دفتر مدیریت پروژهمطالب ویژه

۷ مرحله برای بودجه‌بندی موفق یک پروژه (به‌همراه مثال)

 

۵- پایه و مبنای بودجه و دوباره‌سازی آن

بودجه پروژه شما پایه‌ای است که پس از شروع پروژه با این معیار می‌توانید پیشرفت پروژه خود را اندازه‌گیری کنید. این ابزاری برای سنجش واریانس پروژه است. اما، همان‌طور که در بالا گفته شد، شما باید با تغییراتی که در پروژه ایجاد می‌شود، دوباره از ابتدا شروع به کار کنید. البته هنگامی‌که صفحه کنترل تغییر، هر تغییری را که برای دوباره‌سازی بودجه نیاز داشتید، تأیید کرد.

 

۶- به‌روز‌رسانی در زمان واقعی[۱]

صحبت از تغییرات شد، هرچه زودتر از آن‌ها مطلع شوید، بهتر است. اگر نرم‌افزار شما مبتنی بر فضای ابری نیست و به‌محض تغییر در وضعیت اعضای تیم به‌روز نمی‌شود، دراین‌صورت وقت باارزش و گران را از دست می‌دهید.

 

۷- به مسیر درست بیایید

اهمیتِ داشتن یک نرم‌افزار مدیریت پروژه که به‌صورت واقعی مانند ProjectManager.com ردیابی کند، این است که به شما اطلاعاتی را می‌دهد که سریع‌تر و نه دیرتر به مسیر موردنیاز خود بازمی‌گردید. همه‌چیز تغییر می‌کند و پروژه‌ها همیشه از مسیر خارج می‌شوند، اما پروژه‌هایی سریع‌تر به مسیر خود بازمی‌گردند که موفقیت‌آمیز باشند.

اگر هزینه‌های پروژه خود را با استفاده از این بلوک‌های اطلاعاتی مدیریت کنید، پایه موفقیت خوبی برای پروژه خود خواهید داشت.

 

مثالی از بودجه پروژه

برای توضیح بیشتر نحوه ایجاد بودجه پروژه، وانمود می‌کنیم که در حال ساخت برنامه آن هستیم. اولین چیزی که باید بفهمید هزینه‌های کار و ابزار موردنیاز است. شما به برنامه‌نویسان‌، طراحان‌، توسعه‌دهندگان محتوا و یک تیم توسعه و غیره نیاز خواهید داشت. این به شما کمک می‌کند تا همه وظایف را لیست کرده و تیم را به آن‌ها اختصاص دهید (مشخصه بارز مدیریت خوب وظایف). به‌این‌ترتیب هر تومان حساب می‌شود.

با انجام وظایفی که برای پروژه و تیم شما در نظر گرفته‌شده است، در مرحله بعد باید ابزار موردنیاز را بررسی کنید. آیا اعضای تیم به لپ‌تاپ ، سایر دستگاه‌ها و تجهیزات نیاز خواهند داشت؟ این‌ها هم باید حساب شوند.

اکنون موارد دیگر را یادداشت کنید. ممکن است هزینه‌های سفر و مأموریت و همچنین اجاره مکان برای اسکان تیم وجود داشته باشد. سپس هزینه‌های ثابتی وجود دارد که برای تمام پروژه‌ها صدق می‌کند. این‌ها هزینه‌هایی هستند که تعیین‌شده‌اند و در‌طول‌پروژه تغییر نخواهند کرد. همچنین نیاز به یک ستون برای هزینه‌های متفرقه که در بودجه قرار نگرفته‌اند دارید.

بودجه شما باید یک ستون برنامه‌ریزی‌شده در مقابل ستون هزینه واقعی داشته باشد. هنگام ساخت یک اپلیکیشن این کار یکی از موارد محوری پروژه است چراکه بر بودجه آن تأثیر می‌گذارد. این ستون‌ها راهی برای پیگیری هزینه‌ها است تا مطمئن شوید در محدوده بودجه پروژه خود باقی می‌مانید.

 

 

بخش اول مقاله را از لینک زیر بخوانید:

۷ مرحله برای بودجه‌بندی موفق یک پروژه (به‌همراه مثال) – بخش اول

 

 

 

 

[۱]Real – Time

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا