گزارش، نقد و تحلیلمطالب ویژه

چاپگر سه بُعدی چیست؟ هر چیزی که لازم است بدانید

 

آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که چاپگر سه بُعدی چگونه کار می‌کند؟ چند نوع چاپگر سه بعدی وجود دارد؟ و یا اینکه این روزها چاپگر سه بعدی برای چه کارهایی استفاده می‌شود؟ این مقاله برای شما مناسب است. ما قصد داریم در این مقاله تعریف اصلی چاپگر سه بعدی، ورژن‌های مختلف آن چگونه استفاده می‌شوند و برخی از موارد باورنکردنی که تکنیک‌های تولید افزودنی قادر به استفاده هستند، پوشش دهیم.

 

چاپ سه بعدی یک فرآیند ساخت است که با افزودن مواد به‌تدریج و تا زمانی که جسم کامل شود، یک شیء سه بعدی ایجاد می‌کند. این در تضاد با تکنیک‌های تولید کاهشی مانند حک کردن یا آسیاب کردن است که در آن یک شیء با حذف انتخابی قطعات از یک قطعه مواد اولیه ایجاد می‌شود. ) یک چاپگر سه بعدی به‌سادگی یک دستگاه است که می‌تواند یک مدل دیجیتال سه بعدی را بگیرد و از طریق تولید ۳ بعدی آن را به یک شیء سه بعدی ملموس تبدیل کند. درحالی‌که این چاپگرها به اشکال مختلفی عرضه می‌شوند، همه آن‌ها سه بخش اساسی دارند:

 

فایل دیجیتال

 فایل دیجیتالی در مورد نحوه ایجاد یک شیء سه بعدی، چاپگر را راهنمایی می‌کند و این کار را با تقسیم شیء به لایه‌ها و شرح دقیق ابعاد هر لایه انجام می‌دهد. سپس شما فایل دیجیتالی تمام‌شده را در چاپگر بارگذاری می‌کنید و مراقب کارکردن آن هستید. بسیاری از برنامه‌ها می‌توانند این فایل‌ها را ایجاد کنند از جمله Tinkercad و Blender که هردو گزینه مناسبی برای مبتدیان هستند.

 

دستگاه چاپ

 دستگاه مجبور است لایه‌های توصیف‌شده در فایل دیجیتال را به‌طور دقیق تکرار کند. این بدان معنی است که برای ساختن آن شیء به فضای تمییز و کافی نیاز دارد. به همین دلیل است که چاپگرهای سه بعدی به‌طورمعمول دارای جعبه، vat یا محفظه‌ای برای کار هستند. درحالی‌که تکنیک‌ها متفاوت هستند، این ماشین‌ها معمولاً از دهانه یا لیزر برای گذاشتن مواد و سپس تنظیم و بهبودی هر لایه استفاده می‌کنند. همان‌طور که تصور می‌کنید، این ماشین‌ها باید با دقت بسیار کالیبره شوند: پیشرفته‌ترین چاپگرهای سه بعدی فقط در خلاء یا در دماهای معینی کار می‌کنند.

 

چاپ مواد

چاپگر مواد چاپ را شکل می‌دهد یا از قالب در می‌آورد که همین مواد، شیء چاپ‌شده را تشکیل می‌دهند. درحالی‌که اشیاء چاپگر سه بعدی به‌طورمعمول از یک ماده واحد ساخته می‌شوند، همان ماده می‌تواند از عناصر مختلفی ساخته شود. یکی از محبوب‌ترین این مواد، پلاستیک ABS است. این نوع پلاستیک رنگارنگ و از قالب درآمده بوده که در اغلب چاپگرهای خانگی مورداستفاده قرار می‌گیرد. بااین‌وجود چاپگرهای سه بعدی می‌توانند از انواع نایلون و صمغ هم استفاده کنند که بعضی از آن‌ها بسیار سخت و بادوام طراحی شده‌اند. (همه برای آزمایش نمونه‌های اولیه عالی هستند. سایر چاپگرها ممکن است از فلزاتی مانند استیل، نقره یا طلا استفاده کنند. بعضی از آن‌ها از مواد سرامیکی استفاده می‌کنند درحالی‌که برخی دیگر از ترکیب سنگ ماسه استفاده می‌کنند.) مصالح ترکیبی دیگری هم وجود دارد که پلاستیک را با مواد دیگر ترکیب می‌کنند تا خواص بیشتری به آن اضافه شود.

بخش‌های دیگر مقاله را از لینک‌های زیر بخوانید:

چاپگر سه بُعدی چیست؟ هر چیزی که لازم است بدانید (بخش دوم)

چاپگر سه بُعدی چیست؟ هر چیزی که لازم است بدانید (بخش آخر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا