دفتر مدیریت پروژه

۸ عامل موفقیت که هر مدیر پروژه موفقی می‌داند (بخش دوم)

۵- کیفیت

اگر پروژه شما از کیفیت مطلوبی برخوردار است، پس فاکتور موفقیت بالاتری دارید. شما می‌خواهید انتظار ذینفعان برای کیفیت را درک کرده و برآورده سازید وبدانید که آیا به استاندارد موردنظر رسیده‌اید یا خیر. اگر چنین نکرده‌اید، چگونه می‌توانید از این داده‌ها استفاده کنید تا مطمئن شوید پروژه بعدی کیفیت بالاتری دارد؟ درک نیازهای کیفیت به این معنی است که می‌توانید برای بهبود کارها روی ویژگی‌ها، بودجه‌ها و جدول زمانی کار کنید.

۶- موفقیت تیم

یکی دیگر از عوامل مورد استفاده در سنجش موفقیت، نحوه احساس تیم شما نسبت به روندکار و نتیجه نهایی است. بررسی و نگاه به سطوح اعتماد، خشنودی و رضایت همه در موفقیت نقش اساسی دارند.  اگر تیم شما احساس رضایت کند نتجیه بهتری می‌گیرید. یک تیم خوشحال از یک پروژه که به‌خوبی انجام گرفته احساس غرور می‌کند که برای ذینفعان بسیار عالی است. آگاهی از نحوه مدیریت یک تیم برای موفقیت یعنی پروژه بعدی چیزی است که باید دنبالش بود.

۷- تجزیه و تحلیل مشتری

درحالی‌که می‌خواهید سهامداران یا مشتریان شما خوشحال باشند، باید راهی برای جمع‌آوری داده‌ها پیدا کنید تا چشم‌انداز و رضایت کلی آن‌ها را بدست آورید. برای این کار از اسلایدرها استفاده کنید. از آن‌ها برای درجه‌بندیِ عوامل مختلف موفقیت استفاده کنید تا پاسخ‌هایی که بدست می‌آورید ملموس بوده و صرفا کلامی نباشد. رویت شواهد و اینکه داده‌ها همیشه جلوی چشمتان باشد یعنی نقاط ضعف و قوت را می‌توانید مشاهده کنید. این کار مواردی را که جای پیشرفت داشته باشد به شما نشان می‌دهد.

۸- بازخورد مدیریت

بازخورد تیم شما مهم است اما آگاهی از افکار مدیریت هم مهم می‌باشد. آگاهی از آن‌چه آن‌ها موفقیت‌آمیز و آن‌چه مشکل‌ساز می‌دانند اهمیت دارد چرا‌که آن‌ها رئیسان شما هستند و شما می‌خواهید نشان دهید که نه‌تنها مشتری را خوشحال کرده‌اید بلکه انتظارات کسانی را که بر مشاغل نظارت دارند نیز برآورده کرده‌اید. یک جلسه تنظیم کنید و از مدیران بازخورد بخواهید.

نکات نهایی

آگاهی از عوامل موفقیت در انتهای پروژه نه‌تنها در ارزیابی نحوه عملکرد آن پروژه بلکه در انجام تنظیمات برای پروژه بعدی همبسیار مهم است. استفاده از نقاط قوت خود برای شناسایی ضعف‌ها نشان‌دهنده پیشرفت شما به عنوان یک مدیرپروژه بلکه به‌عنوان یک رهبر نیز می‌باشد. یادگیری یک تجربه مداوم است. استفاده از همه این عوامل برای کمک به ارزیابی موارد به‌همراه منابعی مانند خبرنامه PMN به‌علاوه ارتباط با ذینفعان و تیم به پروژه‌های آینده شما سود‌ می‌رساند. هرچه افراد راضی‌تر باشند موفقیت بیشتری در هر پروژه آینده خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا