آموزشدفتر مدیریت پروژهکنترل و مدیریت پروژهگزارش، نقد و تحلیلمدیریت تغییراتمدیریت ریسکمطالب ویژه

معرفی کتاب: اسکرام اساسی (بخش اول)

این کتاب یک راهنمای عملی برای محبوب‌ترین فرآیند چابک است و به‌عنوان مرجع کاملی درباره این استراتژی توسعه محصول خاص در نظر گرفته می‌شود. اسکرام به‌عنوان یک فریمروک  و یک ساختار سازمانی، بیش از یک فرآیند، پاسخ‌ها و راه‌حل‌هایی را برای کمک به شرکت‌ها برای توسعه محصولات باارزش ارائه می‌دهد. بااین‌حال همراه با پاسخ، سؤالات خاصی را نیز به همراه دارد، به‌خصوص در مورد نقش و مسئولیت مدیر پروژه در این ساختار جدید. این کتاب یکی از جامع‌ترین مباحث مربوط به موضوع را ارائه می‌دهد و موجب آرامش و آسایش بسیاری از مردم شده است.

جزییات کتاب

اولین نسخه شومیز در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۲ منتشر شد. کتاب ضخامتی حدود ۱.۲ اینچ دارد و شامل ۵۰۴ صفحه است. این کتاب متعلق به مجموعه کتاب‌های مرتبط با نرم‌افزار Addison-Wesley Signature است که دارای یکتم مشترک تصاویر، فونت‌ها و رنگ‌های جلویی کاور است. شابک -۱۰: ۰۱۳۷۰۴۳۲۹۵؛ شابک -۱۳: ۹۷۸-۰۱۳۷۰۴۳۲۹۳.

مخاطب هدف

کتاب Essential Scrum برای اعضای تیم‌های توسعه نرم‌افزار و سایر تیم‌های پروژه، فرآیند چابک یا فریمروک Scrum را دنبال می‌کند. کتاب برای مدیران پروژه باتجربه و تازه‌کار است تا بتوانند درک بهتری از ارزش‌های اصلی و نقش‌های جدیدی که برای اجرای موفقیت‌آمیز آن دارند، داشته باشند. این کتاب همچنین برای رهبری IT شرکت‌ها، مدیران سطح بالا یا هرکسی در سازمان که باید با اعضای تیم تعامل داشته باشد مفید است.

آنچه مشتریان می‌گویند

راجر براون  آموزش‌دهنده و مربی اسکرام، کتاب کن رابینز  را مقدمه‌ای عالی برای مبتدیان و یک مرجع خوب برای تمرین کنندگان توصیف کرد. به‌ویژه توصیف‌های دقیق و عملی از برنامه‌ریزی‌ها و جلسات عالی برای افراد تازه‌کار و کارآزموده که ممکن است از تمرین‌های توصیه‌شده دور شده باشند. برای ایلان گلدشتاین  این کتاب اسکرام نه‌تنها بسیار جامع است بلکه دربرگیرنده جدیدترین مطالب در مورد موضوع است. ازنظر او کتاب به‌خوبی نوشته‌شده بود، خواندنش آسان بود و حتی مباحث پیشرفتهای مانند برنامه‌ریزی نمونه کارها را هم دربر می‌گرفت. آنچه مایکل سوزا  در مورد کتاب بیش از همه دوست داشت، نمودارهای کاملاً واضح و آموزشی، استفاده از مثال‌های زیاد برای توضیح مفاهیم و رویکرد از پایین به بالا در ارائه مباحث بود.

ادامه مقاله را از لینک زیر بخوانید:

معرفی کتاب: اسکرام اساسی (بخش دوم)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا