اخبار

۹ حقیقت جالبِ بیت کوین که تمام دارندگان آن باید بدانند

 

۱. فقط ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت

 عرضه بیت کوین محدود است. فقط ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت. در حال حاضر ۱۶.۳ میلیون قبلاً استخراج‌شده‌اند و در حال معامله هستند، آخرین بیت کوین در سال ۲۱۴۰ استخراج می‌شود. پس‌ازآن هیچ بیت کوین جدیدی نمی‌تواند استخراج شود.

۲. می‌توانید چیزهای زیادی را با بیت کوین بخرید

 

۳. از سال ۲۰۰۸ بیت کوین به‌طور مداوم سود می‌دهد (به‌جز ۱ سال)

 

 

سالقیمت در شروع سالقیمت در پایان سالرشد به درصد
۲۰۱۰$۰.۰۰۱۵$۰.۳۱۲۰۵۶۶%
۲۰۱۱$۰.۳۱$۶.۱۸۱۸۹۳.۵%
۲۰۱۲$۶.۱۸$۱۳.۴۴۱۱۷.۵%
۲۰۱۳$۱۳.۴۴$۷۵۱۵۴۸۷.۸%
۲۰۱۵$۲۸۵$۴۳۵.۷۵۲.۸%
۲۰۱۶$۴۳۵.۷$۹۵۲.۵۱۱۸.۵%
۲۰۱۷$۹۵۲.۵$۲۵۸۶۱۷۱.۵۷%

 

بله، ما عمداً یک سال را ننوشتیم. یعنی ۲۰۱۴. در آن سال قیمت بیت کوین افت کرد و ۶۲% ضرر به سرمایه‌گذاران وارد کرد. این امر بیشتر به دلیل هک MtGox در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد. پس‌ازآن قیمت از ۷۵۱$ به ۲۸۵$ کاهش یافت. ترس از هک بلاک چین سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرد، اما این بلاک چین نبود که در معرض خطر قرار گرفت. MtGox چندین نقص مهلک و کشنده داشت. به‌جز این سال در هرسال دیگر قیمت بیت کوین به‌طور پیوسته افزایش‌یافته است.

۴. نمی‌توان بیت کوین را ممنوع کرد

با توجه به ماهیت بیت کوین صحبت‌های مداوم در مورد ممنوعیت آن وجود دارد. این خصومت نسبت به بیت کوین به این دلیل است که خارج از صلاحیت سیستم بانکی سنتی عمل می‌کند. بااین‌حال طرحِ اصلی بیت کوین به‌گونه‌ای است که نمی‌توان آن را ممنوع کرد و فقط تنظیم می‌شود. تا زمانی که به اینترنت و کیف پول بیت کوین [۱] دسترسی داشته باشید، می‌توانید در بیت کوین مشارکت کنید. بااین‌وجود بسیاری از کشورها مانند بنگلادش، بولیوی، تایلند و ویتنام، (در میان بسیاری دیگر) سعی در ممنوع کردن آن داشته‌اند. اما برخی کشورها مانند استرالیا، روسیه، ژاپن و ونزوئلا وجود دارند که بیت کوین را به مناقصه قانونیِ رسمی تبدیل کرده و آن را تنظیم می‌کنند. بااین‌حال برخی از کشورها مانند هند و حتی ایالات‌متحده سیاست رسمی شفافی در رابطه با ارزهای رمزنگاری‌شده ندارند. آن‌ها ممکن است سعی کنند بیت کوین را به دلیل اینکه ساختار قدرت مالی را تهدید می‌کند، از دور خارج کنند، اما بیت کوین را نمی‌توان کنار زد. این زیبایی واقعی بیت کوین است.

 

حقایقی که باید در مورد بیت کوین بدانید

بیت کوین ازنظر بسیاری به‌عنوان انقلابی‌ترین موفقیت قرن بیست‌ویکم پس از اینترنت در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از ارزهای رمز پایه هستند که پس از بیت کوین آمده و از دور خارج‌شده‌اند. برخی خود را رقیب بیت کوین می‌نامیدند درحالی‌که برخی دیگر مکمل بیت کوین بودند.

بخش‌های دیگر مقاله را از لینک‌های زیر بخوانید:

۹ حقیقت جالبِ بیت کوین که تمام دارندگان آن باید بدانند (بخش اول)

۹ حقیقت جالبِ بیت کوین که تمام دارندگان آن باید بدانند (بخش دوم)

 

 

 

[۱] Wallet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا