UI و UXآموزشاخباربرنامه نویسی موبایلبرنامه نویسی وبطراحی و پیاده سازیگزارش، نقد و تحلیلمطالب ویژه

ده شرکت برتر برون سپاری خدمات فناوری اطلاعات سال

چهار شرکت برتر رتبه بندی سالانه

چهار شرکت برتر در رتبه بندی سالانه Everest Group از بهترین ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات در رتبه بندی جدید، سرجای خود باقی ماندند. Accenture برای سومین سال متوالی برترین شرکت این لیست باقی ماند. با این حال سرمقاله واقعی ممکن است خودِ بازار برون سپاری باشد که در سال گذشته حدود ۹ درصد با نرخ ثابت ارز رشد داشته است. معاون گروه Everest یعنی Abhishek Singh می‌گوید” این لحظه رشد برای هر چهار رتبه برتر دسته بندی خدمات فناوری اطلاعات که توسط گروه Everest ارزیابی و تخمین زده شده بود قابل مشاهده بود.”

اما برون سپاری تنها عاملِ پیشرفت چهار شرکت برتر یعنی Accenture, TCS, Cognizant, and Wipro نبود.

او ادامه می‌دهد”چهار شرکت برتر این لیست سرمایه گذاری قابل توجهی در افزایش قابلیت‌ها و توانمندی‌ها (از طریق مالکیت معنوی)، ارتقا مدل استعداد و افزایش حضورفیزیکی درجهان کرده بودند”

اما هر کدام از این شرکت‌های برون سپار رویه کمی متفاوت را در پیش گرفته است. Accenture خودش را به عنوان شریک تجاری اطلاعاتی جاکرده است در حالی که TCS روی مدرن سازی سیستم‌ها تمرکز کرده است. در همین حال شرکت‌های Cognizant و Wipro برندهای محکمی در دو انتهای این طیف ساخته‌اند.

او ادامه می‌دهد” برای حفظ موقعیت‌هایشان در حالی کخ نقش‌های متفاوتی در بازار برعهده دارند، رفتاری است در پاسخ به تقاضای زیادی که برای خدمات دیجیتال و فناوری اطلاعات وجود دارد.

۱۰ شرکت برتر فراهم کننده خدمات فناوری اطلاعات سال

۱. Accenture
۲. TCS
۳. Cognizant
۴. Wipro
۵. HCL
۶. Capgemini
۷. IBM
۸. Infosys
۹. DXC Technology Company
۱۰. NTT DATA

شرکت Capgemini رتبه‌اش را ارتقا داد و به رتبه ۶ رسید. Signah می‌گوید” تلاش‌های این شرکت‌ها برای سازمان دهی دوباره در کنار اهداف کلیدی و ایجاد یک بازار متحد در سطح جهانی منجر به کار ارزشمندتر و پذیرش بهتر در سطح بازار شد. “

او ادامه می‌دهد “از طرف دیگر شرکت IBM در رتبه بندی به علت موقعیت‌های ترکیبی از بین رفته و استراتژی‌های ناسازگار از پنجم به هفتم سقوط کرد. IBM واتسون فراز و نشیب داشت. داستان (فضای) ابری آن‌ها با بادهای مخالفی از AWS، Azure و گوگل روبرو شد.” در نتیجه IBM در برابر رقبای سختی مثل Accenture، TCS و Cognizant در مواجه با تغییرات نیازهای سازمانی دست خالی به نظر می‌رسید.

شرکت Infosys هم به همین ترتیب از هفتم به هشتم سقوط کرد برخلاف سال خوبی که داشت و رد پایدار و پیشرفت‌هایی که در قابلیت‌هایش کرده بود. Signah ادامه می‌دهد” شتابی که از دیگران مشاهده شد بخصوص شرکت Capgemini موجب سقوط آن‌ها در رتبه بندی شد.” شرکت همچنین دوره گذار مدیریتی با مدیرعامل جدید در شروع سال داشت.

شرکت Accenture توسط گروه Everest رهبر سال نامیده شد، رتبه‌ای که برای چند سال گذشته حفظ کرده بود و هیچ رقیبی در افق نداشت به جز شرکت TCS که قیمت‌های بسیار متفاوتی را پیشنهاد می‌دهد.

Signah می‌گوید” تنها عاملی که می‌تواند Accenture را از رتبه اولی پایین بکشید این است که ماهیت تقاضا به طور محسوسی به سمت ابتدا مدرن سازی، یعنی موردی که TCS در آن قوی‌تر است، انتقال پیدا کند” او ادامه می‌دهد ” استراتژی اول-تحولِ شرکت Accenture به آن‌ها سود سهام خوبی می‌دهد و ما نمی‌بینیم که آن‌ها این موضوع را عوض کنند برخلاف واقعیتی که آن‌ها پیشنهاد قیمتی مدرن یازی قوی دارند.”

از سوی دیگر TCS به عنوان ستاره ساز گروه Everest نامگذرای شد.

Sinagh توضیح می‌دهد که “توانایی TCS برای گسترش روابط موجود با استفاده از با استفاده از مدارک محرمانه قوی، برای مدتی مورد بحث گذاشته شد.” رویکرد پلتفرم برای مشتریان کششی قوی به وجود آورد و شرکت را قادر ساخت تا روابط موجود را فراتر از ساختار قراردادی سنتی گسترش دهد.

همچنین قابل توجه است به جز ۱۰ رتبه برتر، شرکت LTI در رتبه یازدهم قرار دارد. حرکت رو به بالا LTI ثابت می‌کند که اندازه در مورد برون سپاری فناوری اطلاعات نیز اهمیت ندارد. این بازیکنی که برای مدت طولانی در سطح متوسط بوده است یک رقیب محکم در بازار فناوری اطلاعات است.

Signah می‌گوید “LTI اشتیاق خوب و اعتبارنامه‌هایی برای معاملات بزرگ متمرکز بر مدرنیزاسیون، تحول و دیجیتال نشان داده است.” در یک بازار که لنزهای خرید سازمانی از یک روش متداول ‘۳-۲-۱’ به یک روش مبتنی بر نقش تغییر می کندف حضور رو به رشد LTI موردی حدوداً کوچک است اما سازمان‌های کوچک و لایق و توانا در حال تبدیل به سازمان‌های بزرگِ بسیار مرتبط هستند.”

در حالی که داستان سال ۲۰۱۸ رشد شدید بود، سال ۲۰۱۹ ممکن است سالی باشد که مشتریان و ارائه دهندگان آستین‌های خود را واقعاً بالا بزنند و بدهی‌های فنیو مدرنیزه کردن سیستم را رفع کنند.

Signah می‌گوید “به طرق مختلف فشار در جهت دیجیتال سؤال مدرن سازی را سرگردان رها کرد. آنچه بازار متوجه شده این است که دیجیتال حقیقتاً نمی‌تواند با فنّاوری زیرمجموعه و وضعیت داده موفق شود. در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ این‌جایی است که تمرکز فناوری اطلاعات –باید باشد- قرار خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا