آموزش

تکنیک‌های مدیریت زمان که هر کس می‌تواند در آن خبره شود (بخش اول)

برخی می‌گویند هیچ‌چیز به‌عنوان زمان وجود ندارد. زمان واقعی نیست. ساخته انسان است. این را به رئیس خود بگویید. این استدلال‌های فلسفی سرپرست شما را تحت تأثیر قرار نخواهند داد. به‌جای ساختارشکنی سازنده باشید. اقدامی کنید. تکنیک‌های مدیریت زمان زیادی وجود دارد که می‌توانند بهره‌وری را از سخت‌ترین برنامه‌ها خارج کنند. با تکنیک‌های مدیریت زمان و ابزارهای مدیریت وظیفه نه‌تنها کار را انجام می‌دهید، بلکه هنگام انجامش احساس استرس کمتر و سازمان‌دهی بیشتری خواهید داشت، به این دلیل است که مدیریت زمان یعنی استفاده خوب از زمان برای کار کردن مؤثر. موارد زیر تکنیک‌های مدیریت زمان عملی است که هرکسی فارغ از اینکه در کدام صنعت کار می‌کند، می‌تواند در آن استاد شود. حتی می‌تواند در زندگی شخصی شما هم اعمال شود. زمان تغییر نخواهد کرد اما شما می‌توانید.

لیستی بسازید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وظایفی که لازم است به انجام برسانید شناسایی کنید و یک لیست بسازید. این کار به‌راحتی با یک ابزار مدیریت وظیفه، طرح و نقشه‌ریزی کاری یا حتی یک‌تکه کاغذ قابل انجام است. تمام مشاغل، فارغ از اینکه چقدر بزرگ یا کوچک باشند از بخش‌هایی تشکیل‌شده‌اند. برای شروع کار باید آن قسمت‌ها را تعیین کنید زیرا بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که کورکورانه پیش بروید. تهیه لیست شبیه تدوین برنامه عمل است. این شامل فکر کردن قبل از انجام کار است، به این معنی که شما پروژه را به وظایفی منتهی می‌کنید که پروژه را از ابتدا به محصول نهایی هدایت می‌کند. هنگامی‌که شما یک لیست داشته باشید و مطمئن شوید که آن را تا جزییات دقیق‌تر به پایان می‌رسانید، می‌خواهید اولویت‌بندی کنید. به‌احتمال‌زیاد وظایف بیشتری جمع‌آوری کرده‌اید تا زمان به شما اجازه دهد که بخواهید به انجام برسانید.

بنابراین آن کارها باید در سه دسته قرار گیرند: حتماً باید انجام شود، باید انجام شود و می‌تواند منتظر بماند. با اولویت‌بندی لیست خود، اطمینان حاصل می‌کنید که قسمت‌های اساسی کار به‌موقع انجام می‌شود. اگر زمان دیگری برای انجام باقیمانده است، عالی است اما شما حداقل وظیفه کلی مهم را به پایان رسانده‌اید. دیوید آلن که کمتر از یک متخصص در مشاور بهره‌وری نیست، خالق روش مدیریت زمان که او آن را “به انجام رساندن کارها” می‌داند، معتقد است که لیست‌ها ضروری هستند. یک لیست پیچیدگی هر کاری که شما در حال انجام آن هستید، یکجا و قابل‌کنترل می‌کند.

مهلت زمانی تعیین کنید

حقیقت این است که اگر شما برای کارهایی که انجام می‌دهید، مهلت زمانی تعیین نکنید، پایان نخواهد یافت! یک شغل بی‌انتها چیزی است که تا ابد ادامه دارد. درست است که این مهلت‌ها می‌توانند استرس‌زا باشند، اما آن‌ها برای تدوین برنامه و مدیریت زمان ضروری هستند. با داشتن مهلت زمانی مشخص در آینده، اکنون می‌توانید به عقب و تاریخ شروع خود بازگردید و دوره‌های زمانی مناسب را برای به انجام رساندن همه وظایف خود بیرون بکشید. مهلت‌های زمانی واقعاً راهی برای برنامه‌ریزی کار شما هستند. مهلت‌های زمانی همچنین به شما امکان می‌دهند تا کنترل کاری که انجام می‌دهید در اختیار گیرید. می‌توانید کارهای کوچک و ساده‌ای را برای مدیریت خود تنظیم کرده و مراحل تکمیل‌کننده‌ای را برای تکمیل مهلت بزرگ‌تر بردارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا