آموزشدفتر مدیریت پروژهکنترل و مدیریت پروژهگزارش، نقد و تحلیلمدیریت تغییراتمدیریت ریسکمدیریت ریسک و پروژه های نرم افزاری

چگونه محیط کاری با تمام امکانات برای خانم‌ها و آقایان ایجاد کنیم؟ (بخش دوم)

ابزار کار از راه دور

نرم‌افزاری که کار از راه دور را ممکن کند، این روزها ضروری است. بسیاری از پروژه‌ها به همکارانی نیاز دارند که در ساختمان دیگری هستند. حتی اگر گاهی اوقات همه کنار هم جمع شوند، روزهایی وجود دارد که کسی به دلایل اورژانسی مثل خرابی لوله‌کشی منزل (مثل خودم در هفته گذشته) یا رفتن به مدرسه برای دیدار با معلم در اداره حضور ندارد. نرم‌افزاری که در مواقع لازم امکان دورکاری را فراهم کند به همه کارمندان اجازه کار منعطف می‌دهد.

چند نکته احتیاطی

تنها به دلیل اینکه تیم خود را به ابزارهایی مانند Liquid Planner تجهیز کرده باشید(که اجازه کار از خانه را به آن‌ها دهید) به این معنی نیست که باید همیشه کار کنند. ایده خوبی است که قوانینی هم برای استثنائات کاری وضع کنید. برای مثال ممکن است برای شما مناسب باشد که بحث جدیدی را با ابزار مدیریت پروژه در ساعت ۱۰ صبح شروع کنید، اما نباید انتظار داشته باشید بلافاصله پاسخ بگیرید.

تغییر نگرش

همان‌طور که در بالا اشاره کردم مهم‌ترین نکته برای ایجاد فرهنگ اداری مثبت، تغییر نگرش است. ابرو بالا انداختن، زمانی که کسی ساعت چهار بعدازظهر اداره را ترک می‌کند باید متوقف شود. ما نیاز به محیط‌های کاری داریم که راحت و آزاد و صادقانه باشند. البته این موضوع در مورد دو طرف صادق است: اگر شما گفتید که وظیفه‌ای را باید در روز معینی به اتمام برسانید، باید این کار را انجام دهید. کارِ منعطف به معنی کار کردن شلخته و درهم‌وبرهم نیست. اگر همکاران به شما اعتماد دارند و شما به آن‌ها اعتماد دارید، می‌شود بیشترین بهره را از انعطاف‌پذیری، تنوع و ابتکارات جدید برد. باید به این‌که خروجی همان چیزی است که به آن نیاز دارید اعتماد کنید، حتی اگر مسیر رسیدن، چیزی نباشد که خودتان انتخاب کرده‌اید.

فرهنگ اعتماد و احترام محرک خوبی برای بهره‌وری در پروژه‌های تیمی است. تغییر نگرش زمان می‌برد و باید از مدیران ارشد شروع شود. به‌عنوان مدیر پروژه می‌توانید خط و مشی تیم را مشخص کنید و مطمئن شوید هر کس برای کاری که انجام می‌دهد مورد ارزش و احترام قرار گیرد.

فرهنگ اداری مثبت که از زنان کارگر پشتیبانی کند و تنوع و انعطاف‌پذیری گسترده‌ شرکت‌ها، چیزی است که به دنبال آن هستیم. مدیران شرکت برای اینکه همه‌چیز جای خودش باشد مبارزه می‌کنند و بعد دوباره همان امور را رها می‌کنند. فرهنگ چیزی است که باید به‌طور مدام به آن توجه کرد و آن را تقویت نمود.

هرچه کسب‌وکارها بیشتر به این نکات توجه کنند، جهان کارمندی و کارگری برای همه مجهزتر و بهتر خواهد شد.

نویسنده: Elizabeth Hariin

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا