آموزشآموزش بلاکچینمطالب ویژه

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام در خط دید

گام ۳: پیش‌نمونه‌های[۱] خود را به کار بگیرید

همزمان که در مسیر بهره‌گیری از اموزش بلاک چین گام به گام حرکت می‌کنید، مؤلفه‌های مختلف را در جهت کارایی پیش‌نمونه تنظیم کنید. در طی فرایند آزمایش و ارزیابی مطمئنا افراد درگیر در پروژه هم به بهبود اقدامات شما کمک خواهند کرد. همچنین راه‌های تازه‌ای خواهید یافت تا نوآوری‌های مرتبط با بلاک‌چین، موجود در پیش‌نمونه، را به کار بگیرید.

اما نسبت به فرضیه‌ی اصلی خود وفادار بمانید. فارغ از نحوه‌ی دگرگونی پیش‌نمونه، اطمینان حاصل کنید که پیش‌نمونه همچنان به راهبرد شرکت و توانمندی‌های متمایزکننده‌ای که آن را پیش می‌برند، وفادار باقی بماند. نتایج را به طور مداوم بررسی کنید تا دیدی روشن از وضعیت نیروی محرک[۲]‌ خود داشته باشید. اگر به رویدادگاه‌های[۳] مورد انتظار نرسیدید، به دنبال علت آن بگردید و به کار آزمایش و پالایش ادامه بدهید. ممکن است دوستانی با معنای نقطه‌ی عطف آشنا نباشند. توضیح مختصری از این نقاط ارائه می‌کنیم.

مایلستون‌ها (نقاط عطف)، در حقیقت نوعی از ابزارهای پروژه هستند که در جدول‌زمانی پروژه، نقطه‌ای خاص را مشخص می‌کنند. این نقاط می‌توانند مشخص‌کننده‌ی شروع و پایان پروژه باشند یا تکمیل فاز اصلی پروژه را نشان دهند. در کل مایلستون‌ها را می‌توان به عنوان سمبلی برای هر عملیاتی که در پروژه نقطه‌ی شروع و پایان دارد به‌کار برد، لذا مایلستون درواقع نوعی ابزار زمان‌بندی پروژه است.

اموزش بلاک چین
اموزش گام به گام

آزمایش را منصفانه برگزار کنید. کنترل پروژه را به دست افرادی دیرپذیر که بیشتر متمایل به حفظ وضع موجود هستند، نسپارید. رهبرانی را انتخاب کنید که به طرز معقولانه‌ای شکاک‌اند اما درک درستی از فناوری‌های تازه دارند و در برابر فرصت‌هایی که این فناوری‌ها فراهم می‌کنند، مقاومت نمی‌کنند. هنگام استخدام مشاوران بیرون از شرکت و تأمین‌کنندگان فناوری، کسانی را انتخاب کنید که به وضوح جهت‌گیری راهبردی شرکت شما را می‌فهمند (نه اینکه فقط به فکر فناوری خود باشند) و آماده‌اند تا به شما برای حرکت در آن مسیر کمک کنند.

زمان انجام پروژه را طوری در نظر بگیرید که به شما زمان کافی برای ارزیابی معقول نتایج را بدهد.ما را در قسمت بعدی اموزش بلاک چین گام به گام دنبال کنید.

مهدی استوی

بخش قبل مقاله را از لینک زیر بخوانید:

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش سی اُم)

[۱] prototypes

[۲] momentum

[۳] milestones

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا