دفتر مدیریت پروژهمطالب ویژه

نکاتی برای مقابله با یک پروژه در حال شکست (بخش دوم)

۶- نجات آنچه می‌توانید

تمام پروژه‌های بد چیزهای خوبی هم دارند. این ممکن است یک قانون تجاری در مورد کد مقصود که بخشی از پروژه است باشد و اکنون می‌تواند برای کارهای آینده دوباره هدف‌گذاری شود یا نمایش توانایی فوق‌العاده یک کارمند در نقشی جدید باشد که می‌تواند در آینده مورداستفاده قرار گیرد. به‌عنوان بخشی از POST MORTEM خودتان، این‌یک تمرین مفید برای شناسایی این بخش‌های خوب با تیم خود است تا بتوانند ارزش ارائه‌شده توسط پروژه را حتی اگر در مأموریت اصلی خود ناکام باشد ببینند.

۷- بازیگران (پروژه) را مرور کنید

مدیران پروژه باید عملکرد خود را در مورد پروژه ارزیابی کنند. اگرچه تمرکز روی قسمت‌های قابل‌مشاهده پروژه بوده است، اغلب مدیران پروژه می‌دانند که سیاست می‌تواند نقشی اساسی داشته باشد. اگر کاربر عدم همکاری داشت، یا بین کارمندان IT اختلاف یا عدم همکاری وجود داشت یا اگر یک فروشنده خارجی کار خود را انجام نداده است، همه می‌توانند روی یک پروژه اثر بگذارند. به همین دلایل همه مدیران پروژه باید بازیگران و خط‌مشی را مرور کنند (به‌تنهایی و نه با تیم)

۸- نقاط خروج خود را تنظیم کنید

رفتار با یک پروژه شکست‌خورده کمی شبیه پرواز جنگی است. همیشه باید بدانید که درهای خروجی کجا قرار دارند و چتر نجات خود را با خود بردارید. این خروج‌ها باید قبل از راه‌اندازی یک پروژه از نقاط معین که با تیم و سرمایه‌گذاران از قبل شناسایی کرده‌اید، تنظیم کنید. آن‌ها معمولاً به شکل نقاط ارزیابی تعیین‌شده در طول چرخه عمر پروژه قرار می‌گیرند که به تیم پروژه و ذینفعان این امکان را می‌دهد تا اگر احساس کنند این پروژه ضمانت دارد آن را متوقف کنند. تنظیم این نقاط معین در پروژه همچنین ارتباطات باز و مشارکت در ارزیابی پروژه را تضمین می‌کند و پتانسیل غافلگیری ناخوشایند را کاهش می‌دهد.

۹- به‌تناوب نقاط مکث و توقف کوتاه داشته باشید

هیچ‌کس دوست ندارد بااحساس اینکه گزینه دیگری ندارد از یک پروژه دست بکشد. خوب است که نقشه دومی هم در انتظار داشته باشید تا بتوانید حرکت پروژه را به شکل دیگری ادامه دهید. به‌عنوان‌مثال اگر ایده شما این بود که یک فضای ابری خصوصی ایجاد کنید تا پروژه به‌نوعی کوچک شود، شاید یک ارائه‌دهنده IaaS وجود داشته باشد که بتواند به‌جای آن فضای ابری شما را تنظیم کند.

۱۰- پروژه و بودجه خود را فازبندی کنید

توسعه یک پروژه و بودجه همراه آن در فازهای مختلف با ایجاد نقاط معین منظم در پروژه انجام می‌شود. اگر یک پروژه را به مراحل کوچک‌تر و فازهای مدیریت‌پذیرتر و تخصیص بودجه تقسیم کنید، کنسل کردن پروژه بسیار ساده‌تر از این است که میلیون‌ها دلار سرمایه و بیش از یک‌سال وقت کارمندان را صرف کرده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا