آموزشمطالب ویژه

چگونه می‌توان به آدرس بیت کوین رسید و چرا این آدرس مهم است؟

همه ما می‌دانیم که بیت کوین چگونه در حال صرف دنیا است. اما نکته جالب این است که مردم هنوز نمی‌توانند درک کنند که ماهیت بیت کوین چیست و چرا به چنین انقلابی تبدیل‌شده است. بیت کوین یک ارز دیجیتال کاملاً کاربردی است که از طریق آن می‌توان هر مقدار از ارزش (اعتبار، پول دیجیتالی) را در هر زمان و هرجای دنیا منتقل کرد و هیچ راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. بااین‌وجود بسیاری در مورد این پول اینترنتیِ انقلابی سرسخت هستند و اولین چیزی که می‌پرسند این است که چطور بیت کوین به دست بیاورم؟ یا چگونه می‌توانم آدرس بیت کوین را دریافت کنم؟

خوب ما قصد داریم در این مقاله پاسخ این سؤالات را به شما بدهیم.

نحوه دریافت آدرس بیت کوین

آدرس معتبر بیت کوین مانند شماره‌حساب بانکی است که با استفاده از آن بیت کوین‌های خود را ذخیره می‌کنید و مانده‌های خود را بررسی می‌کنید. برای کسانی که برای اولین بار آدرس بیت کوین خود را مشاهده می‌کنند، می‌گوییم که شبیه به شماره‌حساب سنتی بانک نیست بلکه در عوض شبیه یک رشته الفبای طولانی است که معمولاً با ‘۱’ یا ‘۳’ شروع می‌شود. و برای کسانی که آدرس بیت کوین را ندیده‌اند و فکر می‌کنند مانند آدرس ایمیل است باید بگوییم اشتباه می‌کنید!

در حال حاضر از سه فرمت برای آدرس استفاده می‌شود:

  • فرمت P2PKH که با عدد یک شروع می‌شود، به‌عنوان‌مثال:

‌ ۱BvBMSEYstWetqTFn5Au4m4GFg7xJaNVN2

  • فرمت P2SH که با عدد سه شروع می‌شود، به‌عنوان‌مثال:

۳J98t1WpEZ73CNmQviecrnyiWrnqRhWNLy

  • فرمت Bech32 که با bc1 شروع می‌شود، به‌عنوان‌مثال:

bc1qar0srrr7xfkvy5l643lydnw9re59gtzzwf5mdq

اکنون‌که انواع، قالب و اینکه آدرس BTC[1] به چه شکل است فهمیدید، منطقی است اگر در مورد برخی از منابع صحبت شود که با استفاده از آن‌ها بتوانید آدرس بیت کوین خود را به دست آورید، البته اگر پیش‌ازاین آدرس بیت کوین نداشته‌اید.

این منابع بر اساس نوع دستگاه و کاربرد دسته‌بندی‌شده‌اند:

کیف پول‌های[۲] موبایل بیت کوین

  • Trustwallet
  • Mycelium
  • Coinomi
  • Jaxx

کیف پول‌های سخت‌افزاری بیت کوین

دستگاه‌های سخت‌افزاری که مانند کیف پول‌های بیت کوین عمل می‌کنند، آدرس‌های معتبر بیت کوین را نیز تولید می‌کنند. این‌یک دستگاه فیزیکی مانند یک USB کوچک است و چیزی است که اگر قصد نگه‌داریِ بیت کوین‌ها برای مدت طولانی‌تری را داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید. این نوع کیف پول‌ها همچنین برای کسانی که مایل به داشتن یک آدرس کیف پول بیت کوین دائمی هستند مناسب است.

برخی از کیف پول‌های سخت‌افزاری محبوب بیت کوین

  • Ledger Nano X
  • Trezor

کیف پول‌های بیت کوین دسکتاپ

برای دوستداران دسکتاپ، کیف پول دسکتاپ وجود دارد که آدرس‌های معتبر بیت کوین را تولید می‌کند. برخی از این کیف پول‌های رومیزی عبارت‌اند از:

  • Atomic Wallet
  • Exodus
  • Bitcoin Core
  • Electrum

کیف پول‌های کاغذی یکی دیگر از روش‌های سریع دریافت آدرس بیت کوین است اما درصورتی‌که نمی‌دانید چگونه از کیف پول‌های کاغذی استفاده کنید، می‌تواند خطرناک باشد.

چرا آدرس BTC مهم است؟

یک آدرس معتبر بیت کوین ضروری است زیرا اگر این آدرس را اشتباه بدست‌آورید، بیت کوین شما از بین می‌رود. اگر بیت کوین‌ها را به یک آدرس نامعتبر بفرستید، بیت کوین‌ها در فضای مجازی گم می‌شوند یا در کنار فرستنده باقی خواهند ماند. راه دیگری که از طریق آن می‌تواند سرتان کلاه رود زمانی است که از یک آدرس بیت کوین مبتنی بر کیف پول کاغذی که از شخصی دریافت کرده‌اید، استفاده می‌کنید. در این حالت، فرض کنیم شخصی که این آدرس بیت کوین را به شما داده است، یک مهاجم[۳] است که قبلاً کلیدهای خصوصی[۴] مرتبط با آن آدرس را نگه‌داشته است و حالا شما جابجایی[۵] کیف پول کاغذی را انجام نداده‌اید و از همان آدرس برای دریافت بیت کوین‌هایتان استفاده می‌کنید. عمل جابجایی یعنی تمام بیت کوین‌هایی را که با آن کلیدهای خصوصی قفلشان باز می‌شود به کیف پول قطعیِ[۶] Electrum خودتان بفرستید. در این حالت مهاجم می‌تواند سکه‌های شما را به‌محض رسیدن در آن آدرس، بگیرد، مشخصاً چون کلیدهای خصوصیِ آن آدرس را که هنوز معتبر هم هستند (چون شما جابجایی انجام نداده‌اید)

به‌علاوه اگر به تجارت آنلاین مشغول هستید، خوب است که با جامعه در حال تغییر مدرن که به اینترنت متمایل است همگام باشید و آدرس BTC را برای دریافت پرداخت‌ها داشته باشید. درنهایت از طریق آدرس BTC، می‌توانید میلیون‌ها و میلیاردها دلار را با خود به آن‌سوی مرزها ببرید، چیزی که قبل از اختراع بیت کوین امکان‌پذیر نبود. شما می‌توانید تمام ثروت خود را در بیت کوین جمع کرده و با کمک یک آدرس بیت کوین در یک کشور دیگر مستقر شوید. من مطمئن هستم که اکنون می‌دانید که چگونه می‌توانید آدرس بیت کوین را دریافت کنید و چرا داشتن یک آدرس، مخصوص خودتان مهم است.

[۱] Bitcoin

[۲] Wallet

[۳]Attacker

[۴] Private Key

[۵] Sweep

[۶] Deterministic

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا