دفتر مدیریت پروژه

دلایل ترک محل کار توسط کارمندان خوب (بخش اول)

تَرک شغل برای هر کارمندی تصمیم بزرگی است. مطمئناً موضوعی است که هیچ‌یک از کارمندان سبک نمی‌گیرند. همه روزهای خوب و بد کاری دارند، اما زمانی که یکی از کارمندان شما خود را بیشتر به بیشتر نزدیک به پایان راه ببیند، مشکلات زیادی به وجود می‌آید. در حقیقت ممکن است آن‌ها را ترغیب به کار در جای دیگری کند. یک نیروی کاریِ خوب-آموزش دیده، با مهارت بالا و باثبات برای یک کمپانی فوق‌العاده گران‌بهاست، بدون توجه به شکل و اندازه‌اش. به‌محض اینکه متوجه این حالتِ روی برگردانی از کار شُدید، ضروری است که اقدامی انجام دهید. با توجه به این نکته در اینجا ده علتی که کارمندان محل کارشان را ترک می‌کنند، آمده است:

وظیفه شغلی متفاوت باشد

کسانی که تازه برای مسئولیتی استخدام می‌شوند بر اساس توضیحاتی که شما به آن‌ها داده‌اید این شغل را می‌پذیرند. آن‌ها قبل از اینکه حتی شروع به کار کنند، تصویر واضحی از اینکه شرح وظایفشان شامل چه مواردی خواهد بود، ساخته‌اند. این یعنی آن‌ها اگر سرکار بیایند و بعد درخواست کاملاً متفاوتی از آن‌ها شود، می‌تواند موجب نامیدی شود. نوشتنِ توضیحات شغلی دقیق می‌تواند مانع از این مشکل شود. مطمئن شوید که لیستِ با جزییاتی از مسئولیت‌های آن ردیف شغلی به همراه ساعات کاری و دستمزد نوشته‌اید.

محیط کاریِ نامرتب

فضایی که ما در آن کار می‌کنیم، نقش مهمی در مزاج و حالت ما، خلاقیت و بهره‌وری دارد. اگر اداره شما نامرتب و پر سروصدا باشد، می‌تواند استرس زیادی به وجود بیاورد. باید برای ایجاد یک فضای کارآمدتر کارکنید. می‌توانید با پاک کردن همه درهم‌ریختگی‌هایی که شرکت به آن‌ها نیاز ندارد شروع کنید. می‌توانید نیروی خدماتی استخدام کنید تا فضا را تمییز نگه‌دارند. اگر در یک فضای باز کار می‌کنید، یکی از بایدها ساخت اتاق‌ها و فضاهای کاری شخصی است.

همکاران بی‌ادب هستند

محل کار فضای اجتماعی نیست، و قرار نیست شما برای دوست‌یابی سرکار بروید. با در نظر گرفتن این حرف، کسب‌وکار شادتر و پربازده‌تری خواهید داشت اگر تیم شما باهم همراهی کنند. اگر کارکنان شما خوش‌استقبال نباشند، یا بدتر از همه با کارمندان جدید بی‌ادبانه برخورد کنند، می‌تواند بلافاصله آن‌ها را عقب بزند. به همین علت شما می‌توانید با معرفی اعضای جدید تیم، کار را برای همه راحت کنید. همچنین شما می‌توانید فعالیت ساخت تیم و روزهای تیمی را سازمان‌دهی کنید.

ساعات کاری غیرقابل انعطاف

اگرچه اعضای معینی از تیم شما بهترین کارایی‌شان را طبق ساعت بندی سنتی دارند، تعداد زیادی هم این‌گونه نیستند. برخی قبل از ۹ صبح بازده بیشتری دارند، درحالی‌که برخی بعد از ساعت ۵ عصر پرانرژی‌تر هستند. بسیاری از کارمندان شما در زندگی شخصی تعهداتی دارند که نمی‌توانند هرروز بین ساعات ۹ صبح تا ۵ عصر سر کار بیایند. اگر بودن یا نبودن این افراد برایتان مهم نیست، با امکان‌پذیر کردن کار از خانه و ساعات منعطف احتمالاً آن‌ها را از دست خواهید داد.

حجم کاری بسیار بالا

ممکن است برای سبک کردن حجم کاری خودتان کارمند استخدام کرده باشید، اما این به آن معنی نیست که باید حجم کاری آن‌ها را زیاد کنید. خب بالاخره هر فرد پیش از آن‌که کاملاً انرژی‌اش را از دست بدهد تا حجم معینی می‌تواند کار کند. با در نظر گرفتن این جمله، شما باید سعی کنید وظایف معینی را برون‌سپاری کنید. برای مثال اگر خانه سالمندان دارید، می‌توانید از یک تهیه غذای قراردادی مثل Caterplus استفاده کنید تا بحث پخت‌وپز را به عهده بگیرد. مشاغل بسیاری را می‌توانید ماشینی کنید، من‌جمله پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی و سفارش تدارکات.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا