دفتر مدیریت پروژه

۴ روش یکپارچه‌سازی اتوماسیون که می‌تواند چابکی را تسریع کرده و موجب بهبود کارایی شود

۳. بررسی انطباق خودکار

زمانی که امنیت را با کد تعریف کنیم، شرکت‌ها می‌توانند قوانین امنیتی را با CI / CD تعریف کنند که درنتیجه آن انطباق و توازن افزایش‌یافته و ریسک و خطر کاهش می‌یابد. اتوماسیون می‌تواند انطباق و توازن را برای تنظیم و ترتیب و امنیت سیا‌ست‌های سیستم با انجام خودکار بررسی‌های امنیتی روی عناصر، حین جابجایی در سیستم تضمین کند. این گارد ریل‌ها مانند ترمز‌های اتومبیل کار می‌کنند و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهند تا با آگاهی از اینکه می‌توانند ایمن کار کنند سریع‌تر حرکت نمایند. این بررسی به ‌آن‌ها اجازه می‌دهد سرعت خود را افزایش داده و چابکی کلی بیزینس سازمان را بالا برند. از این گذشته بررسی انطباق خودکار موجب اطمینان از ثُبات هنگام اعمال سیاست‌ها و قوانین روی سیستم می‌شود.

 

۴. مدیریت پیکربندی مبتنی بر فضای ابری

مدیریت پیکربندی مبتنی بر فضای ابری، تهیه و تدارک نرم‌افزار موردنیاز برای اپلیکیشن‌ها را ساده‌تر می‌نماید یعنی به تحویل اجزای پیکربندی سرور کمک می‌کند. فرآیندهای تمام‌خودکار مدیریت پیکربندی، سیستم را در وضعیت شناخته‌شده و خوبی قرار می‌دهند که منجر به کاهش مشکلات امنیتی و افزایش چابکی (سرعت) می‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر شما وضعیت سیستم خود را بشناسید، شناسایی و رفع مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاید آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود. این به‌نوبه خود باعث صرفه‌جویی در منابع عیب‌یابی و در‌عین‌حال افزایش رضایت مشتری می‌شود.

 

علاوه بر موارد بالا، هنگامی‌که با سیستم‌ها به‌جای یک ضرورت مانند یک عنصر قابل تعویض رفتار شود، مدیریت پیکربندی اجازه می‌دهد تا تمام اجزا با یک استاندارد، مطابق با ضوابط عملیاتی، امنیتی و نظارتی شرکت ساخته شوند. فناوری اطلاعات می‌تواند به‌سرعت، پیوسته و مکرراً اجزا و عناصر را تهیه و تدارک دیده، سربار عملیاتی را کاهش دهد، چراکه حذف بک عنصر از محیط عملیاتی و تعیین جایگزین آن، به‌طور شگفت‌آوری آسان می‌شود. برای مثال تیم Mongo در رویداد سالانه ۵۰۰ Fortune Manufacturer توانست اتوماسیونی را در محیط AWS خودش برای استقرار و اجرای Cluster (پیکربندی شبکه) پیاده‌سازی کند. نتیجه این شد: فرآیندی که درگذشته اجرایش برای ادمین پایگاه‌ داده روزها طول می‌کشید، تنها در ۱۵ دقیقه انجام شد.

با تبدیل‌شدن فناوری به محرکی برای کسب‌و‌کار موفق، سازمان‌های IT به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان افزایش‌دهنده درآمد شناخته می‌شوند.  درنتیجه، آن‌ها باید یاد بگیرند که چگونه اتوماسیون فرآیند فناوری اطلاعات را در سازمان خود اعمال کنند. با انجام این کار می‌توان استانداردسازی را افزایش داد و زمان صرف شده برای کارهای تاکتیکی را کم کرد، از تعداد مشکلات قابل‌حل کاست و چابکی بیشتری ایجاد کرد. همه این‌ عوامل موجب آزادسازی منابع برای کار استراتژیک و تأثیرگذار خواهد شد.

 

بخش اول مقاله را از لینک زیر بخوانید:

۴ روش یکپارچه‌سازی اتوماسیون که می‌تواند چابکی را تسریع کرده و موجب بهبود کارایی شود (بخش اول)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا