اخبارمصاحبه

وزیران برای آینده هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند

گرگ کلارک وزیر بازرگانی و جرمی رایت وزیر ارتباطات اعلام کردند هزاران نفر از فارغ‌التحصیلان در حال تبدیل به متخصصان هوش مصنوعی به‌عنوان بخشی از بسته جدید مشترک دولتی برای افزایش مهارت در بخش فناوری اطلاعات هستند.
بریتانیا برنامه‌ای ملی در رشته‌های ارشد هوش مصنوعی که توسط صنعت تأمین مالی شده به همراه اقامت مبتنی بر محل کار ارائه می‌دهد. بسته‌های مهارت و استعداد جدید بخشی از معامله بخش AI استراتژی صنعتی دولتی است که در آوریل ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. این پروژه توسط صنعت حمایت مالی می‌شود و تا ۱۱۰ میلیون پوند هم کمک‌های تحقیقاتی دولتی دارد که شامل:

تا دویست مکان کارشناسی ارشد هوش مصنوعی در دانشگاه‌های بریتانیا که توسط کمپانی‌هایی مانند Deepmind،QuantumBlack، Cisco و BAE سیستم، حمایت مالی می‌شوند. برنامه کارشناسی ارشد اولین تلاش ملی برای شناسایی فقدان مهارتی در این سطح است که در همکاری با صنعت و انجمن کد نویسی و کامپیوتر بریتانیا اجراشده است.

۱۰۰۰ دانشجو فرصت دارند تا مهارتشان را در رشته‌های دکترا و در ۱۶ مرکز تحقیق و نوآوری هوش مصنوعی (برای آموزش دکترا) در سطح کشور افزایش دهند.

تا پنج بورس تحصیلی تحقیقاتی هوش مصنوعی در همکاری با موسسه آلن تورینگ و برای جذب و حفظ بهترین استعدادهای تحقیق از سراسر جهان ساخته‌شده است.
این اطلاعیه به همراه طرح جدیدی که برای Tech Nation توسط کمپانی Dealroom آماده‌شده، افشا کرد که تعداد سرمایه‌گذاران بزرگ در بریتانیا در بخش هوش مصنوعی نسبت به سال قبل جهشی ۱۷ درصدی داشته است.

وزیر بازرگانی گرک کلارک می‌گوید:” بریتانیا همیشه ملتی نوآور بوده است. این پروژه تحقیقاتی هوش مصنوعی به پرورش رهبری بریتانیا و استعدادهای جهانی کمک خواهد کرد تا مطمئن شویم که ما در شهرت تحقیق و توسعه در جهان پیشگام باقی بمانیم.

“ هوش مصنوعی توان بالقوه‌ای در جهش تولید و بالا رفتن بهره‌وری در سراسر اقتصاد ما دارد. از سامانه‌های مؤثرتر تشخیص بیماری‌ها گرفته تا ساخت خانه‌های هوشمند. اعلامیه امروز در حقیقت اقدام عملی ما در جهت استراتژی صنعتی مدرن، تحقیق در مهارت و استعداد برای راه‌اندازی مشاغل بامهارت بالا، رشد و بهره‌وری در سراسر بریتانیا. “

وزیر ارتباطات جرمی رایت افزود” بریتانیا نه‌تنها محل تولد پدر علم هوش مصنوعی، آلن تورینگ است بلکه ما در این مسیر پیشگام هستیم تا اطمینان حاصل کنیم نوآوری‌های هوش مصنوعی ملاحظات اخلاقی را رعایت می‌کند. ”
“ ما می‌خواهیم این حرکت را ادامه دهیم و اعتبار خود را به‌عنوان پیشگام در هوش مصنوعی حفظ کنیم. با کارکردن در کنار مؤسسات آکادمیک کلاس جهانی و صنعت، ما می‌خواهیم قادر باشیم تا نسل بعد استعدادهای برتر هوش مصنوعی را آموزش دهیم و شهرت بریتانیا را به‌عنوان دنبال کننده ادغام فناوری‌ها حفظ کنیم.”

“ همان‌گونه که شرکت‌های سراسر بریتانیا به‌طور فزاینده‌ای در حال استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندها از تولید گرفته تا مد و ساخت‌وساز و تصویرسازی پزشکی هستند، ارتقا مهارت‌های مردم برای توسعه و حفظ مهارت‌های جدید برای حفظ تکنولوژی‌های جدید و افزایش بهره‌وری حیاتی است. این بخشی از تلاش دولت برای رهبری جهانی در بهره‌گیری از مزایای اقتصادی AI و انقلاب داده‌ای به‌عنوان جزئی از استراتژی صنعتی است.
طرح‌هایی که افراد مراحل مختلف تحصیلات عالی را در اختیار پژوهشگران در سطوح مختلف قرار می‌دهند، به ایجاد مهارت‌های پیشرفته هوش مصنوعی در تمام سطوح کمک می‌کند و یک تعهد کلیدی در بخش AI است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا