آموزشمطالب ویژه

خواص ارزهای دیجیتال

 

در ماه‌های اخیر ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی بسیاری داشته‌اند. هم‌اکنون حجم بازار محصول در اقتصاد جهانی به ۵۰۰ میلیارد دلار بوده و ارزش روزانه معاملات انجام شده با ارزهای دیجیتال به بیش از ۶۵ میلیارد دلار رسیده است. تاکنون بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال اختراع شده است و مسلما بیت کوین سهم عمده ارزش و حجم معملاتی بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

با گذشت زمان نظرات و ایده‌های متفاوتی درمورد ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود. برخی از افراد در مورد این ارزها نظراتی همراه با بیم و حشت بیان می‌کنند در حالی که دیگران به آینده‌ی ارزهای دیجیتال امیدوار هستند. اما اتخاذ ارزهای دیجیتال توسط کشورها بخصوص دولت‌های کشورهای پیشرفته و اقتصادهای بزرگ، می‌تواند تضمین‌کننده حیات و رونق ارزهای دیجیتال باشد.

واضح است که یکی از عوامل اصلی دوقطبی‌سازی دنیا ارزهای دیجیتال هستند اما رونق این ارزهای دیجیتال خطر بزرگی برای ارزهای سنتی و پول رایج کشورهای تاثیرگذار در اقتصاد جهانی محسوب می‌شود. لذا واکنش ذینفعان و روشی که برای بکارگیری ارزهای دیجیتال اتخاذ می‌کنند، رقم‌زننده‌ی رویکرد و اقبال سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال می‌باشد. تحلیل واکنش دولت‌های مهم و بزرگ نسبت به ارزهای دیجیتال، دید خوبی درمورد آینده‌ی آن‌ها حاصل می‌کند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اقتصاد مبتنی بر فناوری رقمی که از نرم‌افزارهای کامپیوتری، اینترنت و سایر شبکه‌های ارتباطی و تکنولوژی‌های دیگر شکل گرفته باشد، اقتصاد ارقام نام دارد. این اقتصاد تحت نام‌های دیگری مانند اقتصاد جدید، اقتصاد وب و اقتصاد اینترنتی قرار دارد. در این نوع اقتصاد هرنوع مبادله تجاری به شکل الکترونیکی انجام می‌شود. تجارت مبتنی بر مبادلات الکترونکی تجارت الکترونیک نام دارد.

با استفاده از نوع جدید تجارت که الکترونیکی شده است، می‌توان دادوستد کالاها و خرید و فروش و همکاری با مشتریان را با هدف بهبود عمکرد سازمان به انجام رساند. این نوع تجارت سبب ایجاد وشکوفایی تکنولوژی‌های دیگر مانند مدیریت زنجیره تامین، انتقال وجوه به شکل الکترونیکی، بازاریابی اینترنتی، تجارت همراه، اتوماسیون گردآوری داده‌ها و پردازش آنلاین تراکنش می‌شود.

رمز ارز چیست؟

ریشه واژه کریپتو در کلمه کریپتوکارنسی چیست و از کجا می‌آید و چگونه شکل گرفته است. باید بگویم این کلمه یونانی است و معنایش پنهانی یا پنهان شدن می‌باشد. می‌دانیم کریپتوگرافی به معنای رمزگذاری پیام است. در حوزه ارزهای دیجیتال ممکن است این نام را بسیار شنیده باشید. یکی از ابزارهای مالی جدیدا شکل گرفته، ارزهای دیجیتال هستند که شامل چندین بلاک از الفبای رمزگذاری‌شده است. امروزه ارزهای دیجیتال توجه دولت‌ها و سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌ها را به خود جلب کرده و می‌توان از آن‌ها به‌سادگی برای پرداخت هزینه خدمات و کالا استفاده نمود. ارزهای دیجیتال مربوط به یک دولت یا بانک و کشور خاص نیستند و د رواقع خاصیتی برعکس ارزهای رایج سنتی دارند. این عدم ارتباط موجب تاثیرناپذیری ارزهای دیجیتال از تغییر قوانین و تبصره‌های کشورهای مختلف شده است. ارزهای دیجیتال را به منظور ابزاری برای ارتباطات تجاری به کار می‌برند. ارزهای دیجیتال دست دلالان را از تجات کوتاه کرده و امنیت بالاتری دارند.

مهدی استوی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا