آموزشدفتر مدیریت پروژهکنترل و مدیریت پروژهمدیریت تغییراتمدیریت ریسکمطالب ویژه

سه راه حل ساده برای مناقشات معمول اداره

همیشه در اداره کشمکش و دعوا وجود دارد از افراد پر و سر و صدا گرفته تا بحث سر اینکه چه کسی شیر را دزدیده. برای بسیاری از کارمندان اداری کوچکترین اختلافات می‌تواند روزشان را خراب کرده و منجر به بحث‌های جدی‌تری شود. با این حال اغلب دعواهای اداری معمولاً به آسانی حل می‌شوند.

آشپزخانه را چه کسی تمییز می‌کند؟

اگر می‌خواهید در اداره دعوایی شروع کنید، ماگ کثیفی را در سینک برای بیشتر از ۲۴ ساعت قرار دهید. تمییز کردن همیشه مناقشه برانگیز است، چرا که اگر چه برخی افراد ممکن است از اینکه وسائل خود را می‌شویند شاد باشند، دیگران ممکن است لیست نوبتی شست و شو را ترجیح دهند، برخی از مدیران فکر می‌کنند بالاتر از این هستند که بخواهند ظروف را بشویند و افراد عاقل فکر می‌کنند که این کار باید به حرفه‌ایها سپرده شود.

اگر چه ممکن است شستن نوبتی شدت بحث را درمورد این که نوبت چه کسی است کاهش دهد،اما اداره آن مشکل است. ایده بهتر می‌تواند گنجاندن شستن ظروف در قرارداد افراد باشد. مدیر اداره یا دیگر عضو کادری ارشد برای تنظیم این مقرارت افراد خوبی هستند و فقط باید به اندازه ۱۰ دقیقه در انتهای روز زمان بگیرد.

همکاران با هم کنار نمی‌آیند

هیچ چیز بدتر از تیمی نیست که خیلی خوب کار نمی‌کند. این که آیا افرادی برای خنک‌کننده یا موارد خبرچینی تشویقی و اعتبار می‌گیرند یا خیر، تیم، دیگر باید یاد بگیرد که برای رسیدن به موفقیت تلاش کند. فرهنگ سازمانی، بخصوص برای نسل جدید و کسانی که متولد سال ۲۰۰۰ هستند بسیار مهم است بنابراین اگر اعضای تیم شما دست به یقه شدند، نمی‌توانید شخص جدیدی به تیم اضافه کنید.

به عنوان مدیر، باید بتوانید با رفتارهای نادرست مقابله کنید و به طور مؤثر و سریع این رفتارها را از بین ببرید. به سادگی از کسی بپرسید در قبال رفتاری که زیاد بروز می‌کند انتظار دارند چه چیزی بدست آورند و این به شما فرصتی می‌دهد تا بتوانید راه‌های دیگری را برای سازش پیشنهاد دهید. فعالیت‌های ساخت تیم می‌تواند به یادآوری مردم در مورد چگونگی همکاری با یکدیگر و تقویت روحیه کمک کند. هیچ چیز بیش از گروهی از کارمندان ترشرو و خبرچین، رفتارهای مخرب را تقویت و تشویق نمی‌کند.

همکاران پر سر و صدا افراد را به دیوانگی سوق می‌دهند

اداره‌هایی با دفاتر و اتاق‌های باز، اغلب ایده خوبی به نظر می‌رسد، تا زمانی که کسی شروع به ضربه زدن روی میز می‌کند، شخص دیگری رادیو را روشن می‌کند و با این حال شخص دیگری هم شروع به دیدن ویدئو می‌کند. اینکه مؤدبانه به کسی تذکر دهید در حالی که صبر و حوصله‌تان تمام شده کار سختی است، اما انجامش امکان پذیر است.

ابتدا سعی کنید برای ارتباط برقرار کردن با آن شخص، جمله‌ای مثبت بگویید و سپس خیلی آرام و محترمانه سر بحث اصلی را باز کنید با تاکید بر اینکه آن‌ها برای کمک به حل مشکل چه می‌توانند بکنند. با این حال اینکه بروید و نزد همه بگویید که چرا آن‌ها انقدر اعصاب خرد کن هستند، ممکن است وسوسه کننده باشد، از عباراتی مانند “وقتی کار X را انجام می‌دهی به من احساس Y دست می‌دهد، استفاده کنید تا از انتقادها و سرزنش‌های شخصی اجتناب کنید.

با توجه به اینکه ما زمان زیادی را صرف کار می‌کنیم، می‌توانید ببینید که چرا millennial ها، تأکید زیادی روی فرهنگ‌ سازمانی دارند. اگر می‌خواهید از بعضی بدترین اختلافات اداری جلوگیری کنید، حتماً باید زمانی را صرف فعالیت‌های معمولِ جمع‌کردن و ساخت تیم کنید. حتی باهم ناهار خوردن، می‌تواند رابطه‌های اداری را بهبود بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا