UI و UXاخباربرنامه نویسی موبایلبرنامه نویسی وبطراحی و پیاده سازیمطالب ویژه

سیستم‌های مک اپل در شرکت‌ها: ۶ مورد که مسئول‌های خرید IT باید بدانند

مسئولان فناوری اطلاعات شرکت‌ها همیشه می‌نالند که “اگر فقط راه تکنولوژیکی برای کاهش قیمت‌ها و افزایش تولید و بازده وجود داشت”

یک مک بخرید

زمانه از موقعی که تبلیغات محبوب اپل به شکل گسترده‌ای استفاده‌کنندگان ویندوزی را که از iPod استفاده می‌کردند، تشویق به تعویضان می‌کرد. میلیون‌ها نفر این کار را کردند، سهم بازار مک افزایش یافت، اپل آیفون را معرفی کرد و استیو جابز از این مرحله عبور کرد. حالا کمپانی پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند دنیا را می‌فروشد و ذره‌ای خلل در کارش وارد نمی‌شود.

شما می‌توانید مک های اپل را در اغلب شرکت‌ها ببینید

بنابراین اگر کسب‌وکاری دارید و به دنبال راهی برای افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و احتمالاً پیشرفت در نگهداری و ابقا کارمندان هستید (که موجب کاهش هزینه‌ها هم می‌شود)، خبرهای خوبی برای شما داریم.

من راه‌حلی پیدا کردم که واکنش‌های زیر را از کاربران به دنبال دارد:

• ۷۹% از کاربران با هر وسیله دیگری نمی‌توانند به همان اندازه کارآمد باشند.
• ۸۹% می‌گویند اپلیکیشن ها برای استفاده راحت‌تر هستند.
• ۷۴% مشکلات کمتری روی سیستم نسبت به دیگران داشتند.
• ۴۰% هیچ‌گونه مشکلی تجربه نکردند.
• ۹۴% کارمندانی که شرکت به آن‌ها حق انتخاب برای همکاری یا عدم همکاری داده بود، تمایل داشتند که بمانند.
• ۸۵% کارمندان می‌گویند استفاده از این پلتفرم، موجب بهره‌وری بیشتر آن‌ها شده است.

شما فکر می‌کنید آن‌ها راجع به چه پلتفرمی صحبت می‌کردند؟

همه‌چیز با مک بهتر به نظر می‌رسد

این‌یک مقاله طرفدار اپل است، لذا از اینکه این حرف‌ها در حمایت از محصولات باکیفیت شرکت اپل در اینجا گفته می‌شود، شگفت‌زده نشوید. البته من هم انتظار ندارم شما بدون معطلی این ادعاها را قبول کنید. هرچند که این ادعاها از ادغام یک نظرسنجی بین‌المللی Jamf از بین ۱۵۰۰ کاربر مک در شرکت‌ها به‌دست‌آمده است، لذا به نظر می‌رسد که اهمیت خاصی دارند.

این اطلاعات به صنایع مختلف واردشده است

این یعنی ما می‌دانیم که دپارتمان‌های IT و منابع انسانی احتمالاً بااینکه استفاده از اَپ‌های مک آسان‌تر است تا اَپ‌های روی کامپیوترهای دیگر. این موضوع همچنین به این معنی است که ما می‌دانیم ۸۷% مهندسان حرفه‌ای همین حس رادارند و بیش از ۹۰% افراد این تحقیق گفتند که مک، بهره‌وری بالاتر، خلاقانه‌تر و زمانی که بحث اداره کردنِ تکنولوژی باشد، خودگردان‌تر است. مک همچنین موجب بهبود همکاری بین اعضای شرکت می‌شود.

(اگرچه شرم‌آور است که شما در روزهای این انتقال مجبورید که این‌همه کابل برق و USB و USB-C و چندین دانگل مختلف را حمل کنید.)

شما می‌توانید آمار ارائه‌شده در بالا را رد کنید. اما واقعاً به چه دلیلی؟ این‌طور نیست که این تنها آمار ارائه‌شده و یکتا باشد. مک ها همیشه مردم را شادتر و پربارتر می‌کنند، اما این روزها این مزایا به استفاده و کاربرد شرکتی هم کشیده شده است. مدرک بیشتر می‌خواهید؟ چیزهایی که IBM، Salesforce و Cisco می‌گویند را بخوانید. SAP هم با این آمار موافق است.

فقط مثل مک خریدن

ما می‌دانیم که بازار کامپیوتر ملایم است. ما همچنین می‌دانیم که همیشه حسی وجود دارد که مک ها گران‌تر هستند. این حسی است که نیاز به بازنگری دارد. این‌که محصولات اپل برچسب قیمت بیشتری دارند واضح است، اما این پلتفرم شامل تعداد زیادی اپ توکار (درون ساز)، طول عمر بالای سیستم، رضایت مشتری و پیشرو بودن در صنعت، امنیت و به‌روزرسانی‌های منظم نرم‌افزاری است. این بحث سختی است. این در حالی است که ۹۸% درصد از شرکت‌های خوش‌شانس، از قبل از دستگاه‌های iOS استفاده می‌کردند. اپل از آن‌ها خواسته تا مک ها را در کسب‌وکارشان راه‌اندازی کنند. بخصوص برای آن‌هایی که می‌خواهند برای کامپیوترهایی که با ویندوز ۷ پا به سن گذاشته کار می‌کنند، جایگزین پیدا کنند.

آخرین داده‌های Jamf هم از این آمار پشتیبانی می‌کند. بخصوص اینکه کارکنان سه شرکت از هر چهار شرکت زمانی که حق انتخاب داشته باشند، مک را انتخاب می‌کنند.

اگر اپل بخواهد ضربه نهایی را در این بحث بزند می‌تواند به یورش بی‌رحمانه‌اش به شرکت‌های IT اشاره کند. شاید هم به برخی داده‌هایی که نشان‌دهنده بالا رفتن بهره‌وری و خلاقیت و کاهش هزینه‌های جاری به دلیل ابقا و حفظ کارمندان و پشتیبانی فنی باشد، اشاره کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا