آموزشدفتر مدیریت پروژهکنترل و مدیریت پروژهگزارش، نقد و تحلیلمدیریت تغییراتمدیریت ریسکمدیریت ریسک و پروژه های نرم افزاریمطالب ویژه

معرفی کتاب: اسکرام اساسی (بخش دوم)

محتوا، رویکرد، سبک

کتاب Essential Scrum از مقدمه‌ای در فصل ۱ و چهار بخش از فصل ۲ تا ۲۲ و بحثی در مورد مسیر پیشرو در فصل ۲۳ تشکیل‌شده است. این چهار بخش به مفاهیم اصلی، نقش‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و چرخش  تقسیم می‌شوند. به‌عنوان‌مثال مفاهیم اصلی ارائه‌شده در فصل ۲ تا ۸ اگر بخواهیم تعدادی را نام ببریم، در مورد فریمورک،‌ اصول چابک، چرخش‌ها بحث می‌کند. این کتاب با فرض خوانده شدن از اول به آخر توسط نویسنده، نوشته‌شده است. بنابراین مفاهیم و بحث‌ها یکدیگر را می‌سازند. بااین‌حال خوانندگان آشناتر می‌توانند مستقیماً فصل موردعلاقه خود را مطالعه کنند. نویسنده توصیه می‌کند که همه، فصل ۳ یعنی اصول چابک را به‌طور کامل بخوانند چراکه پایه و اساس اسکرام بوده و مابقی مباحث را تشکیل می‌دهد. از این نویسنده به خاطر معرفی یک‌زبان آیکون تصویری که به‌شدت در توضیح و روشن کردن راهنمای عملی که در حال حاضر کامل و خوانا و با درک آسان نوشته‌شده، ستایش‌شده است.

چرا کتاب را تهیه کنیم؟

اسکرام ممکن است به‌عنوان یک فریمورک ساده شروع‌شده باشد، اما در پیاده‌سازی پیچیده می‌شود. کتاب Essential Scrum یک مرجع تک منبع است که اصول، ارزش‌ها و شیوه‌های مهم را ارائه می‌دهد که اگر به‌درستی فهمیده نشده و به کار گرفته نشود قطعاً منجر به اجرای ضعیف خواهد شد. این راهنمای عملی خواننده را قادر می‌سازد تا رویکردهای مناسب را برای سازمان خود انتخاب کند و همچنان در قالب فریمورک عمل کند.

کتاب‌هایی که مکمل هستند

کتاب مدیریت پروژه چابک به زبان ساده  نوشته مارک لایتون  کتابی عالی برای تیم‌های پروژه نرم‌افزاری است اما فقط محدود به تیم‌های نرم‌افزاری نیست. مباحث مربوط به برنامه‌ها، مهارت‌ها و مدیریت در قالب مقاله به همراه ذره‌ای شوخ‌طبعی و بذله‌گویی ارائه می‌شود و آن را به یک خواندن لذت‌بخش و تحریک‌کننده فکر تبدیل می‌کند.

نویسنده

کنث اس. رابین  فارغ‌التحصیل از انستیتوی فناوری جورجیا با مدرک کارشناسی رشته اطلاعات و علوم کامپیوتر و سپس مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه استنفورد است. او دارای پیشینه برنامه‌نویسی شیءگرا به‌عنوان توسعه‌دهنده Smalltalk است. او دریکی از شرکت‌هایی که پیشگام اسکرام بودند کار کرد و با موفقیت نقش‌های مختلفی را ازجمله عضویت در تیم توسعه ScrumMaster، Scrum و Owner Product بر عهده گرفت. وی نقش COO ، VP  و مدیرعامل را بر عهده داشته و اولین مدیرعامل پیوستگی اسکرام بود. وی همچنان به شرکت‌های در تلاش برای توسعه محصولات به‌طور مؤثر و اقتصادی، آموزش و مربیگری چابک و اسکرام ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا