اخبارمطالب ویژه

نسخه سیزدهم مجله خط دید منتشر شد

همان‌طور که می‌دانیم در قرن حاضر برای همه کسب‌وکارها موفقیت در پروژه‌های گوناگون منوط به کسب مهارت‌های عالی در حوزه مدیریت پروژه است. اساساً در هر کار تیمی بدون برنامه و مدیریت و روش‌های اثبات‌شده علمی نمی‌توان به موفقیت دست‌یافت. در پروژه‌های فناوری اطلاعات تلفیق مهارت‌های مدیریت پروژه و مهارت‌های نرم‌افزاری (مانند برنامه‌نویسی، شبکه و …) لازمه موفقیت است. دپارتمان مدیریت پروژه شرکت داده‌پرداز پویای شریف همواره تلاش کرده تا در مجله خط دید این دو مبحث حیاتی را در نظر گرفته و انواع مهارت‌های ذکرشده برای هر دو بخش مذکور را پوشش دهد. این مجموعه با توجه به تجربه‌های موفقی که بیش از ده سال در شرکت داده‌پرداز پویای شریف پیرامون مدیریت پروژه‌هایی وب‌سایت، سامانه‌های اختصاصی و Application های اندروید و iOS، مستندسازی و ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه استقرار سامانه مدیریت پروژه داشته، تأسیس‌شده است. به‌عبارت‌دیگر وجود تجربیاتی که حاصل انجام تعداد بی‌شماری از پروژه‌های بیان‌شده است، عامل این شد تا ما تصمیم بگیریم این تجربیات را با شما نیز به اشتراک بگذاریم.

ما در مجموعه خط دید، متعهد شده‌ایم با تمام توان در راستای ارائه محتوای باکیفیت تلاش کرده و در این راستا از ابزارهای موجود نظیر وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی مختلف (تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک، آپارات، تویتر و گوگل پلاس) و مجله چاپی نیز بهره خواهیم برد. لذا محتوای مجله شامل دو بخش است: محتوای مرتبط با مدیریت پروژه و محتوای مرتبط با کامپیوتر و بالأخص برنامه‌نویسی.

مطالب جذاب و خواندنی در این نسخه مجله خط دید، آنچه در این نسخه می‌خوانیم:

۱- مقاله‌ای با تیتر از مدیر پروژه بپرسید چگونه به مشتری بگوییم که پروژه‌اش عقب‌افتاده است؟ داریم که در آن به‌تفصیل در مورد راه‌های مدیریت تأخیر پروژه و حل مشکلات آن صحبت کرده‌ایم.

۲- یکی از بهترین مطالب این نسخه مجله مقاله با عنوان طراحی پروژه در مدیریت پروژه : راهنمایی سریع است که در آن به تشریح اهداف پروژه و طرح تصادفی و برنامه ارزیابی و بودجه پروژه و … پرداخته‌ایم.

۳- در چهار صفحه بعدی به بررسی رویدادهای مدیریت پروژه می‌پردازیم. رویدادهایی با عناوین کنفرانس GOTO، کنفرانس PMO، کنفرانس اجایل ۲۰۲۰، همایش برنامه‌ریزی منابع ۲۰۲۰ با شرح خلاصه‌ای از هرکدام مطرح‌شده‌اند. لازم به ذکر است که تمامی این رویدادها در سال ۲۰۲۰ برگزار خواهند شد.

۴- مقاله‌ای داریم با تیتر ۱۳ نشانه شکست پروژه نرم‌افزاری شما که همان‌گونه که از نامش پیداست به بررسی علل شکست یک پروژه نرم‌افزاری آن هم به‌صورت مشروح می‌پردازد. اگر می‌خواهید پروژه‌ای موفق داشته باشید، حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

۵- مطالب با تیتر ۸ قالب اکسل الزامی برای مدیریت پروژه است که یکی از مفیدترین مطالب ما برای مدیران پروژه است که در آن قالب‌های اصلی اکسل برای مدیریت پروژه و شرحی از کارایی هرکدام بررسی‌شده است.

۶- توصیه می‌کنیم دو صفحه بعدی مجله را حتماً بخوانید. در این دو صفحه به معرفی کاراترین و مفیدترین کتاب‌های مدیریت پروژه برای افرادی با سطح متوسط و پیشرفته یا حرفه‌ای پرداخته‌ایم.

۷- در ادامه سری مطالب هوش مصنوعی با پایتون، در این سری به بررسی یادگیری نظارت‌شده (طبقه‌بندی یا Classification) پرداخته‌ایم. اگر از علاقه‌مندان به هوش مصنوعی هستید، حتماً این مقاله را بخوانید. البته پیش از مطالعه این مقاله نیاز است که بخش‌های قبلی مقالات را هم مطالعه کرده باشید.

۸- در صفحه بعد به رویدادی با عنوان همایش مدیریت پروژه ۲۰۲۰ که امسال برگزار خواهد شد پرداخته‌ایم.

۹- با توجه به گسترش ویروس کرونا، خبری داریم با عنوان گزارش تحقیق استارتاپ ژنوم : تأثیر COVID – 19 در اکوسیستم‌های جهانی استارتاپ که به بررسی تأثیر تجاری این ویروس پرداخته است.

۱۰- در خبر دیگری با تیتر اپل دویمن توسعه نسخه بتا و بتا عمومی را منتشر کرد به بررسی جزییات نسخه منتشرشده iOS اپل پرداخته‌ایم.

۱۱- یکی از بهترین مطالب این نسخه مقاله‌ای با عنوان هوش مصنوعی در پزشکی است در آن جدیدترین کاربردهای هوش مصنوعی در علم پزشکی موردبررسی قرارگرفته است.

۱۲- قصد داریم تا از این نسخه به بعد به بررسی آثار ویروس کرونا بر جنبه‌های مختلف زندگی افراد بپردازیم. یکی از این تأثیرات بر شغل انسان‌هاست. بسیاری از افراد مجبور به دورکاری شده‌اند لذا در بخش اولِ سری مقالاتی با عنوان دفترچه راهنمای دورکاری سال ۲۰۲۰ به‌تفصیل در مورد این موضوع و روش‌های صحیح دورکاری پرداخته‌ایم.

۱۳- خبری با عنوان توسعه‌دهندگان جاوا اسکریپت ابزارهای موردعلاقه خود را فاش می‌کنند، داریم که همان‌طور که از نامش پیداست محبوب‌ترین این ابزارها بیان‌شده‌اند.

۱۴- در ادامه سری مطالب آموزش جاوا ۸، بخش چهارم و پنجم این مقالات با عناوین متدهای پیش‌فرض و رابط‌های تابعی به‌اجمال مطرح‌شده است. توصیه می‌کنیم پیش از مطالعه این مقالات، سری‌‌های قبل را بخوانید.

۱۵- در خبری با عنوان اپل ۱۰ میلیون دلار برای تقویت آزمایش‌های۱۹ COVID – اختصاص داد، حرکت اخیر اپل در اختصاص بودجه برای مبارزه با این ویروس و جزییات آن مطرح‌شده است.

۱۶- اگر بااتصال به اینترنت مشکل‌دارید این مقاله را حتماً مطالعه کنید. مطلبی با عنوان به وای فای متصل هستید اما در ویندوز به اینترنت دسترسی ندارید؟ با این مقاله مشکل را رفع کنید! که در آن راه‌های رفع مشکل دسترسی به اینترنت به شکل مشروح موردبررسی قرارگرفته است.

۱۷- اگر با پورت‌های یو اس بی لپ‌تاپتان مشکل داشته و قصد رفع آن رادارید، مقاله با تیتر  پورت‌های USB کار نمی‌کنند؟ در این مقاله روش‌های تشخیص و رفع آن را بخوانید را از دست ندهید.

۱۸- در صفحات بعدی دو مصاحبه داریم با افراد موفق در حوزه فناوری اطلاعات. آقای بهداد اسفهبد و محمد محبی فر از تجربیات و زندگی خود می‌گویند.

۱۹- در‌ آخرین رویداد این نسخه با عنوان چابک و فراتر از آن، زمان و مکان این گردهمایی و جزییاتی از آن موردبررسی قرارگرفته است.

ما تصمیم گرفتیم برای سهولت دسترسی خوانندگان محترم، راحت‌ترین راه‌های خرید مجله را فراهم کنیم. لذا از این نسخه فرم اشتراک و تعرفه‌های خرید و راه‌های تهیه مجله خط دید در انتهای مجله آمده است.

ما همواره با شما در ارتباط هستیم. در صورت تمایل برای ارتباط و همکاری با ما می‌توانید از اطلاعات تماسِ زیر استفاده نمایید:

آدرس ما: تهران، میدان ونک، خیابان برزیل، تقاطع با توانیر، کوچه امید، پلاک ۶، طبقه دوم

• ایمیل: info@khatedid.com

• ایمیل: khatedid.info@gmail.com

• همکاری با ما: http://job.dadehpardaz.com

• تلفن: ۰۲۱۸۸۶۵۹۴۶۹

• فکس: ۰۲۱۸۸۶۵۹۴۷۰

• سامانه پیامک: ۰۲۱۸۸۶۵۲۱۴۹

• کد پستی: ۱۴۳۵۶۸۳۸۱۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا