دفتر مدیریت پروژهکنترل و مدیریت پروژهگزارش، نقد و تحلیلمدیریت تغییراتمدیریت ریسکمطالب ویژه

تیمی بسازید که به کسب‌وکار شما سود برساند

استخدام کارمندان برای کسب‌وکار جدید، می‌تواند کار فوت‌وفن داری باشد. بدون تجربه برای شناختن چگونگی مدیریت بهتر این فرآیند، اکثر مردم در ابتدا کشمکش خواهند داشت و باکیفیت‌ترین اعضای تیمی که می‌توانند را جذب نمی‌کنند.
هنگامی‌ که هیچ تجربه‌ای ندارید، دانستنِ اینکه دنبال چه چیزی باشید سخت است و مردم زمانی که برای شغلی درخواست می‌دهند، اغلب در مورد کار و اعتبار گذشته خود صداقت ندارند. این موضوع مانند ایجاد کوه بزرگی برای بالا رفتن برای اکثر کمپانی‌های کوچکی است که در حال مبارزه برای رسیدن به هرجایی نزدیک قله هستند، اما تأسف‌آور این است، تیم درست برداشتن نیازی نیست که کشمکش داشته باشد.

برنامه‌ریزی برای اداره کردن استخدام شما

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات کمپانی‌ها زمانی که شروع به یک فرآیند مانند این می‌کنند، این است که برنامه‌ریزی صحیحی نمی‌توانند انجام دهند. این‌که برای تبلیغ مشاغلتان ایده‌ای از اینکه در حال حرکت به چه سمتی هستید و به کجا می‌روید داشته باشید، سخت است، اینکه آن‌ها (کسانی که استخدام می‌شوند) چقدر باید آمادگی داشته باشند و در این سِمَت بمانند، و نوع فرآیند مصاحبه‌ای که مایل به انجام آن هستید.
شما همچنین باید در مورد افرادی که در برنامه‌ریزی استخدام دخالت خواهند داشت هم فکر کنید چراکه اداره کردنِ کاری مثل این توسط خودتان می‌تواند روی کل قضیه فشار بی‌موردی ایجاد کند. برنامه شما باید شامل مهلت زمانی برای انتخاب اعضای تیم جدید باشد.

به‌کارگیری ابزارهای مناسب

درگذشته، کمپانی‌ها زمانی که بحث تبلیغ مشاغلشان می‌شد، گزینه‌های محدودی داشتند. روزنامه‌ها، صفحات اطلاع‌رسانی محلی، و دیگر تبلیغات فیزیکی باید استفاده می‌شد. این روزها، مسائل تغییر کرده و کمپانیهای بیشتری به اینترنت برای حل مشکلات استخدامیشان متکی هستند.

سایت‌های استخدامی زیادی در وب وجود دارند و تعداد بسیاری از آن‌ها تخصصی‌سازی شده‌اند. برای مثال، اگر دنبال کارکنان فروشِ Office 365 هستید، جست‌و‌جو برای سایت استخدامی SaaS Sales می‌تواند بهترین مسیر برای انتخاب باشد.

همراه با سایت‌های استخدام، زمانی که صحبت از جمع‌آوری اپلیکیشن‌ها می‌شود، رسانه‌های اجتماعی هم می‌توانند ابزار بسیار مفیدی باشند. شما باید به طور منظم پست داشته باشید تا پاسخ‌های زیادی دریافت کنید، اما این هم ابزار رایگان دیگری است، بنابراین ضرری ندارد که آن را امتحان کنید. اگرچه رسانه‌های اجتماعی تنها ابزار این‌چنینی نیستند، چراکه بسیاری از سایت‌های اجتماعی دیگر نیز وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای انتشار کلام در مورد جایگاه خود استفاده کرد. بسیاری از شرکت‌ها زمانی که رسانه‌های اجتماعی دنبال‌کننده برای اتکا ندارند، از این مسیر استفاده می‌کنند.

آگهی‌های شغلی

نوشتن شرح وظایف شغلی وظیفه ساده‌ای نیست. شما باید متقاضی را از وظایفی که در آن جایگاه دارد، آگاه کنید، در حالی که باید شغل مورد نظر مطلوب به نظر برسد و همه این کارها باید با یک محدودیت کاراکتری انجام شود.

شرح وظایف شغلی بسیاری در اینترنت وجود دارد، که می‌تواند الهام‌بخش شما برای اداره این موضوع توسط خودتان باشد. این که مقررات و
مقتضیات خود را شفاف و واضح بسازید کار سختی است و در غیراینصورت متقاضیان بسیاری را می‌بینید که کیفیت‌های لازم برای آن ردیف شغلی را ندارند.

جمع‌آوری رزومه‌ها

این روزها، تبلیغات شغلی است که معمولاً آن‌قدر رزومه در اختیار شما می‌گذارد و به آن برکت می‌دهد که نمی‌دانید با آنچه کنید. بعضی از آن‌ها بد هستند، اما تعداد زیادی از آن امیدبخش هستند و شما باید آن‌ها را جمع‌آوری کنید تا ارزیابی خود را انجام دهید.

ابزارهایی مانند Google Drive برای این کار مناسب هستند، چرا که به شما توانایی ایجاد فایل‌های سیستمیِ فانتزی می‌دهد که می‌تواند کاری کند که مدیریت اعضای جدید تیم وظیفه خیلی راحت‌تری شود. خواندن تمام رزومه‌هایی که به دست شما می‌رسد، ارزشش را دارد حتی اگر مطمئن نباشید که رزومه‌های خوبی باشند یا خیر.

برنامه‌ریزی برای تعدادی مصاحبه شغلی

به همان نسبت که وارد بررسی رزومه‌ها می‌شوید، سریعاً کاندیداهای امیدبخش و خوبی پیدا می‌کنید. انتخاب یکی از آن‌ها برای کارکردن نزد شما بدون مصاحبه غیر ممکن است و این یعنی که باید شروع به برنامه‌ریزی برای تعدادی مصاحبه کنید. معمولاً بهتر است به هر تعداد ممکن مصاحبه را در یک روز برگزار کنید. با این کار اطمینان پیدا خواهید کرد که زمان مقایسه کاندیداها، همه آن‌ها در ذهن شما تازگی دارند.

خیلی ساده، آوردن مردم برای اینکه با شما صحبت کنند، شروع این فرآیند است. به محض اینکه کسی جلوی شما نشست، باید مجموعه‌ای سؤال برای پرسیدن از آن‌ها داشته باشید، ممنون شوید که این فرایند برای همه درخواست‌کنندگان یکسان باشد. اینکه کسی با شما باشد که بتواند در سراسر این پروسه یادداشت‌برداری کند، کمک‌کننده است. اغلبِ کاندیداهای شما احتمالاً استرس دارند و دادن فرصت به آن‌ها برای جمع‌کردن افکارشان اگر در ادای کلمات تقلا می‌کنند و کشمکش دارند، ارزشش را دارد. هنگام مصاحبه با اشخاص عوامل مختلف بسیار زیادی برای لحاظ کردن وجود دارند.

ظاهر / لباس پوشیدن

اگر کسی خودش را در مصاحبه بالباس راحتی و بدون نظافت نشان داد، شما خواهید فهمید که احتملا متقاضی خوبی برای استخدام نیست. مردم برای اینگونه جلسات باید هوشمندانه لباس بپوشند مگر اینکه شما غیرازآن را بگویید.

شفافیت

هنگامی که مردم سعی می‌کنند در سطح بالای آن چیزی که می‌گویند باشند، معمولاً کلماتی به زبان می‌آورند که زیاد باعقل جور درنمی‌آید. شما در کسب‌وکارتان نیازمند ارتباطات روشن هستید و افرادی که در کشمکش برای توقف صحبت‌های بدون معنی هستند، به این کار کمک نمی‌کنند.

نگرش

برخی از متقاضیان مصاحبه‌ها را جدی‌تر از دیگران می‌گیرند، شما به راحتی می‌توانید این گروه‌ها را از هم جدا کنید و باید اطمینان حاصل کنید که افرادی که انتخاب می‌کنید مشتاق‌ترین‌ها برای بدست آوردن آن مشاغل باشند.

انتخاب اعضای تیمتان

به محض اینکه با همه مصاحبه کردید، زمان آن فرارسیده که سرتان را پایین آورید و فکر کنید. شما احتمالاً در مورد یکی یا دو تا از درخواست‌کنندگان حس شخصی و غریزی خوبی دارید، اما این نباید تنها چیزی باشد که شما را مجاب به تصمیم‌گیری می‌کند. معمولاً بهتر است که بیشتر از یک فرد را برای انجام این کار داشته باشید، چراکه این امر می‌تواند به اطمینان از این که طیف وسیعی از نظرات شنیده می‌شود، کمک کند.

با در نظر گرفتن تمام این حرف‌ها، شما الان باید احساس آمادگی داشته باشید تا در فرآیند ساخت یک تیم که به کسب‌وکار شما کمک می‌کند، شروع به کار کنید. افراد زیادی با این فرآیند کشمکش دارند و دانستنِ این که به چه چیزی برای جمع‌آوری یک تیم درست و مناسب نیاز دارند، برایشان سخت است. البته، اگرچه کاندیداهای زیادی آن بیرون وجود دارند و شما نیاز دارید تا فقط فرد مناسب را پیدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا