اخبار

چرا تا سال ۲۰۲۱ فناوری SmartShift AMD را در لپ‌تاپ‌های بیشتری مشاهده نخواهیم کرد

 

 

لپ‌تاپ Dell G5 15 SE تنها لپ‌تاپی است که امسال از این تکنولوژی استفاده کرده است. اگر منتظر لپ‌تاپ دیگری به‌غیراز لپ‌تاپ بازی Dell G5 15 SE هستید تا از فناوری جدید SmartShift AMD در سال جاری برخوردار شود، نفس خود را حبس نکنید!

فناوری SmartShift که می‌تواند به‌صورت پویا منابع عملکردی را بین پردازنده Radeon GPU و Ryzen تغییر دهد، یکی از نکات برجسته دوران جدید برای لپ‌تاپ‌های مبتنی بر AMD است که توسط پردازنده‌های چشمگیر موبایل Ryzen 400 هدایت می‌شوند. اما خبر این است که در توییتر و در پاسخ به سؤالاتی از قبیل اینکه دیگر لپ‌تاپ‌ها با فناوری SmartShift  کجا استفاده می‌شوند، Frank Azor از AMD خبر بدی برای هواداران AMD داشت. Azor گفت “این یک فناوری کاملاً جدید است که به اعتبار شرکت  Dell ساخته‌شده است و آن‌ها بودند که اول این فناوری را قاپیدند.” امسال دیگر لپ‌تاپ‌های SmartShift بیشتری توزیع نمی‌شوند اما تیم در حال تلاش زیاد برای گزینه‌های فناوری هرچه بیشتر برای سال ۲۰۲۱ است. Azor که هم‌اکنون به‌عنوان معمار ارشد AMD برای راه‌کارهای گیم AMD فعالیت می‌کند، اخیراً هنگام حضور در پادکست PCWorld’s با عنوان “The Full Nerd”  به تشریح این چالش پرداخت. Azor خاطرنشان کرد، نقشه‌های راه لپ‌تاپ حداقل از یک سال قبل برنامه‌ریزی می‌شوند. فروشندگان باید گزینه‌های طراحی را نه‌تنها بر اساس آنچه سازنده ادعا می‌کند بلکه بر اساس آنچه فروشندگان فکر می‌کنند که مشتریان خواهند خواست، ایجاد کنند.

 

 

 

 

Azor گفت “بسیاری از فروشندگان رایانه شخصی انتظار تغییر عملکرد بازی را از که از پردازنده‌های کلاس H و پردازنده‌های کلاس U آن دیده‌ایم، ندارند، بنابراین قابل‌درک سات که آن‌ها می‌خواهند به‌جای آن‌که با دوپا در استخر بپرند تنها یک انگشت پا را وارد استخر Ryzen  کنند. با عملکرد پردازنده که اکنون ثابت‌شده است، انتظار داریم که فروشندگان بیشتری قطعات Ryzen و Radeon را تصدیق کنند. Azor ادامه داد :” اما این کار زمان می‌برد و این دقیقاً جایی است که ما امروز قرار داریم.” او ادامه داد :”اکثر قریب به‌اتفاق لپ‌تاپ‌های جدید مبتنی بر AMD نیز بر روی گیم متمرکز نیستند، به‌جز حدود ۲۰ درصد از ۱۰۰ لپ‌تاپ اول Ryzen که لپ‌تاپ‌های گیم بودند.”

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا