آموزشدفتر مدیریت پروژهکنترل و مدیریت پروژهگزارش، نقد و تحلیلمدیریت تغییراتمدیریت ریسکمدیریت ریسک و پروژه های نرم افزاری

مانند یک فرد خبره ارتباطات تیم را راهبری کنید (بخش دوم)

چگونه اسیر تعابیر مختلف نشویم؟

زمانی که ما به‌جای عکس‌العمل پاسخ می‌دهیم، قبل از اینکه حرف بزنیم معنی کلمات را می‌سنجیم. این به ما فرصت می‌دهد تا دنیای درونی خودمان را به‌خوبی روابطمان کنیم.

احترام گذاشتن

احترام کلید رشد آگاهی و همدلی برای دیگران است. مردان وزنان علیرغم ترجیحات و هویت جنسی همگی انسان هستند. ازاینجا فرهنگ‌ها و پس‌زمینه‌های ما چندین لایه پیچیدگی را در ارتباط بااینکه که هستیم و چگونه با شرایط و دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم، به وجود می‌آورند. به همین دلیل است که در تنوع قدرت زیادی وجود دارد. همکاران خانم و آقا باید با دشمنی مقابله کنند.

 فکر کنید

زمانی که تفاوت‌های یکدیگر را فهمیدیم و به آن احترام گذاشتیم می‌توانیم درک بهتری بین جنسیت‌های مختلف داشته باشیم. همانند تمام ارتباطات، یک پاسخ آرام و با تفکر همیشه سازنده‌تر از عکس‌العملی احساسی بر مبنای فرضیات است. زوج‌ها به همین علت به جلسات آموزشی و زوج‌درمانی می‌روند. زمانی که از پیغام یک همکار آزرده یا سردرگم شدید، در ابتدا هیچ پیش فرضی نداشته باشید. ممکن است پیام را اشتباه فهمیده باشید و تمام قضیه یک سوءتفاهم و عدم درک بین شما و جنس مخالف باشد. اجازه دهید همکار شما (به نیت شما) به موضوع مشکوک باشد تا منظور واقعی او را درک کنید.

گوش دهید

به شخص بگوئید لازم است تا برداشت خودتان از چیزی که او گفته را دوباره بررسی کنید. ترجیحاً خصوصی صحبت کنید. اگر راه دیگری ندارید، از اپلیکیشن Face Time(مخصوص گوشی‌های اپل) یا تماس گرفتن استفاده کنید. برای فهمیدن منظور مخاطب، متعهد به گوش دادن باشید به‌جای آنکه فرمولی برای مقابله‌به‌مثل فوری بسازید. به‌عبارت‌دیگر مشکل را حل کنید به‌جای آنکه ” پیروز نبرد باشید.” البته این موضوع در مورد هر دو طرف صادق است.

همکاری کنید

دیدگاه آن‌ها را پیدا کنید. برای اینکه بفهمید منظور را اشتباه متوجه شدید، برداشت خود را برای آن‌ها بازگو کنید و بعد این برداشت را بامنظور واقعی آن‌ها مقایسه کنید. یادتان باشدکه هیچ‌وقت مشکل شخصی وجود ندارد. به نظر می‌آید زنان پذیرش بیشتری داشته باشند و مردان بیشتر سلطه‌طلب هستند. زمانی که این موضوع را عمیق بررسی کنید هر دو این ویژگی‌ها می‌تواند منحصر به یک جنس نباشد. در عوض یکی می‌تواند محرک دیگری با نسبت‌های مختلف باشد. بنابراین بهتر است روی شباهت‌ها به‌جای تفاوت‌ها تمرکز کنیم تا بتوانیم دیدگاه طرف مقابل را درک کنیم.

چگونه قهرمان پینگ‌پونگ شویم؟

مکالمه مانند بازی پینگ‌پونگ به معنی تبادل است. اگر یک فرد توپ (پینگ‌پونگ) را در دست بگیرد تبادل اتفاق نخواهد افتاد، بنابراین به‌نوبت هدف‌گیری کنید (بازی کنید) زنان هنگام صحبت با مردان می‌توانند به‌جای جملات توصیفی کشیده پاسخ مرتبط دهند و برعکس مردان می‌توانند مراقب چرایی و چگونگی و زمان وقفه انداختن میان صحبت‌های زنان باشند. برای مثال در برخی مناطق مردان برای اینکه حس حمایت و پشتیبانی نشان دهند میان صحبت‌های زنان وقفه ایجاد می‌کنند. اگرچه در مثال‌های دیگر مردان میان صحبت‌های زنان می‌آیند تا خودشان را در موقعیت بالاتر و مخاطب خانم را در وضعیت پایین‌تر نشان دهند. در مورد زنان یادتان باشد که آن‌ها خواهان برابری و هم گونی هستند. وقفه در میان صحبت‌های زنان یکی از بدترین کارهایی است که می‌توان انجام داد، بخصوص در محیط کار. این مشکل را چگونه حل کنیم؟ جدا از مطالعه کارهای مرتبط دکتر Tannen، تیم‌ها می‌توانند باهم راحت گفت‌وگو کنند و چالش‌های ارتباطی مرتبط را به اشتراک‌گذارند. شاید با تمایز قائل شدن بین بی‌احترامی و روحیه کار تیمی و تلاش برای حمایت به‌جای گیج کردن یکدیگر در مکالمات. مردان وزنان آمریکائی ‌می‌توانند کمبود رهبری خانم‌ها را (با انتخاب رئیس‌جمهور خانم) از بین ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا