنامه‌نویسی دیگری نیز بکار گرفته شده‌اند. نکته‌ی دیگر در مورد نئو، قابلیت مقیاس‌پذیریِ بیشتر قراردادهای هوشمند آن نسبت به اتریوم می‌باشد که باعث امنیت بیشتر قراردادهای هوشمند نئو و مخاطب پسند بودن آن شده است.

متخصصان بر این باورند که آینده‌ی ارزهای دیجیتال تا حدود زیادی به قراردادهای هوشمند بستگی دارد. ارز دیجیتال اتریوم در شکل‌گیری این باور تاثیر بسزایی داشته است و همان‌گونه که اکنون می‌بینیم، اتریوم پس از بیت کوین بالاترین میزان ارزش را دارد. رمز ارز نئو را می‌توان نسل بعدی و پیشرفته‌ترِ قراردادهای هوشمند درنظر گرفت. از آنجایی که این رمز ارز در کشور چین و با خاستگاه جمعیتی بالا متولد شده، پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل به یک رمز ارز محبوب دارد . قیمت این رمز ارز در ابتدای سال ۲۰۲۱ حدود ۲۵ دلار می‌باشد.

 

 

بخش قبل مقاله را از لینک زیر بخوانید:

کدام یک از ارزهای دیجیتال آینده‌ی پُر رونقی خواهند داشت؟

 

 

 

[۱] Solidity

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا