دفتر مدیریت پروژه

دلایل ترک محل کار توسط کارمندان خوب (بخش دوم)

آموزش دادنی نیست

هیچ‌کس با علم اینکه قرار است دقیقاً چگونه کاری را انجام دهد وارد آن کار نمی‌شود. حتی اگر افراد واجد شرایط و بامهارت را استخدام کنید، هنوز هم نیاز به آموزش‌های مقتضی دارند پیش از آنکه بتوانند مسئولیت‌هایشان را به شکل صحیح به انجام برسانند. عدم این آموزش رسانی موجب استرس و عدم اعتمادبه‌نفس در کارکنان تازه استخدام‌شده می‌شود و ممکن است به‌اندازه‌ای باشد که موجب استعفای آن‌ها شود. به همین علت شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام کارکنانتان به تمام آموزش‌های لازم مجهز شده‌اند. همچنین شما باید آموزش کارکنان را به‌طور منظم تکرار کنید.

ابزار کار مهیا نیست

هر شغلی به ابزار معینی نیاز دارد. گاهی اوقات این موضوع می‌تواند در حد یک خودکار و کاغذ باشد، اما بعضاً تجهیزات متفاوتی موردنیاز است. تا زمانی که برای اعضای تیم آنچه را می‌خواهند فراهم نکنید، نمی‌توانند وظایفشان را درست انجام دهند. دقیقاً مانند موضوع عدم آموزش در مورد بالا، این مشکل می‌تواند موجب ترک کار توسط آن‌ها شود، بخصوص در محیط‌های کاری خطرناک، مانند سایت‌های ساختمانی، برخوردار بودن کارگران شما از ابزارهایشان حیاتی‌تر است. خب بالاخره موارد کوچکی مانند جلیقه با دیدپذیری بالا و کلاه ایمنی می‌توانند زندگی افراد را نجات دهند.

پیشرفت شغلی محدود

هر کسب‌وکاری نیاز دارد تا محرک شغلی و افراد سخت‌کوش پشتش باشند. تنها مشکل این است که این دست کارکنان همیشه دنبال موقعیت‌هایی برای رشد و بالا رفتن از نردبان هستند. تا زمانی که شما این امکان را به کارکنانتان ندهید، خودشان دنبال همان موقعیت‌ها در کمپانی‌های دیگر می‌روند. به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که با اعضای تیم خود در مورد اهدافشان صحبت کنید. پس‌ازآن می‌توانید راهی برای کمک به آن‌ها پیدا کنید تا مقداری بیش‌تر یاد بگیرند.

سیاست‌های کاریِ تاریخ‌مصرف گذشته

برای وضع سیاست‌های کاری دلیلی وجود دارد. بااین‌حال، این به معنی خوب بودنِ همیشگی این سیاست‌ها نیست. گرچه ممنوعیت استفاده کارکنان از تلفن همراه ممکن است بهترین راه برای حفظ بازدهی آنان باشد، می‌تواند باعث حواس‌پرتی بیشتر شود، چرا حالا آن‌ها بیش از هرزمانی می‌خواهند دستگاهشان را بررسی کنند. برخی کسب‌وکارها جلوی ارتباط کارکنان با یکدیگر را می‌گیرند، که اغلب منجر به استعفا می‌شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که سیاست‌های کسب‌وکارتان را متناسب بازمان جلو ببرید.

فقدان قدردانی

هیچ کارمندی نمی‌خواهد برای کسی کار کند که قدردان او نباشد. ابتدابه‌ساکن عدم قدردانی موجب می‌شود تا مقداری کمتر کار کنند، اما تصادفاً می‌تواند آن‌ها را به سمت ترک کار سوق دهد. به همین علت شما باید یادتان باشد که به تیم خود تشکر کردن را نشان دهید. راه‌های بسیاری برای این کار وجود دارد، از گفتنِ “متشکرمِ” ساده گرفته تا پیشنهاد جوایز نقدی. همچنین شما می‌توانید پاداش‌ها و مزایای مخصوصی برای آن دسته از اعضای تیم که همیشه به اهداف کاری خود می‌رسند، در نظر بگیرید. نرخ بالای برگشت از کار می‌تواند موجب مشکلات بزرگی در یک کسب‌وکار شود، لذا با استفاده از دلایل بالا از آن اجتناب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا