آموزشآموزش بلاکچینمطالب ویژه

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام با مجموعه خط دید

 

گام ۴: میزان تلاش‌های خود را به تناسب تنظیم کنید.

با کمی شانس، آزمایش‌های پیش‌نمونه‌ی شما منجر به پیشرفت‌هایی فوری و محسوس می‌شود که باعث افزایش علاقه‌ی شما به بلاک‌چین خواهد شد. همچنین ممکن است آگاهی شما نسبت به ظرفیت‌های بلاک‌چین و هزینه‌های آن برای ایجاد تغییر واقعی، افزایش پیدا کند.

حالا باید بر تأثیر بلاک‌چین بر کسب و کاری اصلی‌تان متمرکز شوید. آیا این فناوری نحوه‌ی تعامل شما با شرکای تجاری همیشگی‌تان را تغییر خواهد داد؟ برای مثال، یک بانک متولی[۱] را در نظر بگیرید که وظیفه‌ی مدیریت دارایی‌های مالی مانند اوراق بهادار و کالاهای سرمایه‌ای را بر عهده دارد. آیا استفاده از فناوری بلاک‌چین، به مدیریت بهینه‌تر مهم‌ترین دارایی‌ها در این بانک کمک خواهد کرد؟

بر پایه‌ی نتایچ پیش‌نمونه‌های اولیه برنامه‌ای بلندمدت تهیه کنید. تعدادی هدف بلندمدت مانند افزایش بازده مالی، قانون‌مداری بهتر، کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت انتخاب کنید و بر سر آنها به توافق برسید. نقشه‌ی راهی برای توسعه‌ی کسب و کار تهیه کنید که قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی و به‌صرفه باشد.

حتما تا به اینجا میزان تأثیری که این فناوری بر کسب و کار اصلی شرکت شما می‌گذارد روشن‌تر شده است. اگر تأثیر آن حاشیه‌ای باشد و تنها بر تعداد اندکی از مشتریان اثر بگذارد، از اینکه سرمایه‌گذاری را محدود به چند پیش‌نمونه کرده‌اید، خرسند خواهید بود. اما اگر این فناوری جریان اصلی کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار دهد، همه چیز دگرگون خواهد شد. در این صورت به واسطه‌ی سرمایه‌ای که به پیش‌نمونه‌ها اختصاص داده‌اید، از آمادگی لازم برخوردار هستید. در این مرحله می‌توانید با استفاده از تمام ظرفیت بلاک‌چین، پیش‌نمونه‌ها را ارتقاء دهید.

در مواجه با فناوری‌های تحول‌آفرین، تأثیرگذارترین شرکت‌ها از طریق بهره‌گیری از این فناوری‌ها در فرایندهای کسب و کارشان، پیشرفت می‌کنند. فناوری‌های دفتر کل توزیع‌شده فرصت تغییری را برای مؤسسات خدمات مالی فراهم می‌کنند که شاید در هر نسل بشر فقط یکبار اتفاق بیافتد. این فناوری در سایر صنایع هم می‌تواند فرصت‌های ارزنده‌ای ایجاد کند. نوآوری‌هایی مانند خودروهای متصل به شبکه و خدمات خودرو اشتراکی پس از گذشت بیش از یک دهه از ظهور فناوری GPS فراگیر شدند. سال‌ها بعد هم ممکن است نوآوری‌هایی مشابه ظهور کنند که از بلاک‌چین استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی که مدل‌های تجاری خود را به‌خوبی با این تغییرات منطبق می‌کنند، می‌توانند دستاوردهایی بزرگ نظیر افزایش شفافیت، هزینه‌های کمتر و بهره‌وری زمانی بیشتر داشته باشند. چالش پیش روی شما دستیابی به شناختی مناسب و به اندازه‌ی کافی سریع از این فناوری است تا بتوانید بخشی از آینده‌ی خود را، بدون قرار دادن همه‌ی شرکت در معرض ریسک، بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

 

 

مهدی استوی

 

بخش قبل مقاله را از لینک زیر بخوانید:

از ۰ تا ۱۰۰ بلاک چین : آموزش گام‌به‌گام (بخش سی‌ و یکم)

 

 

[۱] Custodian bank

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا