اخبارمطالب ویژه

اولین آیفون ۱۲ با فناوری ۵G اپل اواخر امسال به بازار عرضه می‌شود

 

احتمال این‌که اپل برای معرفی مدل‌های جدید آیفون در زمان همه‌گیری و هرج‌ومرج دودل باشد وجود دارد. یکی از شرکای ارشد اپل پیشنهاد کرد آیفون با فناوری ۵G امسال دیرتر به بازار عرضه شود زیرا این شرکت با مشکلات زنجیره تأمین به دلیل همه‌گیری COVID-19 دست‌وپنجه نرم می‌کند.

 

کمی دیرتر از زمان معمول

مدیرعامل شرکت Broadcam آقای Hock Tan به سرمایه‌گذاران هشدار داد که درآمد سال ۲۰۲۰ شرکت وی تحت تأثیر آنچه وی تأخیر بزرگ در چرخه تولید محصول در بازار بزرگ مشتری‌های تلفن همراه آمریکای شمالی می‌نامد، قرار خواهد گرفت که البته به نظر می‌آید او این عبارت را پیش‌تر در مورد اپل به‌کاربرده است.

البته ما نمی‌دانیم که وی در مورد اپل بحث می‌کند یا خیر، اما این فرضیه بسیار محتمل است زیرا اکثر شرکت‌های تلفن همراه آمریکای شمالی کاهش شدیدی در تولید دستگاه‌های تلفن همراه داشته‌اند.

اپل به‌طور سنتی در اواخر ماه سپتامبر مدل‌های جدید آیفون را در یک رویداد بزرگ معرفی می‌کند که معمولاً این دستگاه‌ها از چند روز بعد برای پیش‌فروش در دسترس خواهند بود و ارسال آن‌ها نیز از ابتدای هفته بعد از رویداد شروع می‌شود. اما گمانه‌زنی‌های فعلی حاکی از آن است که تاریخ ارسال محصولات فعلی ممکن است تا ماه نوامبر عقب بیفتد. وال‌استریت ژورنال پیش‌ازاین خبر از  احتمال تأخیر یک‌ماهه در آغاز فروش محصولات اپل داده بود. Nikkei هم اظهار داشته است که فروش این محصولات ممکن است تا ماه‌ها عقب بیفتد. Digitimes ادعاهای مشابهی را مطرح کرده است و البته اضافه کرده که اپل ممکن است تولید یکی از مدل‌های آیفون ۱۲ را زودتر آغاز کند. این‌ها همه نشان‌دهنده این است که ممکن است مرحله ورود آیفون ۱۲ به بازار در ابتدا برای شرکت‌هایی که در حال تغذیه و آماده‌سازیِ سایر مدل‌های اپل هستند، مهیا شود. ابن امر همچنین این شائبه را ایجاد می‌کند که مدل‌های سطح بالاتر ممکن است تا قبل از کریسمس یا حتی اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس نباشند.

 

آیفون 12

متعجب نشدیم!

البته که این اخبار تعجب‌آور نیست. تیم‌های اپل نیز مانند همه، در طول همه‌گیری COVID-19 با چالش‌های زنجیره تأمین و تولید دست‌وپنجه نرم‌ کرده‌اند و توسعه محصولات آن‌ها تحت تأثیر قرارگرفته است زیرا امکان سفر برای کارمندان کلیدی وجود ندارد. این مشکل را می‌توان به مدیریت تولید نیز بسط داد. به تعبیری این اتفاق بزرگی نیست، COVID-19 هنوز ناپدید نشده است و درحالی‌که همه‌چیز دارد شکل نرمال جدیدی برای دوره پساکرونا پیدا می‌کند هیچ تضمینی برای حفظ همان میزان ِخط تولید قبلی وجود نخواهد داشت.

همچنین این‌که بگوییم درحالی‌که فعالیت استقرار سخت‌افزاری فناوری ۵G همچنان ادامه دارد این فعالیت‌ها هم تحت تأثیر این همه‌گیری قرارگرفته است، حرف درستی است. با توجه به این‌که فناوری ۵G احتمالاً یکی از نقاط پرفروش محصولات خانواده اپل خواهد بود، یک تأخیر جزئی در معرفی ممکن است ضرر چندانی نداشته باشد، زیرا سرویس‌ها و شبکه‌های موردنیاز برای این تلفن هوشمند هنوز در بسیاری از بازارهای اپل به مقدار قابل‌توجهی وجود ندارند. البته این موضوع برای سال آینده تغییر خواهد کرد و آیفون ۱۳ را برای پشتیبانی ۵G تبدیل به یک پیشنهاد جذاب‌تر می‌کند، به‌خصوص که اپل احتمالاً آیفون ۱۳ را با انواع سرویس‌های جدید و بسته‌های خدمات پشتیبانی ارائه خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا