دفتر مدیریت پروژهکنترل و مدیریت پروژهمدیریت تغییراتمدیریت ریسکمطالب ویژه

یک پیش‌الگو (تمپلت) برای ارزیابی ریسک

پروژه‌های زیادی دارید و راه آسانی برای ارزیابی ریسک و سود هرکدام نیست. بدون چشم‌اندازی از ریسک پروژه‌ها چگونه می‌توانید تصمیم بگیرید کدام پروژه باید در اولویت قرار بگیرد؟ از کجا می‌دانید کدام به پشتیبانی بیشتر یا کمتر PMO نیاز دارد؟ با پیش‌نمونه‌ها (template) می‌توانید.

ارزیابی اولیه ریسک یک پروژۀ برنامه‌ریزی‌شده ابزار ساده‌ای برای موفقیت پروژه است. سود دربرابر ریسک قرار داده می‌شود تا به شما چشم‌اندازی از محل جایگیری پروژه در طیف پاداش و ریسک نشان بدهد. معیارهایی که در این پیش‌نمونه ارائه می‌شوند کاملاً عمومی هستند تا بتوانید پروژه‌ها را به‌سرعت ارزیابی کنید، بدون اینکه در جزئیات گیر بیفتید. این پیش‌نمونه وقتی که دائماً به مجموعه‌ای از پروژه‌ها اعمال می‌شود به شما در مقایسۀ آن‌ها کمک می‌کند. همچنین به PMOها کمک می‌کند که میزان پشتیبانی و هدایت موردنیاز خود را از آن ارزیابی کنند. به‌علاوه می‌توانید با آن سریعاً پروژه‌ها را ارزیابی کنید تا تصمیم بگیرید که منابع هدایتی و پشتیبانی خود را کجا متمرکز بسازید.

تعاریف را برای انطباق با سازمانتان تغییر بدهید. اگر همۀ پروژه‌های شما امتیاز ریسک یکسانی دارند، پورتفولیوِ شما به تعاریف کمتری نیاز خواهد داشت. می‌توانید دسته‌بندی‌های بیشتری را اضافه کنید (مثلاً آیا مدیر پروژه مهارت و آموزش مناسب را دارد).

پیش‌الگوی ارزیابی اولیۀ ریسک را بارگیری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا