آموزش

۱۰ راه برای به حداقل رساندنِ عواقب تعلیق کردن یک پروژه (بخش دوم)

۶- هر زمان ممکن بود، پروژه‌های قابل تعلیق شدن را در جای درست خودش قرار دهید

بهترین جایی که می‌توان پروژه‌های با ریسک بالا را که احتمال تعلیق شدن دارند قرار داد در R&D یا حوزه Sandbox از IT است. فرض هرکسی که در پروژه‌های تعریف‌شده در این زمینه کار می‌کند این است که پروژه‌ها می‌توانند در زمان مشخص به نتیجه برسند یا نرسند بنابراین اگر لازم است پروژه تعلیق شود موضوع مهمی نیست.

۷- پذیرش مسئولیت

تعلیق کردن پروژه می‌تواند به خاطر اینکه چرا پروژه شکست خورده است موجب سرزنش شود. اگر شما عهده‌دار پروژه‌ای هستید که باید تعلیق شود، مسئولیت تعلیق کردنِ آن را بر عهده گیرید و برای شرح دلایل این تصمیم به همه ذینفعان پروژه، زمان بگذارید.

۸- یادگیری از تجربه

تعلیق کردن پروژه برای بار اول به این معنی نیست که پروژه درنهایت موفق نخواهد شد. انجام postmortem روی پروژه برای یادگیری اینکه چه چیزهایی اشتباه بود و چه چیزهایی درست بود ایده خوبی است. این کار شرکت را در موقعیتی قرار میدهد تا اصلاحات را انجام دهد و پروژه را دوباره محک بزند، اگر تصمیم این بود.

۹- به اجماع برسید

اگرچه درنهایت ممکن است شما مسئول کنسل کردن پروژه باشید شما هنوز هم یکی از بسیاری افرادی هستید که پیش‌ازاین در موقعیت مشابه قرار داشته‌اند. همیشه در صورت لزوم کاربران نهایی و کارکنان IT را از پیشرفت پروژه و تصمیم تعلیق آگاه کنید. برای ارتباط با همه ذینفعان زمان بگذارید و سعی کنید قبل از اتخاذ تصمیم نهایی به اجماع برسید.

۱۰- نگرش مثبت را حفظ کنید

تعلیق پروژه‌ها ناامیدکننده است، کارمندان و کاربران نهایی این را حس خواهند کرد و همین‌طور شما. اما اگر شما مسئول بودید وظیفه شماست که هنگام اخذ تصمیم تعلیق، مسیر جدیدی پیشنهاد دهید و اطمینان دوباره ایجاد کنید. دیگران به شما نگاه خواهند کرد. تفکر مثبت را حفظ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا