گزارش، نقد و تحلیل

چاپگر سه بُعدی چیست؟ هر چیزی که لازم است بدانید

صنایع چاپ سه بعدی: کاربردهای محبوب چاپ سه بعدی

یافتن بخشی که تحت تأثیر چاپ سه بعدی قرار نگیرد، دشوار است. فرآیندهای تولید در سراسر جهان تکنیک‌های چاپ سه بعدی را برای کمک به حل مشکلات و بهبود بهره‌وری به کار گرفته‌اند. زمانی که چاپ سه بعدی در تولید انبوه به کار گرفته شود، از هر روش دیگری ارزان‌تر است. هنگامی‌که از چاپ سه بعدی برای ایجاد نمونه‌های اولیه استفاده می‌شود، معمولاً سریع‌ترین گزینه است. اما این فقط آغاز ماجراست. در اینجا چند مورد از روش‌های باورنکردنی که در آن از چاپ سه بعدی استفاده‌شده است، بررسی می‌کنیم.

 

کفش

کمپانی‌هایی مانند Feetz و کفش ۳D با استفاده از گزینه‌های سفارشی‌سازی، کفش‌های چاپی سه بعدی تولید می‌کنند. برندهای بزرگ‌تر هم وارد کسب‌وکار می‌شوند.

 

خانه‌ها

بله، ما هم‌اکنون در حال چاپ خانه‌های سه بعدی هستیم. درواقع، صاحب کارخانه Apis Ctor خانه‌ای را ایجاد کرده است که در ۲۴ ساعت قابل‌چاپ و نقاشی است.

 

مواد بهداشتی

لوازم مراقبت‌های بهداشتی یک‌بارمصرف، مانند لیوان، اکنون اغلب با سیستم چاپگر سه بعدی تهیه و تولید می‌شوند. در دنیای پروتز، از چاپ سه بعدی برای ایجاد پروتزهای سفارشی بدن و نیازهای منحصربه‌فرد آن شخص استفاده می‌شود. سیستم‌های پیشرفته حتی پیوندهای سه بعدی پوست هم انجام می‌دهند که از جوهر بیولوژیکی استفاده می‌کنند.

 

سفارش دهی مشتری

در خانه یا محل کار هستید و احساس جدا ماندن از بیزینس چاپگر سه بعدی دارید؟ هزاران شرکت چاپ اکنون چاپ سه بعدی را ارائه می‌دهند که شما می‌توانید در آن اشیاء و مواد را مشخص کرده و سفارش خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید.

 

طراحی مجموعه

طراحی مجموعه و ساخت صحنه، صنعت چاپ سه بعدی را به‌عنوان روشی بسیار ارزان‌تر و سریع‌تر برای ایجاد پیش‌بینی‌ها و دکورهای بسیار خاص برای نمایش‌ها و تئاترهای امروزی پذیرفته است. فقط به این فکر کنید که چقدر آسان‌تر می‌شود وقتی بتوانید نسخه‌ای قابل‌استفاده حتی از عجیب‌ترین یا تاریخی‌ترین اشیاء را در سریع‌ترین زمان ممکن ترسیم، برنامه‌ریزی و چاپ کنید.

 

 

 

بخش‌های بعدی مقاله را از لینک‌های زیر بخوانید:

چاپگر سه بُعدی چیست؟ هر چیزی که لازم است بدانید (بخش اول)

چاپگر سه بُعدی چیست؟ هر چیزی که لازم است بدانید (بخش دوم)

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا