دفتر مدیریت پروژه

طراحی پروژه در مدیریت پروژه: راهنمایی سریع (بخش آخر)

طرح تصادفی چیست؟

هر مدیر پروژه‌ای می‌داند که موارد کمی طبق نقشه پیش می‌روند. نیاز به نقشه پشتیبان برای پاسخگویی سریع و درست به مشکلاتی کهدر پروژه رخ می‌دهد داریم. بنابراین این باید در طراحی پروژه شما گنجانده شود. به دنبال خطرات منفی ذاتی پروژه باشید. آن‌ها در مکان‌های مختلف مانند تیم‌ها تعبیه‌شده‌اند که ممکن است خالی از مهارت باشند، عدم حضورهای اجتناب‌ناپذیر و رویگردانی از تیم و غیره داشته باشند. برنامه‌ها می‌توانند با تأخیر مواجه شوند. محدوده ممکن است ناچیز تعریف‌شده باشد. هزینه‌ها پایین تخمین زده باشند یا منابع‌مالی تمام شوند. برای شناسایی این خطرات برنامه داشته باشید.

برنامه ارزیابی چیست؟

یک پروژه همیشه باید تحت ارزیابی باشد. نقشه ارزیابی به شما کمک خواهد کرد که روی پروژه نظارت داشته باشید و حتی ممکن است زمانی که شروع به منحرف شدن از مسیر می‌کنید به شما هشدار دهد. از این طرح برای تجزیه‌وتحلیل پروژه، نتایج و اثرات استفاده کنید. نتایج، تغییرات قابل‌اندازه‌گیری است درحالی‌که اثرات، چگونگی کیفیت رسیدن به اهداف است. بنابراین برنامه ارزیابی یک سند دقیق است که معیارهای تعیین اثربخشی پروژه و کارایی را با ردیابی پیشرفت در تمام جنبه‌های پروژه تعیین می‌کند.

بودجه چیست؟

بودجه منابع مالی را که پروژه در اختیار دارد مشخص می‌کند. یک بودجه هزینه هریک از الزامات پروژه را تعیین می‌کند. ایجاد بودجه پروژه به معنی رسمیت دادن به منابع مالی است که به پروژه اختصاص خواهد یافت. این موضوع با انتخاب روش برای تخمین هزینه‌ها، شناسایی اثرات و گزارش ارزیابی شروع می‌شود.

طرح پیشنهادی پروژه چیست؟

همه موارد بالا منجر به طرح پیشنهادی پروژه و اینکه چرا پروژه باید اجرا شود و مزایای آن چیست می‌شود. مراحل قبلی خلاصه می‌شوند، یعنی نوشتن دیدگاه پروژه و شرح خلاصه‌ای از مشکل که باید راجع به آن صحبت شود. سپس اهداف پروژه مشخص می‌شود و راهبردی که برای رسیدن به آن اهداف مورداستفاده قرار می‌گیرد تعیین می‌شود. ایجاد طرح پیشنهادی پروژه کار بسیار زیادی می‌طلبد، اما ایجاد رئوس مطالب که جزییاتت قسمت‌های مختلف را مشخص می‌کند یعنی شما پروژه را برای موفقیت آماده می‌کنید. بعدازاینکه پروژه طراحی شد و طرح پیشنهادی توسط سرمایه‌گذاران موردقبول واقع شد، بازهم کار بیشتری وجود دارد. اما مسلماً نسبت به زمانی که گام‌های قبلی را درست انجام نمی‌دادید کار کمتری خواهید داشت.

برای مطالعه بخش‌های دیگر مقاله از لینک‌های زیر اقدام کنید:

طراحی پروژه در مدیریت پروژه: راهنمایی سریع (بخش اول)

طراحی پروژه در مدیریت پروژه: راهنمایی سریع (بخش دوم)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا