اخبار

نسخه نهم مجله خط دید منتشر شد

همان‌طور که می‌دانیم در قرن حاضر برای همه کسب‌وکارها موفقیت در پروژه‌های گوناگون منوط به کسب مهارت‌های عالی در حوزه مدیریت پروژه است. اساساً در هر کار تیمی بدون برنامه و مدیریت و روش‌های اثبات‌شده علمی نمی‌توان به موفقیت دست‌یافت. در پروژه‌های فناوری اطلاعات تلفیق مهارت‌های مدیریت‌پروژه و مهارت‌های نرم‌افزاری (مانند برنامه‌نویسی، شبکه و …) لازمه موفقیت است. دپارتمان مدیریت‌پروژه شرکت داده‌پرداز پویای شریف همواره تلاش کرده تا در مجله خط دید این دو مبحث حیاتی را در نظر گرفته و انواع مهارت‌های ذکرشده برای هر دو بخش مذکور را پوشش دهد. این مجموعه با توجه به تجربه‌های موفقی که بیش از ده سال در شرکت داده‌پرداز پویای شریف پیرامون مدیریت پروژه‌هایی وب‌سایت، سامانه‌های اختصاصی و Application های اندروید و iOS، مستندسازی و ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه استقرار سامانه مدیریت پروژه داشته، تأسیس‌شده است. به‌عبارت‌دیگر وجود تجربیاتی که حاصل انجام تعداد بی‌شماری از پروژه‌های بیان‌شده است، عامل این شد تا ما تصمیم بگیریم این تجربیات را با شما نیز به اشتراک بگذاریم.

ما در مجموعه خط دید، متعهد شده‌ایم با تمام توان در راستای ارائه محتوای باکیفیت تلاش کرده و در این راستا از ابزارهای موجود نظیر وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی مختلف (تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک، آپارات، تویتر و گوگل پلاس) و مجله چاپی نیز بهره خواهیم برد. لذا محتوای مجله شامل دو بخش است: محتوای مرتبط با مدیریت پروژه و محتوای مرتبط با کامپیوتر و بالأخص برنامه‌نویسی.

خوانندگان محترم و دوستان گرامی برای دانلود نسخه نهم مجله خط دید و نسخه‌های قبلیِ آن از لینک‌های زیر اقدام نمایید:

دانلود نسخه نهم مجله خط دید

صفحه دانلود نسخه های قبل مجله

مطالب جذاب و خواندنی در این نسخه مجله خط دید، آنچه در این نسخه می‌خوانیم:

۱- مطلبی داریم با عنوان پنج گام برای به انجام رساندن پروژه که در این مقاله تمام راه‌های ممکن برای موفقیت در یک پروژه به شما آموزش داده می‌شود.

۲- در مطلب با عنوان از مدیر پروژه بپرسید به بررسی نجات پروژه‌ای که مشکلات اجرایی دارد می‌پردازیم.

۳- در مقاله با عنوان چگونه هنگام سردرگمی کارآمد باشیم، ۸ ترفند جذاب برای آرام کردن ذهن و شروع به فعالیت را بررسی می‌کنیم.

۴- مقاله‌ای داریم با عنوان ۱۰ خصوصیت رهبری یک مدیر پروژه عالی می‌تواند کمک بزرگی به مدیران پروژه برای بالاترین کارایی باشد.

۵- دو محتوا با عنوان رویداد داریم که در آن رویدادهای مدیریت پروژه خارجی را در ایالات‌متحده بررسی می‌کنیم و مزایای آن را شرح می‌دهیم.

۶- مقاله‌ای با عنوان پنج راه آسان برای حفظ سلامتی کارکنان، برای مدیران پنج راهکار برای حفظ سلامتی کارکنان را بررسی می‌کند، این مطلب دوبخشی است و بامطالعه آن دید وسیعی نسبت به ایجاد بخش بدن‌سازی و سلامتی برای کارکنان شرکت به دست خواهید آورد.

۷- در مقاله با عنوان معرفی کتاب، مانند هر نسخه در این جلد هم به بررسی اجمالی یک کتاب می‌پردازیم. کتابی که قصد داریم در این نسخه به بررسی آن بپردازیم PMBOK نام دارد و در این کتاب به بررسی فصول مختلف و محتوای استفاده‌شده می‌پردازیم. موارد جدید در ویرایش ششم کتاب در این راهنما موردبررسی قرار می‌گیرد. نکاتی هم در مورد نویسنده کتاب و اینکه چرا باید این کتاب را تهیه کرد مطرح می‌شود.

۸- در مطلبی دوبخشی با عنوان روش چابک را به‌اندازه استفاده کنید و راهبری را حفظ کنید به بررسی افزودن روش مدیریت پروژه چابک به PRINCE2 می‌پردازیم.

۹- مطلبی تحت عنوان زبان‌های برنامه‌نویسی functional داریم که در این مطلب این نوع زبان‌ها را به‌طور کامل بررسی کرده و به معرفی تک‌تک آن‌ها می‌پردازیم. زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت و پایتون و Lisp و Haskell و Elm در این مطلب موردبررسی قرارگرفته‌اند.

۱۰- مطلب کاربردی و کاملی تحت عنوان ده قاعده برنامه‌نویسی که پایه‌های برنامه‌نویسی و اصول اساسی آن را شرح می‌دهد در این مقاله موردبررسی قرار می‌گیرد. مانند قاعده عدم تکرار و قاعده ترکیب بهتر از ارث‌بری است و …

۱۱- در مطلب بعدی با عنوان اندروید Q Beta 4 با API های نهایی منتشر کرد، به اخبار حوزه IT می‌پردازیم و جدیدترین خروجی‌های این سیستم‌عامل‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱۲- محتوا با عنوان دوره کاربردی مدیریت پروژه چابک به معرفی این دوره آموزشی که در ایران و تهران برگزار می‌شود می‌پردازد و مزایای آن را مانند ارائه صورت دوره و آنچه در دوره مدیریت پروژه چابک می‌آموزید و … شرح می‌دهد.

۱۳- مطلبی داریم تحت عنوان چرا IOS 10.3 به توسعه‌دهندگان خدمات جدید ارائه می‌دهد، که ناگفته‌های حساسی از زبان توسعه‌دهندگان در این مطلب بیان‌شده است.

۱۴- در مقاله‌ای خبری با عنوان توسعه‌دهندگان اَپ های کنترل والدین (این اَپ ها حذف‌شده‌اند) درخواست API صفحه‌نمایش دارند، به موضوع حساس نظارت والدین به اَپ های تولیدشده و توسعه‌دهندگان این اَپ ها و درخواست‌های آنان می‌پردازیم.

۱۵- توصیه می‌کنیم مقالات آموزشی تحت عنوان سری مطالب آموزش جاوا ۸ را از دست ندهید، در این سری مطالب آموزش جاوا ۸ ویرایش استاندارد از مقدمه شروع‌شده و در مقاله اولِ این سری مطالب به عبارات لامبدا و خواص آن می‌پردازیم.

۱۶- قصد داریم تا سری مطالب دیگری تحت عنوان هوش مصنوعی با پایتون داشته باشیم که در آن از ابتدا ضمن شرح مفاهیم پایه به استفاده از زبان پایتون در هوش مصنوعی می‌رسیم. این مطلب زیبا را از دست ندهید.

۱۷- سعی داریم تا از فن‌آوری روز عقب نمانیم لذا مطالب مرتبط با هوش مصنوعی را در مجله خواهیم داشت. در خبری تحت عنوان وزیران برای هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند به بریتانیا می‌رویم و راهکارهای دو وزیر این کشور برای توسعه هوش مصنوعی را می‌خوانیم.

۱۸- پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید. مطلبی داریم با عنوان مک پرو جدید: ۳ دلیل بزرگ برای هیجان‌زده بودن در مورد محصول جدید غول مانند شرکت اپل که در آن جدیدترین محصول غول‌پیکر شرکت اپل یعنی مک بوک پرو جدید، با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قدرتمند که تابه‌حال نشنیده‌اید به‌تفصیل به همراه عکس‌های جذاب در این مطلب موردبررسی قرارگرفته است.

۱۹- در مقاله‌ای با عنوان ده شرکت برتر برون‌سپاری فناوری اطلاعات سال، به بررسی ۱۰ شرکت برون‌سپاری برتر فناوری سال می‌پردازیم و اینکه هر شرکت صعود یا نزول داشته و دلایل آنچه بوده مطرح می‌شود.

۲۰- یکی از داغ‌ترین خبرهای دنیای فناوری اطلاعات یعنی خبر آزار جنسی کارمندان گوگل در مطلبی با عنوان کارمندان گوگل در اعتراض به انتقام، نشست برگزار کردند، به شکل مشروح موردبررسی قرار می‌گیرد.

۲۱- دوره کاربردی مدیریت پروژه با استفاده از چارچوب پرنس و مزایا و قیمت و روزهای برگزاری و … در مطلبی جداگانه با عنوان دهمین دوره Prince2 2017 Foundation (مدیریت پروژه با استفاده از چارچوب پرنس) به‌تفصیل موردبررسی قرارگرفته است.

۲۲- اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور رادارید این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب با عنوان اخذ مدرک مدیریت پروژه از دانشگاه UCL، به اخذ مدرک مدیریت پروژه از دانشگاه UCL می‌پردازیم و امکانات این دانشگاه و مزایای این دوره را شرح می‌دهیم.

۲۳- در مطلبی جذاب با عنوان ۲۰ راهکار برای بهینه‌سازی ویندوز ۱۰ به هر شکلی که بخواهید، بیست ترفند ویندوز ۱۰ برای بهینه‌سازی آن‌که به درد همه کاربران می‌خورد شرح داده و نکات آن را بررسی می‌کنیم.

۲۴- در بخش بعدی دو مصاحبه با عناوین مکس هاینریتز: توسعه‌دهنده نرم‌افزار و نیکی سایلیانگ تنگ: طراح تعامل، با دو نفر از افراد موفق حوزه IT و طراحی مصاحبه شده که نکات جالب و آموزنده‌ای از این افراد و تجارب آن‌ها بیان‌شده است.

۲۵- دوره‌ای دیگر از مدیریت پروژه چابک با عنوان اولین دوره Prince2 Agile Practitioner (مدیریت پروژه چابک با استفاده از پرنس) رویکرد پرنس را که در ایران برگزار خواهد شد بررسی می‌کنیم و اطلاعات تکمیلی این دوره شامل هزینه و ساعات و مطالب بیان‌شده به‌تفصیل برای علاقه‌مندان شرح داده می‌شود.

۲۶- در آخرین مطلب برای دوستان مدیریت پروژه‌ای مقاله‌ای تحت عنوان چهار جز اصلی طرح مدیریت محدوده (میدانی) داریم که این چهار جز تخصصی به‌دقت شرح داده‌شده‌اند و مطلب آموزشی مفیدی برای خوانندگان عزیز فراهم می‌آورند.

ما همواره با شما در ارتباط هستیم. در صورت تمایل برای ارتباط و همکاری با ما می‌توانید از اطلاعات تماسِ زیر استفاده نمایید:

آدرس ما: تهران، میدان ونک، خیابان برزیل، تقاطع با توانیر، کوچه امید، پلاک ۶، طبقه دوم

• ایمیل: info@khatedid.com

• ایمیل: khatedid.info@gmail.com

• همکاری با ما: http://job.dadehpardaz.com

• تلفن: ۰۲۱۸۸۶۵۹۴۶۹

• فکس: ۰۲۱۸۸۶۵۹۴۷۰

• سامانه پیامک: ۰۲۱۸۸۶۵۲۱۴۹

• کد پستی: ۱۴۳۵۶۸۳۸۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا