آموزش بلاکچین

هارد فورک در بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟

در اغلب موارد، پروتکل های بلاک چین برای تولید یک بلاک چین جدید که به موازات نسخه اصلی اجرا می شود، دستخوش تغییراتی می شوند، اما ممکن است از نظر ابزار نهایی که به کاربران و دارندگان توکن ارائه می دهد، متفاوت باشند.

یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های چنین بلاک‌چین موازی، فورک بیت‌کوین کش (BCH) است که یک سیستم نقدی P2P را در این فرآیند از چیزی که اساساً هارد فورک بیت‌کوین است ایجاد می‌کند.

فورک های بیت کوین دیگری مانند بیت کوین گلد وجود دارد و نشان می دهد که چگونه هارد فورک ها با تغییر کد پروتکل پایه برای ایجاد یک نسخه موازی از آن که برای هدفی متفاوت در نظر گرفته شده است ایجاد می شود.

علاوه بر این، از آنجایی که بلاک چین جدید به یک توکن بومی برای تراکنش کاربران نیاز دارد، یک هارد فورک منجر به ایجاد یک رمز کرپیتو جدید می شود و برای کسانی که روی سکه اصلی سرمایه گذاری کرده اند، ارزش ایجاد می کند.

📌 مقاله مرتبط:

برای آشنایی بیشتر با موضوع، پیشنهاد می شود این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید: پیش بینی آینده بلاک چین

مثال‌های واقعی برای هارد فورک بلاک چین

یک مثال قابل توجه برای آموزش بلاک چین و هاردفورک، زمانی بود که هر دارنده بیت کوین در آگوست ۲۰۱۷ مقداری معادل توکن BCH دریافت کرد که با در نظر گرفتن قیمت فهرست ۹۰۰ دلاری بیت کوین کش در صرافی های ارزهای دیجیتال، بازده قابل توجهی را ایجاد کرد.

هارد فورک در بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟

با افزایش تعداد پروتکل‌های بلاک چین جدید که ایجاد می‌شوند و بسیاری از پروتکل‌های بلاک چین دیگر که از طریق هارد فورک‌ بلاک چین منشعب می‌شوند، به راحتی می‌توان دید که چگونه سرمایه‌گذاران می‌توانند از هارد فورک‌ها بدون در نظر گرفتن ریسک‌های بالا سود ببرند.

با این حال، همه هارد فورک‌ها از قصد ایجاد یک سیستم جدید سرچشمه نمی‌گیرند، زیرا برخی از آن‌ها محصول یک شکست کریپتو هستند. نمونه ای از هارد فورک اتریوم، اتریوم کلاسیک (ETC) را در نظر بگیرید، که حتی از مکانیزم اجماع متفاوتی پشتیبانی می کند و دارای توکن بومی ETC است که می تواند آزادانه در صرافی های ارز دیجیتال مبادله شود.

این بلاک چین که از بلاک چین «رسمی» اتریوم جدا شده بود، در پاسخ به حمله به برجسته‌ترین پروژه اتریوم، The DAO، به وجود آمد و توکن‌هایی را برای همه دارندگان ETH موجود با نسبت ۱:۱ صادر کرد.

DAO که در ابتدا به عنوان یک مدل کسب و کار غیرمتمرکز جدید برای نهادهای تجاری و غیرانتفاعی در نظر گرفته شده بود، در معرض یک حمله آسیب‌پذیری قرار گرفت که باعث شد تعدادی از کاربران یک سوم از وجوه آن را به یک حساب ثانویه منتقل کنند.

هنگامی که جامعه اتریوم به هارد فورک کردن بلاک چین اصلی برای بازگرداندن وجوه از دست رفته رای داد، بلاک چین را به دو شاخه تقسیم کرد و بلاک چین بدون فورک به اتریوم کلاسیک تغییر نام داد.

آیا سرمایه گذاری در هارد فورک بلاک چین سود‌آور است؟

برای سرمایه‌گذاران کاربلد و با سابقه، فرصت‌های زیادی وجود دارد که اغلب در پروتکل‌های بلاک چین قبل از هارد فورک سرمایه‌گذاری می‌کنند و به طور بالقوه از توکن‌های جدید پیشنهادی بیشتر استفاده می‌کنند. با این حال، انجام تحقیقات کامل و سرمایه‌گذاری فقط در توکن‌هایی که دارای اصول بنیادی سالم هستند، مهم است تا از هارد فورک‌ها درآمد کسب کنید.

منبع: Cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا