اخباربرنامه نویسی موبایلبرنامه نویسی وبگزارش، نقد و تحلیل

کارمندان گوگل در اعتراض به انتقام، نشست برگزار کردند

در نوامبر سال ۲۰۱۸، کارمندان گوگل به اعتراض در مورد ادعای شرکت در مورد آزار و اذیت جنسی ادامه دادند. در حال حاضر بسیاری معتقدند که کمپانی برای شرکت در آن راهپیمایی از آن‌ها انتقام گرفته است. در اول می یعنی روز جهانی کارمندان (کارگران)، آن‌ها نشست برگزار کردند. اولین اقدام اعتراضی در اول نوامبر ۲۰۱۸ هنگامی که ۱۵۰۰ کارمند گوگل در مورد ادعای سورفتارجنسی توسط دو مدیر این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند، اتفاق افتاد.

در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی در بیش از ۲۰۰۰ اداره گوگل در سراسر دنیا، کارمندان از میزهایشان بلند شده و یادداشتی رویش گذاشتند که در آن نوشته شده بود:

 “سلام من پشت میزم نیستم چرا که در همراهی و همکاری با سایر کارمندان و پیمانکاران گوگل در اعتراض به آزار جنسی، بدرفتاری، فقدان شفافیت و فرهنگ محیط کار که برای همه یکسان باشد، راهپیمایی می‌کنم. من بعداً به پشت میزم بر می‌گردم، من برای تغییرات واقعی راهپیمایی می‌کنم.”

اعتراض نوامبر ۲۰۱۸ توسط نیویورک تایمز گزارش شد و در جزییات این گزارش آمده است که چگونه مدیرعامل شرکت Alphabet یعنی Larry Page از بنیانگذار اندروید Andy Rubin می‌خواهد تا به دنبال اتهامات آزار جنسی استعفا دهد- و ۹۰ میلیون دلار جایزه در یک بسته خروج و یک بیانیه حمایتی برای او در نظر می‌گیرد. این شعله‌ها هنگامی بوجود آمد که همان داستانِ روزنامه نیویورک تایمز آشکار ساخت که معاون ارشدِ سابق جست وجو، یعنی Amit Singhal همان مقادیر مشابه را دریافت کرده بود و به گرداننده Google X یعنی Rich De Vaul اجازه داده شده بود تا سرکارش باقی بماند پس از ادعای سورفتار جنسی که در مورد او بیان شده بود اگر چه او فوراً و پس از انتشار داستان نیویورک تایمز استعفا کرد.

گوگل (که اخیراً جمله “شر نباش” را از کدهای اخلاقی‌اش حذف کرد) اتهامات مطرح شده در گزارش نیویورک تایمز را رد نکرد. در عوض مدیرعامل گوگل یعنی Sundar Pichai و معاون بخش عملیات‌های مردمی یعنی Eileen Naughton به این گزارش پاسخ دادند و گفتند شرکت ۴۸ نفر را در رابطه با آزار جنسی اخراج کرده است و هیچ کدام از آن‌ها بسته‌های مالیِ خروج دریافت نکرده‌اند.

در حالی که در کوتاه مدت به نظر می‌آمد اعتراضات حداقل به یکی از اهداف تعیین شده رسیده است- گوگل اعلام کرد که در موارد آزار جنسی، داوری اجباری را متوقف می‌کند- تعدادی از کارمندان حالا می گویند که گوگل از آن‌ها برای شرکت در راهپیمایی اصلی سال گذشته انتقام گرفته است.

کارمندان گوگل به ادعای انتقام پاسخ می‌دهند

در پاسخ به اتهامات انتقام، دو کارمند گوگل یعنی Meredith Whittaker و Claire Stapleton نشست اعتراضی اول میرا سازماندهی کردند. آن‌ها می گویند مسئولیت‌های شغلی‌شان پس از تلاش‌های سازماندهی ِ دیگر کم شده است. کارمندان دیگر هم داستان‌هایی از اتفاقاتی دیگر را به اشتراک گذاشتند که باور دارند انتقام جویانه بوده است، طبق گزارش Verge.

نشست اعتراضی Whittaker و Stapleton توجه‌ها را به اتهامات آن‌ها جلب کرد و موجب واکنش‌های بیشتر شد. بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارمندان گوگل از سراسر جهان در این اعتراض شرکت کردند البته همراه با دیگرانی که بیمار بودند و اقداماتشان را در پیام‌هایی از خارج اداره فرستادند.

شرکت کنندگان در نشست چهارشنبه لسیتی از در خواست‌های تلافی جویانه برای مدیریت گوگل فرستادند از جمله درخواست بازرسی شفاف و باز بخش منابع انسانی گوگل و برخورد خشمگینانه در برابر اعتراضات مرتبط با شرایط کاری، تبعیض، آزار و اذیت و اعمال تلافی جویانه” طبق کپی درخواست‌ها که توسط Hill بدست آمده است.

سازمان دهندگان همچنین خواهان برآورد ه کردن لیست درخواست‌های کارکنان در طول راهپیمایی ماه گذشته توسط گوگل هستند، که شامل پرداختی‌های برابر و گزارش شفاف آزار جنسی به همراه پایان دادن به تمام داوری‌های اجباری می‌شود. زمان‌بندی نشست هم مرتبط است. روز یک می روز جهانی کارگران و کارکنان به‌عنوان یک اعتصاب کارکنان در شیکاگو در تاریخ ۱ می ۱۸۸۶ آغاز شد. جایی که صدها هزار نفر کارشان را برای مبارزه با ساعات کاری روزانه ۸ ساعته ترک کردند. درحالی‌که این روز در ۶۶ کشور به‌طور رسمی و در بسیاری دیگر به شکل غیررسمی جشن گرفته می‌شود. در ایالات‌متحده کمتر شناخته‌شده است. شاید نشست گوگل، موجب توجه درخورِ این نشست شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا