آموزش

معرفی کتاب‌های مدیریت پروژه برای افرادی با سطح پیشرفته

 

 

اگر شما به دنبال چیزی فراتر از اصول اولیه هستید و قصد دارید مهارت‌های رهبری خود را گسترش دهید، این کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های مدیریت پروژه‌ای خود را به حد افسانه‌ای برسانید.

 

۱- کتاب Getting Things Done

این فقط یک کتاب مدیریت پروژه نیست بلکه یک سیستم بهره‌وری است. شما به‌عنوان یک مدیر پروژه مرتباً با مسائل بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنید. بسیاری از مدیران پروژه باتجربه با استفاده از متد و روش GTD اطمینان حاصل می‌کنند که آنچه را برای انجام کار لازم دارند انجام می‌دهند. این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید کارها را با استفاده از لیست‌ها و ساختارهای ساده سازمان‌دهی کنید. مهم است که یک ساختار منظم داشته باشید تا بتوانید فوراً  ایده‌های خود را وارد آن کنید و به ساختار آن اعتماد کنید تا بتوانید ذهن خود را از حواس‌پرتی‌های مداوم آزاد کنید.

 

۲- کتاب The Effective Executive : The Definitive Guide to Getting The Right Things Done

Peter Drucker در محافل مدیریتی یک افسانه است. امروزه بسیاری از نویسندگان پایه‌گذاری استراتژی‌های امروزی را به او نسبت می‌دهند. به‌عنوان یک مدیر پروژه این کتاب مفید قلمداد می‌شود زیرا چهارچوبی عالی برای مدیریت مؤثر خود و دیگران فراهم می‌کند. این کتاب بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و اگرچه مثال‌هایش کمی تاریخ‌ گذشته هستند، پیام کتاب هنوز هم بسیار مرتبط است. پیام اصلی کتاب این است که اثربخشی یک عادت است نه یک مهارت. اثربخشی درواقع “انجام کارهای صحیح است.” این موضوع با کارایی بسیار متفاوت است و صرفاً به معنی “انجام درست کارها” است. کدام مدیر پروژه‌ای است که نخواهد مؤثرتر کار کند؟

 

۳- کتاب Brilliant Project Management : What The Best Project Managers Know, Do, And Say

حتی مدیران پروژه‌ای هم که همه‌چیز را می‌دانند در این کتاب می‌توانند موضوع به‌دردبخوری پیدا کنند. نویسندگان این کتاب ۴۰ سال تجربه خود را ترکیب کرده و سخت‌ترین دروس پیروزشده خود را به اشتراک گذاشته‌اند. این کتاب توصیه‌ها و نمونه‌های عملی عالی و واقعی ارائه می‌دهد، اما یک جلد از این کتاب را هم برای قفسه کتاب خود نگه‌دارید چراکه وجود این کتاب هم به شما اعتبار می‌بخشد.   

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا