آموزشمطالب ویژه

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش هشتم

یک ذهنیت سلف – سرویس و خودآموزی ایجاد کنید

شرکت‌های تماماً دور کار از طریق مستندسازی شکوفا می‌شوند. بدیهی است، این موضوع نیاز دارد تا هریک از اعضای تیم به‌ یک اندازه در مستندسازی مداوم، ایجاد چرخه‌ای مطمئن از خود – جست‌وجو کردن موارد، سلف – سرویس بودن و خودآموز بودن سرمایه‌گذاری کنند. مدیران باید به‌طور مداوم این انتظار را تقویت کنند.

 

فرض کنید سؤال شما قبلاً پاسخ‌داده‌شده است

این همان چیزی نیست که شما می‌دانید، بلکه این است که بدانید در کجا جست‌وجو کنید. این امر در مورد GitLab و سازمان‌های دیگر که فرآیندهای مستندسازی را عمداً و برای پیشبرد اهدافشان انجام می‌دهند، صادق است و کاملاً برخلاف ساخت محیط‌های کاری معمولی است. ضروری است تا اعضای جدید تیم، با این فرض که سؤالاتشان قبلاً پاسخ‌داده‌شده عمل کنند. این‌یک تغییر روند عمیق است که ممکن است ایجاد احساس غیرطبیعی بودن و ناکارآمدی کند. برای اعضای تیم این امر نیاز به آموزش مجدد دارد. مدیران باید به اعضای تیم کمک کنند تا دربرابر سؤال پرسیدن از بقیه اعضاء، به‌محض اینکه سؤالی به ذهنشان می‌رسد، مقاومت کنند. در عوض اعضای تیم باید این تلاش را برای جستجو هدایت کنند.

مستندسازی را بر عهده همه قرار دهید

واکنش ایدئال برای یادگیری یک پاسخ، مستند کردن پاسخ گفته‌شده به‌عنوان یک اقدام روبه‌جلو است، به‌گونه‌ای که هر نیروی استخدامی جدیدی که پس‌ازآن به کار گرفته شود، قادر خواهد بود سریع‌تر این اطلاعات را پیدا کند. به‌علاوه بار توسعه و ایجاد مجدد این پاسخ ( از ابتدا) را از روی دوش شرکت برمی‌دارد. این ذهنیت شامل بسیاری از ارزش‌های فرعی هم می‌شود.

۱- موارد را بنویسید

۲- به زمان دیگران احترام بگذارید

۳- مسئولیت‌پذیری در برابر سخت‌گیری

۴- با حداقل تغییر مناسب، سریع حرکت کنید

۵- بلندپرواز باشید

۶- مالکیت

۷- احساس فوریت و ضرورت

۸- تعصب برای عمل (اقدام)

برای بسیاری از شرکت‌ها، سرعت شگرف تجارت باعث توجیه اشتباه در دور زدن و نادیده گرفتن مستندسازی می‌شود. وقتی این اتفاق بیفتد، تنها راه یادگیری مداوم این است که مرتباً از شخص دیگری سؤال کنید. به‌تناسب، این‌یک فرآیند فوق‌العاده بی‌فایده است که منجر به فرسودگی، دستورالعمل‌های بی‌مصرف و شکاف‌های عظیم اطلاعاتی در چرخه ورود و خروج اعضای تیم می‌شود. اکثر کارمندان مجاز نیستند کل فرهنگ شرکت را به سمتی متمایل به مستندسازی سوق دهند. به همین علت هر کارمند باید شخصاً مهارت‌های لازم را برای چگونگی و زمان پرسیدن از دیگر همکاران ایجاد کند تا اطلاعات حیاتی را برای رسیدن به هدفش استخراج کند. کارمندان می‌دانند که این رویکردی غیر بهینه است، اما ممکن است احساس کنند که هیچ جایگزین مناسبی ندارند. هنگامی‌که به شما یک کتابچه راهنما که به‌طور مرتب ‌به‌روز می‌شود و قابل‌اعتماد عمل می‌کند، داده نمی‌شود احساس عجیبی است که ابتدا در مستندات به دنبال پاسخ باشید. افراد تمایل دارند به دیگر انسان‌ها اعتماد کنند تا کلمات نوشته‌شده در یک Repository آنلاین، به همین دلیل انسانی سازی یک کتاب راهنما با توانمندسازی همه اعضای شرکت برای همکاری و کمک به آن بسیار حیاتی است.

مدیریت یک تیمِ دور کار

“زمانی که همه دور کار هستند، چگونه مدیریت می‌کنید؟” یک سؤال متداول برای همه افرادی است که در یک شرکت تماماً دور کار رهبری یا مدیریت می‌کنند. در حقیقت مدیریت یک شرکت تماماً دور کار شبیه مدیریت هر شرکت دیگری است. اعتماد‌به‌نفس، ارتباطات و پشتیبانی گسترده شرکت‌ها از اهداف مشترک، همه و همه در جلوگیری از اختلال عملکرد است. دورکاری شما را مجبور می‌کند کارهایی را که باید زودتر و بهتر انجام دهید. این کار به‌اجبار نظم ایجاد می‌کند و به‌تناسب منجر به تقویت فرهنگ و کارایی،  به‌ویژه در حوزه‌هایی که به‌آسانی در شرکت‌هایی کوچک که با چندین بخش مختلف در یک مکان محصورشده‌اند، می‌شود. مهم است که فرض نکنیم اعضای تیم تمرین‌های خوب دورکاری را  درک می‌کنند. از مدیران انتظار می‌رود که گزارش‌های خود را به‌منظور استفاده از ارتباطات ناهم‌زمان، اول – کتاب راهنما، طراحی یک فضای کاری بهینه و درک اهمیت خودآموزی و سلف – سرویس بودن هدایت و رهبری کنند. رهبران باید اطمینان حاصل کنند که استخدام‌های دور کار جدید راهنمای شروع را می‌خوانند و خود را برای پاسخگویی به سؤالات در طول مسیر کاری با شرکت، در دسترس قرار می‌دهند.

 

نکاتی برای استخدام اعضای جدید تیم

۱- در همه ارتباطات با نامزدهای کاری، صریح و شفاف باشید. مصاحبه‌های مجازی می‌تواند برای هردو طرف دشوار باشد، بنابراین در ابتدای فرآیند برای خود و آن نامزد استخدام، انتظاراتی تعیین کنید. پرسیدن سؤال را تشویق کنید، در صورت لزوم درخواست شفاف‌سازی داشته باشید و در هر تعاملی که در طول مسیر کاری پیش می‌آید، کمک‌کننده و پاسخگو باشید.

۲- به دنبال نامزدهایی باشید که باارزش‌های شرکت مطابقت نزدیکی داشته باشند. درحالی‌که از راه دور کار می‌کنید، مهم است که برای حفظ ذهنیت تیم به ارزش‌های شرکت پایبند باشید – که این امر به تشخیص و تعیین نامزدهایی برای آن ارزش‌ها نیز کمک می‌کند.

۳- به دنبال خصوصیاتی باشید که از شما یک کارمند دور کار نیرومند و قوی می‌سازد. این خصوصیات عبارت‌اند از: به‌موقع بودن و وقت‌شناسی، قابل‌اعتماد بودن، احترام، همکاری، پشتکار، همدلی، مهربانی و جاه‌طلبی.

۴- از تماس‌های ویدئویی برای مصاحبه و ارتباط با نامزدهای کاری استفاده کنید. موانع برقراری ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس را از میان بردارید. پیش از برقراری تماس ویدوئی کاندیداها را مطلع سازید تا فرصت آماده‌سازی و اطمینان از یک ارتباط اینترنتی پایدار را داشته باشند.

بخش‌های دیگر مقاله را از لینک زیر بخوانید:

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش اول

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش دوم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش سوم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش چهارم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش پنجم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش ششم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش هفتم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش نهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش دهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش یازدهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش دوازدهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش سیزدهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش چهاردهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش پانزدهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش شانزدهم

دفترچه راهنمای دورکاریِ سال ۲۰۲۰، از بزرگ‌ترین شرکت‌ کار از راه دور جهان – بخش آخر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا