اخبارمطالب ویژه

بهترین نرم‌افزارهای مدیریت پروژه سال ۲۰۱۹ (بخش اول)

دو مورد برای موفقیت در محیط کار مدرن سازمان‌دهی و ارتباطات است. بنابراین چراییِ اعتماد شرکت‌های موفق به نرم‌افزار مدیریت پروژه برای حفظ مسیر، منطقی است. ایجاد بنیان تجاری روی نرم‌افزار مدیریت پروژه می‌تواند یک تاکتیک بسیار مؤثر باشد. بنابراین، انتخاب مناسب بسیار مهم است. به‌منظور کمک به شما در یافتن بهترین سیستم‌عامل‌های نرم‌افزار PM به صورت آنلاین، ماه‌ها را صرف تحقیق، آزمایش نرم‌افزارهای مختلف و جمع‌آوری این لیست کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم با اطمینان به این سؤال پاسخ دهید: “بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه سال ۲۰۱۹ چیست؟”

بیایید ابتدا به متودولوژی مورد استفاده برای تهیه لیست نگاهی بیندازیم:

” نرم‌افزار مدیریت پروژه چیست؟”

برای این لیست و اینکه شامل چه نرم‌افزاری باشد، ما بسیار گزینشی عمل کردیم. برای گنجانده شدن در لیست، یک “نرم‌افزار مدیریت پروژه” باید کلیه معیارهای زیر را داشته باشد:

– این نرم‌افزار باید در دسترس عموم باشد. (یعنی ابزار داخلی شرکت نباشد)

– برای امتحان کردن یا باید رایگان باشد یا نسخه آزمایشی باشد.

– این نرم‌افزار باید یک نسخه آنلاین نرم‌افزاری ارائه دهد.

– باید بیش از ۱۰۰ بررسی مثبت آنلاین داشته باشد و میانگین آن ۴ ستاره یا بیشتر باشد.

– این نرم‌افزار باید متکی به خودش باشد و به افزونه‌های مرورگر نیاز نداشته باشد.

در اینجا بهترین شرکت‌های نرم‌افزاری مدیریت پروژه سال ۲۰۱۹ معرفی شده‌اند:

۱-  ProjectManager.com

ProjectManager.com مجموعه کاملی از ابزارهای مدیریت پروژه ارائه می‌دهد. این موضوع آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای شرکت‌هایی که نیاز به استفاده از نرم‌افزار دارند، تبدیل می‌کند. این نرم‌افزار با همکاری در ذهن ساخته‌شده بود. بنابراین شرکت‌ها از آن برای “سازمان‌دهی و انجام کارهای شگفت‌انگیز” استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار از ویژگی‌های همکاری عالی تیمی مانند پروژه‌های مشترک، نظرات با اشاره‌گرِ @، اعلان‌های ایمیل و فضای ذخیره‌سازی فایل نامحدود استفاده می‌کند. ProjectManager.com همچنین دارای داشبورد زمان واقعی  و گزارش‌گیری قابل تنظیم است. بسته نرم‌افزاری آن‌ها همچنین برای برنامه‌ریزی پروژه استفاده می‌شود و دارای ویژگیِ سه “”Project View اولیه می‌باشد: نمودارهای گانت  برای برنامه‌ریزی زمان‌بندی پروژه، تخته‌های Kanban برای سازمان‌دهی گردش‌کار و برنامه‌ریزی sprints چابک و لیست‌هایی برای برنامه‌ریزی کارهایی که باید انجام شود یا از نوع checklist.

دسترسی به هر سه نمای  یک پروژه به‌طور هم‌زمان برای انجام کار، آسان است. به عنوان مثال یک مدیر پروژه می‌تواند یک طرح گانت را در نمای پروژه ایجاد کند. سپس، اعضای تیم می‌توانند روی وظایفِ محول شده به آن‌ها در لیست‌های وظایف ساده یا تخته‌ها کار کنند. به‌روزرسانی‌های زمان واقعی هسته اصلی بسته نرم‌افزاری ProjectManager.com است. زمانی که عضوی از تیم یک وظیفه را کامل می‌کند، لیست‌های وظایف فوراً به‌روزرسانی می‌شوند، این باعث می‌شود ProjectManager.com برای شرکت‌هایی با تیم‌های مختلف که با هم کار می‌کنند و در دپارتمان‌های مختلف با هم همکاری می‌کنند انتخاب منعطفی باشد.

ProjectManager.com توسط شرکت‌های جهانی از جمله ناسا، بانک آمریکا و ولوو استفاده می‌شود. اما این یک نرم‌افزار محبوب مدیریت پروژه برای شرکت‌های کوچکتر فناوری اطلاعات، بازاریابی، ساخت‌وساز، مهندسی، عملیات و فناوری است. اگر به دنبال پلتفرم جامع مدیریت پروژه برای سازمان‌دهی تیم‌ها و برنامه‌ریزی کار هستید ProjectManager.com یک انتخاب برتر است.

۲- Trello

Trello که معمولاً در صنعت توسعه نرم‌افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد، Trello ابزار محبوب همکاری است. بسیاری از تیم‌های توسعه دوست دارند که به سبک Agile برنامه‌ریزی کنند و نرم‌افزار Trello به کاربران امکان می‌دهد پروژه‌های تخته Kanban را بسازند، کار را به دیگران اختصاص دهند و آن را با وضعیت  سازمان‌دهی کنند. گزینه‌های پیش‌فرض وضعیت عبارتند از: باید انجام شود، در حال انجام و انجام‌شده.

Trello می‌تواند ابزار قدرتمندی برای سازمان‌دهی کار در یک نمای بصریِ drag-and-drop باشد. این نرم‌افزار به علت داشتنِ بعضی از بهترین ویژگی‌های Kanban، در صنعت محبوبیت زیادی کسب کرده است. بااین‌حال اگر به دنبال ویژگی‌های مدیریتی اضافه پروژه مانند برنامه‌های پروژه، گزارش و داشبورد هستید، ممکن است Trello مناسب کار شما نباشد. با عدم وجود ویژگی‌هایی که معمولاً در سایر مجموعه‌های مدیریت پروژه وجود دارد، Trello به‌تنهایی کلاه خود را روی تابلوهای Kanban آویزان کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا