آموزشمطالب ویژه

هوش مصنوعی با پایتون، بخش دوم – شروع کار (قسمت اول)

در این قسمت، ما یادمی‌گیریم که چگونه کار با پایتون را شروع کنیم و از آن در هوش مصنوعی استفاده کنیم. سپس درک خواهیم کرد که پایتون چگونه به هوش مصنوعی کمک می‌کند.

چرا پایتون برای هوش مصنوعی؟

هوش مصنوعی به‌عنوان تکنولوژی پیشرفته و مورد اقبال آینده شناخته می‌شود. در حال حاضر تعدادی برنامه کاربردی بر روی آن ساخته‌شده است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها و محققان به آن علاقه‌مند شده‌اند. اما سؤال اصلی که اینجا مطرح می‌شود این است که در کدام زبان برنامه‌نویسی این برنامه‌های کاربردیِ هوش مصنوعی را می‌توان توسعه داد و پیاده‌سازی کرد؟ زبان‌های برنامه‌نویسی متنوعی مانند جاوا، Lisp++، Prolog، C و پایتون وجود دارند که می‌توانند برای توسعه برنامه‌های کاربردیِ هوش مصنوعی استفاده شوند. در بین این زبان‌ها پایتون بنا بر دلایل زیر محبوبیت عظیمی به دست آورده است:

  • ساختار (Syntax) ساده و کدنویسی کمتر

پایتون مستلزم کدنویسی کمتر است و در بین دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی، ساختاری ساده دارد که می‌تواند برای توسعه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی استفاده شود. با توجه به این ویژگی، تست برنامه ساده‌تر شده و ما می‌توانیم روی برنامه‌نویسی تمرکز کنیم.

  • کتابخانه‌های داخلی برای پروژه‌های هوش مصنوعی

 یک مزیت عمده استفاده از پایتون برای هوش مصنوعی کتابخانه‌های داخلی آن است. پایتون تقریباً برای تمام انواع پروژه‌های هوش مصنوعی کتابخانه دارد. برای مثال، Numpy، Scipy، Matplotlib، nltk و SimpleAI برخی از کتابخانه‌های داخلی پایتون هستند.

  • متن‌باز بودن[۱]

 پایتون زبان برنامه‌نویسی متن‌باز است. این موضوع محبوبیت گسترده‌ای برایش به همراه داشته است.

  • می‌تواند در حوزه برنامه‌نویسی گسترده‌ای مورداستفاده قرار گیرد

پایتون می‌تواند برای محدوده بزرگی از تسک‌های برنامه‌نویسی مثل shell script های کوچک تا برنامه‌های کاربردی سازمانی مورداستفاده قرار گیرد. این علت دیگری در مناسب بودن پایتون برای پروژه‌های هوش مصنوعی است.

[۱] Open Source

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا