برنامه نویسی وبمطالب ویژه

چگونه طراح سایت شویم؟ (بخش اول)

اگر شما علاقه‌مند به شغل طراح سایت و توسعه‌دهنده هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، در این مقاله راهنمای دریافت حقوق، مهارت و بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای یادگیری آورده شده است. توسعه‌دهندگان در بین حرفه‌ای‌ترین افرادی هستند که دنیای فناوری اطلاعات به دنبال آنان است که افزایش تقاضا و کمبود استعداد موجب حقوق و پرداختی زیاد، برای بسیاری از افراد این رشته می‌شود. با توجه به این گفته‌ها، توسعه نرم‌افزار یک رشته پویا است که در آن زبان‌های برنامه‌نویسی جدید، فریمورک‌ها و فناوری‌ها ممکن است طی چند سال زندگی کنند و بمیرند و نیازهای شغلی مدام در حال تغییر است. برای کمک به فهم بهتر علاقه‌مندان به این رشته برای یافتن شغلی در حوزه توسعه‌دهندگی، مهم‌ترین جزییات و منابع را در این مقاله آورده‌ایم.

چرا برای شغل توسعه‌دهندگی افزایش تقاضا وجود دارد؟

هر شرکتی تا حدودی به یک شرکت فناوری اطلاعات تبدیل‌شده است و در بیشتر صنایع پروژه‌های تحویل دیجیتالی در حال انجام است تا از بروز اختلال جلوگیری کند. این بدان معناست که تقاضا برای استعداد توسعه‌دهندگان در سال‌های اخیر به‌سرعت افزایش‌یافته است، زیرا شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که بتوانند پروژه‌ها و برنامه‌های دیجیتالی را زنده کنند. بر اساس داده‌های واقعی توسعه‌دهندگان front-end، full stack و back-end در زمره ۱۰ تا از سخت‌ترین کارها برای پر کردن مشاغل فنی هستند. در همین حال دفتر کار و آمار ایالات‌متحده پیش‌بینی می‌کند که میزان رشد مشاغل توسعه‌دهنده نرم‌افزار بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶، ۲۶% خواهد بود، بسیار سریع‌تر از میانگین حرفه‌های دیگر- پیش‌بینی می‌شود مشاغل توسعه‌دهنده برنامه‌های کاربردی در آن زمان ۳۱% رشد داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود مشاغل توسعه‌دهنده سیستم ۱۱% رشد کنند.

برخی از نقش‌های شغلی توسعه‌دهندگان چیست؟

توسعه‌دهندگان می‌توانند چندین مسیر شغلی مختلف را طی کنند. تعدادی نقش شغلی در این شاخه وجود دارد.

توسعه‌دهنده موبایل

برنامه‌هایی را برای دستگاه‌های تلفن همراه ازجمله iOS و اندروید ایجاد می‌کند. یک توسعه‌دهنده تلفن همراه ممکن است از زبان‌های برنامه‌نویسیِ swift، Java و Objective-C استفاده کند.

توسعه‌دهنده Full Stack

این توسعه‌دهنده قادر به کار در بخش‌های front-end و back-end برنامه کاربردی یا وب‌سایت است. یک توسعه‌دهنده Full Stack دارای دانش تخصصی در مورد کلیه مراحل توسعه نرم‌افزار ازجمله سرور، شبکه و محیط Host است. این توسعه‌دهنده همچنین باید دارای مهارت‌های پایگاه‌های داده‌ای رابطه‌ای و غیر رابطه‌ای، تعامل با API، رابط کاربری و User Experience، تضمین کیفیت، امنیت و نیازهای تجاری باشد.

توسعه‌دهنده Front-End

وب‌سایت‌ها را با تبدیل داده به یک رابط گرافیکی برای کاربر با استفاده از html، CSS و JavaScript ایجاد می‌کند تا کاربر بتواند آن را مشاهده و با آن تعامل کند.

توسعه‌دهنده Back-End

قابلیت عملکرد و تعاملی بودنِ یک وب‌سایت را می‌سازد ازجمله اجازه به کاربر برای انجام اقداماتی مانند ورود به‌حساب کاربری، ساخت حساب کاربری و لایک کردن پست‌ها. بسته به آنچه می‌خواهید برنامه وب شما انجام دهد، ممکن است زبان‌هایی مانند Java، Python، Ruby و PHP را یاد بگیرید.

بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای یادگیری چیست؟

زمانی بحث‌های زیادی در مورد اینکه بهترین زبان برنامه‌نویسی کدام است وجود داشت، اما در این مقاله چند تا از این زبان‌های برنامه‌نویسی را معرفی می‌کنیم.

Java

جاوا توسط میلیون‌ها نفر از توسعه‌دهندگان و میلیاردها دستگاه در سراسر جهان استفاده می‌شود. جاوا زبان رسمی توسعه اندروید است و بر اساس تحلیلی از Coding Dojo، ۹۰% از شرکت‌های ثروتمند از جاوا به‌عنوان یک‌زبان سمت سرور برای توسعه back-end استفاده می‌کنند.

Python

پایتون معمولاً در محاسبات علمی، داده‌کاوی و یادگیری ماشین مورداستفاده قرار می‌گیرد. این سریع‌ترین زبانِ در حال رشد برنامه‌نویسی است و در حال حاضر در رتبه ۴ رده‌بندی زبان‌های برنامه‌نویسیِ سایت TIOBE Index قرار دارد. Coding Dojo دریافته که پایتون با ایجاد ۵۰۰۰ موقعیت شغلی بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ محبوبیتش گسترش‌یافته است. طبق Hired پایتون محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی توسط توسعه‌دهندگان ارزیابی‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا