اخبارمطالب ویژه

توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت ابزارهای موردعلاقه خود را فاش می‌کنند (بخش دوم)

محبوب‌ترین IDE  ها و ویرایشگرهای کدِ توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت چیست؟

وقتی صحبت از IDE و ویرایشگر محبوب توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت می‌شود با ویژوال استودیو  و برادر ساده‌تر آن ویژوال استودیو کد در بالای لیست روبرو خواهیم شد. سلطه آن‌ها شگفت‌آور نیست با توجه به اینکه فریمورک TypeScript مایکروسافت از جاوا اسکریپت موردعلاقه تعداد رو به رشدی از توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت برای ایجاد پایگاه‌های کد پیچیده‌تر و بزرگ‌تر است. IDE موردعلاقه دیگر IntelliJ IDEA است که ویرایش نهایی آن، ابزاری برای کار با فریمورک‌های جاوا اسکریپت، TypeScript، React و Angular فراهم کرده است. درجای دیگر در میان ۵ کشور برتر، به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت، ویرایشگرهای ساده اما قابل توسعه را مانند Notepad++ و SublimeText را ترجیح می‌دهند.

محبوب‌ترین پایگاه داده بین توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت چیست؟

 MySQL قدیمی و موردعلاقه وب هنوز در صدر لیست توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت از پایگاه داده‌ها قرار دارد و بعدازآن PostgreSQL، مایکروسافت SQL باسابقه، SQL سریع و پایگاه داده توزیع‌شده مبتنی بر متن Mongo DB.

توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت با کدام پلتفرم‌ها کار می‌کنند؟

در مورد کار کردن با پلتفرم‌ها از برنامه‌نویسان خواسته‌شده که در سال گذشته با کدام پلتفرم کار قابل‌ملاحظه‌ای انجام داده‌اند. با توجه به ماهیت باز سؤال، پاسخ‌ها گسترده و کمی درهم‌وبرهم بوده و سیستم‌های عامل را با پلتفرم‌های محاسبات ابری ترکیب می‌کند. فارغ از این موضوع، سیستم‌عامل‌های مبتنی بر لینوکس در صدر این لیست قرار دارند و پس‌ازآن سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت، سکوی کانتینر داکر ، پلتفرم محاسبات ابری AWS و سیستم‌عامل موبایل اندروید گوگل قرار دارند.

توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت از چه فریمورک‌ها، کتابخانه‌ها و ابزارهایی استفاده می‌کنند؟

وقتی صحبت از فناوری متفرقه که توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت با آن کار می‌کنند باشد، هنوز هم فریمورک‌هایی با تمرکز روی وب در صدر قرار دارند. توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت بیشتر با محیط جاوا اسکریپت سمت سرور مانند Node.js، Microsoft.NET، پلتفرم‌هایی با هسته.NET، کتابخانه جاوا اسکریپت React Native برای ساختن اَپ‌های اندروید و iOS و پلتفرم ضربدر موتور بازی Unity 3D.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا