آموزشمطالب ویژه

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش هفتم

مبانی دورکاری

 

ارزش‌ها را با انتظارات تراز کنید

ارزش‌ها اقدامات را هدایت می‌کنند. اگر ارزش‌های شما درجهت تقویت هنجارهای متعارف کار حضوری ( مانند گردآوری اجماع یا جلسات مکرر با تیم‌های حضوری) ساخته‌شده است، آن‌ها را مجدداً بازنویسی کنید. اگر ارزش‌ها با مبانی دورکاری سازگار و متناسب نباشند، ناامیدکننده و گیج‌کننده خواهد بود. ارزش‌ها می‌توانند انتظارات مناسبی را تعیین کنند و جهت مشخصی را برای پیشروی شرکت فراهم آورند. در GitLab ما اثبات می‌کنیم که تیم‌های دور کار می‌توانند به همان اندازه تیم‌های سنتی، البته اگر کارآمدتر نباشند کارایی داشته باشند و به این دلیل است که ما ارزش‌هایمان را با انتظارات در هر گام از مسیر همسان‌سازی (تراز) کرده‌ایم. ما از اینکه شما ارزش‌های GitLab را مطالعه کنید استقبال می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی مشارکت این مجموعه در یک محیط تماماً دور کار کسب کنید.

 

نکات کلیدی

  • همه‌چیز را مستند کنید و رویکرد اول – دفترچه یادداشت را برای ارتباطات شرکت بکار گیرید.
  • جلسات را اختیاری کنید، لازم است که هر جلسه برنامه داشته باشد، نکات مهم را یادداشت کنید و دستور جلسه داشته باشید و جلسات را برای افراد غایب ضبط کنید.
  • ارزش‌های شرکت را برای حمایت از یک محیط کار از راه دور ساخت‌یافته کنید.

 

بایدها

  • تعاملات اجتماعی را تشویق کنید
  • همه‌چیز را مستند کنید
  • در صورت لزوم جلساتی داشته باشید

 

نبایدها

  • محدود کردن تعاملات مرتبط با مباحث کاری
  • تکیه‌بر انتقال و تبادل اطلاعات به شیوه ۱:۱
  • اجباری کردن انجام جلسات

 

انجام دوره گذار

واقعیت این است که در حال حاضر تقریباً هر شرکتی یک شرکت کار از راه دور است. اگر بیش از یک دفتردارید شرکت را در بیش از یک طبقه از ساختمان دایر کنید یا هنگام مسافرت هم کار را هدایت کنید چراکه شما یک شرکت کار از راه دور هستید. بر تمام تیم‌ها واجب است که تمرین‌های اول – دورکاری را برای انجام کارها اتخاذ کنند حتی اگر بعضی از کارها در یک فضای فیزیکی مشترک اتفاق بیفتند. ایجاد یک فضای کاری ارگونومیک برای شرکت درحالی‌که افراد زیادی باید به شکل طولانی‌مدت از دفتر کارخانگی کار کنند، ممکن است برای کسانی که دور کار هستند ذهنیت و آمادگی مناسبی به وجود نیاورد. سازمان‌ها نباید انتظار داشته باشند که اعضای تیم‌های دورکاری متخصصان طراحی فضای اداری هم باشند. ممکن است نمایی که برای یک فرد عالی به نظر می‌آید به سلیقه شخص دیگر  بد باشد. هدف از طراحی ارگونومیک اداری این است که فضای کاری خود را طوری طراحی کنید که بتوانید یک محیط کار راحت برای حداکثر بهره‌وری و کارایی داشته باشید. در ادامه نکاتی از کلینیک Mayo در مورد نحوه چیدمان فضای کاری شما آمده است.

 

  • صندلی

صندلی‌ای انتخاب کنید که منحنی‌های ستون فقرات شما را بپوشاند. ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید تا کف پای شما به‌آسانی و به شکل صاف روی زمین قرار گیرد و ران‌های شما به شکل موازی نسبت به کف قرار داشته باشند. دسته صندلی را هم طوری تنظیم کنید تا بازوهای شما به‌آرامی برای استراحت روی آن‌ها قرار گیرند درحالی‌که شانه‌ها هم حالتی ریلکس شده داشته باشند.

 

 

  • میز کار

 زیر میز را حتماً برای استراحت زانوها و ران‌ها و پاهایتان خالی از لوازم کنید. اگر ارتفاع میز خیلی کم است، زیر پایه‌های میز تخته یا وسایل دیگر قرار دهید تا بالاتر بیاید و اگر ارتفاع میز زیاد است ارتفاع صندلی را نیز بالاتر ببرید. از زیر پایی برای استراحت پاهایتان استفاده کنید. اگر میزشما لبه سخت دارد روی لبه یک پد قرار دهید یا از یک زیر مچی استفاده کنید. زیر میز هیچ وسیله‌ای قرار ندهید.

 

 

  • زیر پایی

اگر صندلی شما خیلی بلند است که نمی‌توانید پاهای خود را روی زمین قرار دهید و صاف کنید یا ارتفاع میز شما به‌قدری زیاد است که لازم است ارتفاع صندلی را زیاد کنید، از یک زیر پایی استفاده کنید. اگر زیر پایی ندارید در عوض از چند کتاب یا یک عسلی استفاده کنید.

 

 

  • صفحه‌کلید و موس

 موس خود را در دسترس و درهمان سطح صفحه‌کلید قرار دهید. مچ دستان خود را صاف و بازوها را نزدیک دستان نگه‌دارید. بدن و دست‌ها را کمی پایین‌تر از سطح آرنج‌های خود قرار دهید. برای کاهش استفاده از موس از میانبرهای صفحه‌کلید استفاده کنید. حساسیت پذیری موس را تنظیم کنید تا با میزان کمی از لمس کار کند.

 

 

  • مانیتور

 مانیتور را مستقیماً روبروی خود قرار دهید به فاصله یک طول بازو دورتر. بالای صفحه مانیتور باید دقیقاً هم‌سطح چشمان یا کمی پایین‌تر از آن باشد. مانیتور باید مستقیماً پشت کیبورد شما قرارگرفته باشد. اگر از عینک آستیگمات استفاده می‌کنید برای دید بهتر مانیتور را ۱ یا ۲ اینچ پایین‌تر بیاورید. مانیتور را طوری قرار دهید که رخشان‌ترین منبع نور اتاق در کنارش باشد.

 

 

  • تلفن

 اگر مرتباً با تلفن صحبت می‌کنید و به‌طور هم‌زمان تایپ هم می‌کنید یا می‌نویسید، تلفن خود را روی بلندگو قرار دهید یا از هدست استفاده کنید نه اینکه بخواهید مدام تلفن را بین سر و گردن خود جابجا کنید.

 

 

 

بخش‌های دیگر مقاله را از لینک‌های زیر بخوانید:

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش اول

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش دوم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش سوم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش چهارم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش پنجم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش ششم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش هشتم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش نهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش دهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش یازدهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش دوازدهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش سیزدهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش چهاردهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش پانزدهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش شانزدهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش آخر

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا