آموزش

معرفیِ برخی از کتاب‌های خوب حوزه مدیریت پروژه

 

۳- کتاب The Fast Forward MBA in Project Management

نویسنده کتاب Eric Verzuh رئیس شرکت Versatile، یک شرکت آموزش و مشاوره مدیریت پروژه که سال ۱۹۹۰ تأسیس‌شده، است. کتاب به‌روزرسانی شده ویرایش چهارم او در ماه دسامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. کتاب ۵۴۴ صفحه دارد. ویرایش پنجم و جدیدترِ این کتاب در ماه نوامبر ۲۰۱۵ باقیمت ۱۸.۷۹ دلار برای نسخه شومیز منتشرشده است. این کتاب برای هردو قشر افراد مبتدی و حرفه‌ایِ مدیریت پروژه به علت پوشش جامع آن‌که می‌تواند به‌عنوان یک کتابچه مقدماتی و مرجع استفاده شود، جذاب خواهد بود. کتاب فرم‌ها و صفحات گسترده، نکات مربوط به استفاده از نرم‌افزار MS Project را ارائه می‌دهد و همچنین موضوعات جدیدی مانند پروژه‌های فناوری اطلاعات و تکنیک‌های چابک را در برمی‌گیرد.

 

۴- کتاب Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling

نویسنده کتاب دکتر Harold Kerzner مدیر ارشد شرکت IIL، یک شرکت راه‌کارهای یادگیری و آموزشی است. کتاب دکتر Kerzner به یک کتاب درسی محبوب برای دانشجویان PM و همچنین متخصصانی که برای امتحان گواهینامه مدیریت پروژه مطالعه می‌کنند تبدیل‌شده است. آخرین نسخه این کتاب در ماه فوریه ۲۰۱۳  منتشر شد. کتاب دارای ۱۲۹۶ صفحه باقیمتی حدود ۷۳.۹۳ دلار است. این‌یک کتاب جامع از اصول و شیوه‌ها است که در آخرین ویرایشش بیش از ۳۰ بخش جدید را در مورد فرآیندهای مختلف PM، ازجمله انواع خاتمه دادن به پروژه، حمایت مالی و کار گروهی به آن اضافه کرده است. این کتاب مطابق با کتاب مرجع PMI یعنی Body of Knowledge است.

 

۵- کتاب Guide to Project Management: Getting it right and achieving lasting benefit

نوشته‌شده توسط پل رابرتز، مدیر پروژه و مدیر موسسه fifthday.com، یک کتاب درزمینهٔ مشاوره مدیریت تغییر است. ویرایش دوم گالینگور این کتاب در ماه فوریه ۲۰۱۳ منتشر شد. کتاب دارای ۱۲ فصل و ۳۶۸ صفحه است. گذشته از بحث در مورد فرآیندها، کتاب در ابتدا تأکید ویژه‌ای روی تعهد کل سازمان و مشارکت موفقیت‌آمیز ذینفعان پروژه دارد. بقیه کتاب مراحل مدیریت پروژه را در طول چرخه فرآیند ، با نمودارهای مفید ، دیاگرام‌ و ابزارهای دیگر نشان می‌دهد.

 

 

نتیجه‌گیری

این لیست گزینه‌های مفید کتاب برای افراد حرفه‌ای مدیریت پروژه را معرفی می‌کند. آن‌ها می‌توانند آخرین ویرایش کتاب PMBOK را انتخاب کنند یا از کتاب خوش‌دست Project Management Lite بهره ببرند. بعضی‌ها در مطالعاتشان ممکن است کتاب درسی دکتر Kerzner را بخوانند درحالی‌که ممکن است دیگران سبک نگارش  Scott Berkun را ترجیح دهند. در پایان ، امیدواریم که هر یک از این کتاب‌ها بتوانند در موقعیت یا شرایط خاص، شما را یاری کنند و راه‌حلی برای نیاز متخصص حرفه‌ای پروژه ارائه دهند.

 

بخش‌های دیگر مقاله را از لینک‌های زیر بخوانید:

معرفیِ برخی از کتاب‌های خوب حوزه مدیریت پروژه (بخش اول)

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا