اخباربرنامه نویسی موبایلبرنامه نویسی وبطراحی و پیاده سازی

اندروید Q Beta 4 با API های نهایی منتشر شد

گوگل اندروید Q Beta 4 را عرضه کرده است که شروعِ این عرضه با قول گوگل مبنی بر نهایی بودنِ API ها در نسخه‌ای که منتشر می‌شود همراه بود.
معرفی رسمی API29 برای این نسخه اختصاص داده‌شده است و  برای توسعه‌دهندگانی مناسب است که مایل به دریافت و بررسی آخرین تغییرات اندروید هستند، مناسب است.

توسعه‌دهندگان الآن می‌توانند از مزیت‌های Android Q مانند حالت تاریکِ پهن سیستم، پاسخ‌ها/کنش‌های هوشمند برای اعلان‌ها و طرح‌بندی‌های گوشی هوشمند تاشو  استفاده کنند. این ویژگی‌ها را می‌توان با خیال راحت و بدون نگرانی بابت شکسته شدن یا حذف شدن در نسخه نهایی استفاده نمود.

گوگل توصیه می‌کند که اپ های خودتان را هر چه سریع‌تر در شبیه‌ساز Android Q تست کنید. خصوصاً Mountain View توصیه می‌کند به دنبال تأثیر تغییرات حریم خصوصی، پیمایش درگوشی و ژست‌های پیمایشی و بالا پایین‌رونده گوشی و تغییر مسیر لینک‌های دینامیک کتابخانه‌های Bionic باشید.

طبیعتاً Beta روی دستگاه‌های Pixel عرضه‌شده است. سازنده شخص ثالث، ضرورتاً می‌تواند حتی امروز به روزسانی ها را برای این نسخه انجام دهد.
به‌روزرسانی‌های دستگاه‌هایی که از دوازده سازنده دیگر در برنامه Android Q Beta به‌زودی منتشر خواهند شد.
با API هایی که اکنون نهایی هم شده‌اند، می‌توانیم فرض کنیم که نسخه نهایی به‌زودی منتشر خواهد شد. اگرچه گوگل برای انتشار دو نسخه Beta بیشتر قبل از انتشار اندروید Q 10  آماده است.

یکی از آخرین سؤالاتی که در مورد Android Q نام آن پس از عرضه است، نام Q  در سیستم نام‌گذاری معمول گوگل محدودیت زیادی دارد، شاید نامش شیرینی ایرانی قطاب قرار داده شود، کسی چه می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا