اخبارمطالب ویژه

اپل Home Screen آیفون را برای iOS14 دوباره طراحی می‌کند

 

 

این غول فناوری در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود از نرم‌افزار جدیدی برای آیفون و سایر دستگاه‌های خود و همچنین ابزارهای جدید حفظ حریم خصوصی رونمایی کرد.

اپل به دلیل شیوه کووید ۱۹، برای اولین بار در این کنفرانس، انبوهی از ویژگی‌های جدید را اعلام کرد و اذعان کرد که تولیداتش آشکارا تحت تأثیر کووید ۱۹ قرارگرفته‌اند. ازجمله این تأثیرات ساعت اپل است که به‌طور خودکار زمان شروع شستن دست توسط کاربران را شناسایی کرده و برای اطمینان از شست‌وشوی کامل دست‌ها، ۲۰ ثانیه شمارش معکوس ارائه می‌دهد.

در سخنرانی اصلی، اپل از نسخه‌های بعدی این نرم‌افزار برای تأمین انرژی دستگاه‌های iPad، Apple Watch، iPhone و کامپیوترهای Mac رونمایی کرد.

رئیس اپل، تیم کوک گفت که این غول فناوری می‌خواهد “نیرویی برای تغییر” باشد، در همین راستا طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) به ویروس کرونا و جنبش جهانی ضد نژادپرستی پرداخت. کوک گفت که اهمیت فناوری هرگز مانند امروز نبوده است و اذعان کرد که “جهان روی ما و تمام محصولاتی که تولید می‌کنیم و تجربیاتی که داریم برای پیشرفت و حرکت روبه‌جلو حساب می‌کند.”

کوک در افتتاحیه این رویداد گفت که او می‌خواهد به موضوع نژادپرستی، نابرابری و بی‌عدالتی بپردازد و دردی را که در سراسر کشور (آمریکا) به‌ویژه در جوامع سیاه‌پوست و رنگین‌پوست پس از قتل بی‌معنی جورج فلوید احساس شده، تشخیص دهد.

وی افزود:” و گرچه وقایع اخیر چیز جدیدی نیستند اما باعث شده‌اند تا ما با نابرابر‌ی‌های ساختاری طولانی‌مدت و  بی‌عدالتی‌های اجتماعی روبرو شویم. بنابراین همه ما باید برای ساختن آینده‌ای مطابق با ایده آل‌هایمان تلاش کنیم.”

بااین‌حال اپل به برخی از سیاست‌های مناقشه برانگیز فروشگاه‌هایش که موضوع تحقیقات ضدانحصاری اتحادیه اروپا به دلیل ادعاهای اعمال ضد رقابتی شده، نپرداخته است. اما درمیان مهم‌ترین اطلاعیه‌های نرم‌افزاری در طول این رویداد، طراحی مجدد نرم‌افزار iOS بود که عامل اصلی قدرت گوشی‌های آیفون است. iOS 14 که اواخر سال جاری راه‌اندازی می‌شود یک کتابخانه اپلیکیشن جدید برای کاربران معرفی می‌کند تا با سهولت بیشتری آیکون‌های اپلیکیشن را در صفحه تلفن همراه خود پیدا و سازمان‌دهی کنند. این کتابخانه برای سازمان‌دهی دسته‌های موضوعیِ مختلف، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

علاوه‌براین Sleep Mode در ساعت هوشمند اپل برای اولین بار تائید شد و این غول فناوری از طیف جدیدی از شاخص‌های امنیتی رونمایی کرد. این معیارها شامل برچسب‌های جدید برای اپلیکیشن‌ها در اپ‌استور هستند که نشان می‌دهند یک اپلیکیشن دقیقاً و به چه نحوی و درکجا داده‌ها را جمع‌آوری و کاربر را ردیابی می‌کند، چیزی که به گفته اپل انتخاب بیشتری به کاربران برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌دهد. این کمپانی همچنین سیاستی را معرفی کرده که طی آن اپلیکیشن‌ها از طریق یک هشدار پاپ آپ از کاربران برای ردیابی فعالیت‌هایشان هنگام وب‌گردی اجازه می‌گیرند.

بن وود متخصص صنعت و رئیس تحقیقات در شرکت آنالیز CCS Insight گفت:” ویژگی جدید اپلیکیشن کتابخانه برای افرادی که در چندین صفحه از یک اپ غرق می‌شوند، پیشرفت چشمگیری خواهد بود. بسیاری از دارندگان آیفون به شکل پیش‌فرض برای جست‌وجوی اپلیکیشن‌های موردعلاقه‌شان کرکره نرم‌افزاری را پایین می‌کشند، اکنون با داشتن اپلیکیشن‌هایی که مرتباً از آن‌ها استفاده می‌کنید در صفحه اصلی گوشی به نسبت مکانی که هستید و زمان استفاده و دفعات استفاده یک مزیت بسیار بزرگ است.”

 

حریم خصوصی در اپل

وود می‌افزاید که رویکرد این شرکت در رابطه با حفظ حریم خصوصی کاربران همچنان باعث شده است که این شرکت در صنعت فناوری جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. “موضع‌‌گیری اپل در مورد حریم خصوصی یکی از مواردی است که آن را از سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند و جای تعجب نیست که اپل در این حوزه کوشش بسیاری ‌کند چراکه اپل حریم خصوصی را تبدیل به یک عنصر اصلی به‌جای یک موضوع فرعی کرده است. ” او می‌افزاید :” من فکر می‌کنم برخی افراد از قابلیت‌های جدید اپلیکیشن ردیابی شگفت‌زده شوند.”

در طی این رویداد اپل همچنین شایعات مربوط به تراشه‌های سیلیکونی مخصوص خود برای تأمین انرژی لپ‌تاپ‌های Mac را تائید کرد. این تائید در کنار اولین نمایش نسخه بعدی نرم‌افزار MacOS  که macOS Big Sur (در ادامه سنت نام‌گذاری به‌نام مکان‌های بومی شرکت در کالیفرنیا) نامیده می‌شود انجام گرفت.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا