اخبار

چگونه اپل در حال ساخت اکوسیستم سلامت دیجیتال در سطح جهانی است (بخش دوم)

موج بعدی فناوری قابل پوشیدن، نرم‌افزاری است

این صرفاً نشان‌دهنده حالت بشردوستانه اپل نیست. کمپانی قبلاً می‌دانست که زیر نظر گرفتن سلامتیِ شخصی‌سازی‌شده موج بعدی از تکامل فناوری‌های قابل پوشیدن است. شرکت همچنین می‌داند که نمی‌تواند هر راهکاری را برای هر مشکلی بسازد. آنچه اپل می‌تواند انجام دهد ساخت بلوک‌های ساختمانی است که دیگران بتوانند از آن برای پرسش و پاسخ به سؤالات دشوارِ پیرامون مراقبت‌های بهداشتی آینده استفاده کنند. این یک پاسخ کاملاً مهم در مورد نحوه تکامل صنعت مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال است.

روی مشکلات متمرکز شوید نه روی پلتفرم‌ها

شرکت‌کنندگان در این فضا به‌جای نیاز به ساخت سخت‌افزار برای اجرای آن نرم‌افزار، از گسترش بازار پلتفرم‌های مبتنی بر حسگر (در درجه اول اپل) برای تمرکز روی نرم‌افزار قدرت گرفته‌اند. وقتی این کار را انجام دهند، با رشد شواهد اساسی برای توجیه و تصدیق اطمینان به اجزا مختلف (مانند اثربخشی داده‌های سلامت قلب ساعت اپل ) قدرت می‌گیرند که بخشی از پاسخ آنان را شکل می‌دهد. این امر آن‌ها را قادر می‌سازد تا از یک بسترِ در حال حاضر اثبات‌شده در بازار و فریمورک‌های توسعه‌دهنده موجود بهره ببرند و به داده‌های تحقیقاتی موجود بیماران از مطالعات بزرگ قبل از نیاز به سرمایه‌گذاری روی تحقیق خودشان دسترسی داشته باشند. این موضوع مهم است چراکه هزینه‌های توسعه را کاهش می‌دهد و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به‌جای نیاز به اختراع مجدد چرخ، روی تحقیقات موجود کار کنند. هدف نهایی این امکان را برای پزشکان فراهم می‌کند تا به اطلاعاتی در مورد سلامت بیمار که قبلاً هرگز دسترسی نداشته‌اند، برسند.

البته برای اپل مزایای دیگری هم وجود دارد:

با ظهور گونه‌های جدید سیستم‌ها و برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال شخصی، پلتفرم‌های آن جذاب‌تر و مطمئناً ‘چسبنده‌تر’ می‌شوند.

شرکت می‌تواند از این خروج برای توجیه تحقیق در مورد حسگرهای پیشرفته نظارت بر سلامت استفاده کند.

شرکت می‌تواند قصد خرید هر راه‌حلِ بخصوص نوآورانه‌ای را که توسط اشخاص ثالث در پلتفرم‌های خودشان ایجادشده است، داشته باشد. سپس این‌ها را می‌توان داخل محصول اصلی قرار داد.

با توجه به این‌که روی اکوسیستم آن در مراقبت‌های بهداشتی دیجیتالی سرمایه‌گذاری می‌شود، فروش آن نیز آسان‌تر می‌شود- چه زمانی ساعت اپل برای پشتیبانی از بیمار سرپایی بیمارستان اجباری می‌شود؟ و هنگامی‌که می‌توانید تنها با ۲۹۹$ این پلتفرم‌ها را خریداری کنید، (یا آن‌ها را با بیمه خدمات درمانی خود رایگان کنید) چنین ابزارهایی در دسترس بسیاری قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا