اخباربرنامه نویسی موبایلبرنامه نویسی وب

چرا iOS 10.3 به توسعه دهندگان،خدمات مشتری جدید ارائه می‌دهد؟

با انتشار نسخه جدید ios10.3 از اپل، عناوین خبری برای توسعه‌دهندگان روشن‌شده است: صدای شما بالاخره شنیده شد! نهایتاً این نسخه جدید به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا آن‌ها هم در بررسی‌های مربوط به مشتریان شرکت کنند. توسعه‌دهندگان مدتی است که این کار را برای اندروید انجام می‌دهند اما این حرکت iOS جدید است.

TechCrunch گزارش می‌دهد که” سیستم مرور و بررسی و رتبه‌بندی اپل کهنه و منسوخ‌شده بود و به همین نسبت هم برای توسعه‌دهندگان و کاربران مایع یاس و ناامیدی شده بود. زمانی که یک مشتری نظری منفی می‌دهد، توسعه‌دهندگان نمی‌توانند به آن انتقاد پاسخ دهند- که البته برخی اوقات ناعادلانه است- به طریقی که مشتریان دیگرِ App Store هم بتوانند نظر آن‌ها را ببینند. برای مثال، مشتری ممکن است یک ویژگی بخصوص را به‌خوبی نفهمد، یا ممکن است در مورد باگی (خطای برنامه‌نویسی) که در نسخه‌های بعدی رفع شده انتقادی مطرح کرده باشد.

علاوه بر این TechCrunch گزارش می‌دهد که” علاوه بر این قابلیت شفاف‌سازی موقعیت طوری که موردپذیرش عموم باشد می‌تواند به بقیه مشتریان بالقوه برای امتحان کردن app کمک کند.”

این مشکلی است که توسعه‌دهندگان (و حامیان آن‌ها) قویاً حس کرده بودند.

Mac Observer نوشته است:” اگر می‌خواهید مطمئن شوید که توسعه‌دهندگان به شما پاسخ می‌دهند، اول iOS 10.3 یا نسخه‌های بعدیِ آن را روی آیفون، آی پد یا آی‌پاد لمسی نصب کنید و یا mac OS 10.6.6 یا نسخه‌های بعدی آن را نصب کنید. توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند در مورد پاسخ دادن به کامنت های App Store بیشتر بدانند می‌توانند وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل را بررسی کنند.”

بنا بر گفته Forbes عملکرد و ساختار دیگری نیز وجود دارد:” توسعه‌دهندگان تازه‌وارد می‌توانند آیکون‌های app را در هرزمانی بدون نیاز به ارسال به‌روزرسانی، به‌روزرسانی کنند. این موضوع بخصوص زمانی مفید است که توسعه‌دهندگان قصد افزودنِ به‌روزرسانی‌های فصلی روی آیکون‌هایشان رادارند مثل گذاشتن کلاه بابانوئل روی آیکون.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا