اخبارمطالب ویژه

اپل لپ‌تاپ ۱۶ اینچی جدید خود را معرفی می‌کند: مک‌بوک پرو (بخش آخر)

فضای ذخیره‌سازی بزرگ

مک‌بوک پرو میزان حافظه SSD را به ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت روی پیکربندی‌های استاندارد دو برابر می‌کند و می‌توان آن را با ۸ ترابایت حافظه SSD پیکربندی کرد- بزرگ‌ترین SSD ای که تاکنون در یک نوت‌بوک آمده است. این همچنین بدان معنی است که مک شامل گرافیک قدرتمند و بزرگ‌ترین باتری نوت‌بوک مک تاکنون (۱۰۰ وات‌ساعت) که باید یک ساعت دیگر به عمر باتری بیفزاید. عملکرد گرافیک توسط ۷nm AMD Radeon Pro 5000M مجهز به حافظه تصویری GDDR6 با گزینه VRAM با ظرفیت ۸ گیگابایت ارائه‌شده است. اپل می‌گوید کاربران باید ۸۰ درصد عملکرد سریع‌تر از نسخه high – end مک قبلی داشته باشند – که برای گیمرها، ویرایشگرهای ویدئویی و توسعه‌دهندگان بازی خوب است.

 

اجراهای خنک

البته، یک نمایشگر بزرگ‌تر، حافظه بیشتر و ظرفیت حافظه بیشتر بدان معنی است که این دستگاه‌ها تقاضای توان خاصی را مطرح می‌کنند و همین باعث شده اپل طراحی حرارتی را در این سیستم‌ها بهبود بخشد. (با تواضع معمول اپل، اپل این را پیشرفته‌ترین معماری حرارتی تاکنون در نوت‌بوک مک می‌نامد.)  این شرکت گفت: ” طراحی فن پیشرفته بوده و دارای پروانه بزرگ‌تر با تیغه‌های طولانی به همراه دریچه‌های بزرگ‌تر است. “

 

پیشرفت صدا

تیم‌های توسعه سیستم صوتی HomePod اپل به‌وضوح در حال کار هستند. این مک‌های جدید یک سیستم صوتی با ۶ بلندگو و قابلیت اطمینان بالا را معرفی کرده است که شرکت می‌گوید پیشرفته‌ترین تجربه صوتی را در یک نوت‌بوک ارائه می‌دهد. این سیستم از بلندگوهایی که برای بازتولید فرکانس‌های کوتاه طراحی شده‌اند و مختص اپل و خنثی‌کننده نیرو هستند که از درایور بلندگوهای مخالف دوگانه استفاده می‌کند تا لرزش‌های ناخواسته‌ای را که باعث تحریف صدا می‌شوند، کاهش دهد. بنابراین موسیقی بهتر به‌نظر می‌رسد و بأس عمیق‌تر می‌شود. میکروفون نیز بهبودیافته است – اپل می‌گوید این میکروفون‌ها حالا ازلحاظ کیفیت با چیزی که از میکروفون‌های دیجیتالی دریافت می‌کنید، رقابت می‌کنند، بنابراین پادکست‌ها به‌احتمال‌زیاد به این ماشین علاقه پیدا خواهند کرد. تصور می‌کنم مکالمات FaceTime[1] و جلسات آنلاین نیز بهتر به نظر خواهند رسید.

 

جزییات سخت‌افزاری اضافی

پردازنده‌ها: پردازنده‌های ۶ و ۸ هسته‌ای نسل نهم که با تقویت‌کننده توربو تا ۵ GHz سرعت دارند. این بدان معناست که شما تقریباً دو برابر سریع‌تر از پردازنده ۴ هسته‌ای ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو در اکثر گردش‌کارهای حرفه‌ای می‌بینید.

حافظه رم: تا ۶۴ گیگابایت

صفحه‌نمایش: ۵۰۰ nit، پرتوهای رنگی P3، کالیبره شده کارخانه، صفحه‌نمایش Retina و ۱۶ اینچی.

وضوح تصویر: ۱۹۲۰ * ۳۰۷۲ و تراکم پیکسلی بالاتر از ۲۲۶ ppi برای نزدیک به ۶ میلیون پیکسل.

قیمت: از ۲۳۹۹ $

 

بخش‌ اول مقاله را از لینک زیر بخوانید:

اپل لپ‌تاپ ۱۶ اینچی جدید خود را معرفی می‌کند: مک‌بوک پرو (بخش اول)

 

[۱] اپلیکیشنی در سیستم‌های اپل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا